Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Laserová tiskárna barevná
Advertisements

Gragika - fotografie. •Pojem grafika -jedná se o souborné označení pro ruční kresby a reprodukční techniku •Koláž -ilustrační nebo plakátový způsob kombinace.
Počítačová grafika.
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Úprava fotografie na počítači
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Základy počítačové grafiky
III/2 XVII ABC
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
LED tiskárna barevná Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí LED diod resp. práškového toneru. Využívají se celkem čtyři tonery (tři barevné,
Základní pojmy počítačové grafiky
Inkoustová tiskárna Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí inkoustu. Obr. 1.
Počítačová grafika.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Grafika a digitální fotografie
Rozlišujeme dva základní
CO VŠE JE POČÍTAČOVÁ GRAFIKA
VY_32_INOVACE_E3-02 POČÍTAČOVÝ TISK AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: POČÍTAČOVÝ TISK Časová náročnost:
Základní pojmy grafiky
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Úvod do počítačové grafiky. elmag. záření s určitou vlnovou délkou dopadající na sítnici našeho oka vnímáme jako barvu v rámci viditelné části spektra.
Grafické editory Vyučující: Mgr. Marek Chlup Konzultace: dle domluvy
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Vendula Smékalová VŠLG
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Úvod do počítačové grafiky
Počítačová grafika rozlišení
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Aplikační programové vybavení
Tato prezentace byla vytvořena
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Barevné modely Název školy
Počítačová grafika.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová grafika.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
BARVA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Transkript prezentace:

Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.

A ZASE TA TEORIE Kvalitnímu tisku musí být počet barev přiměřený, tak jako u dpi. –Nejčastěji se používá paleta barev RGB (red, green, blue) –Tato paleta představuje 16,7 milionu barev, 256 stupňů šedi –Na Internetu se používá paleta 256 barev pro tlačítka, linky apod. (*.gif) Barevná hloubka

A ZASE TA TEORIE Na počtu bodů a barevné hloubce závisí velikost obrázku (udávaná v bytech) –Například: počet bodů 1600 x 1200 = bodů, cca. 2 miliony bodů –U palety RGB 3B/bod (tři „bajty“ na bod), u stupňů šedi 1B/bod –Praktický důsledek: pokud víme, že budeme tisknou na černobílé tiskárně, je lepší obrázek převést do stupňů šedi Bity bajty, trochu matematiky

A ZASE TA TEORIE Kapacita obrázku: –1600 x 1200 bodů, RGB, bodů x 3 B/bod = B, cca 6 MB –Stejný obrázek ve stupních šedi cca 2MB –Kapacitu je nutné hlídat, při manipulaci procesor vše přepočítává, velká zátěž na PC, zpracování zbytečně velikého obrázku trvá dlouho –Odeslání em, stahování z Internetu je prakticky nemožné Bity bajty, trochu matematiky

A ZASE TA TEORIE Barevné modely –Monitory a tiskárny zobrazují širokou paletu barev –Ale neobsahují všechny tyto barvy –Míchají různé barevné odstíny z tzv. základních barev Monitory Míchají barvy pomocí paprsků Tiskárny Míchají barvy pomocí pigmentů (inkoustů nebo tonerů) Mají různý způsob míchání barev

Monitor RGB –Tři paprsky,které rozsvěcují 3 body těsně vedle sebe –Red – červená, Green – zelená, Blue – modrá –Miliony barev vzniknou namícháním různých intenzit paprsků A ZASE TA TEORIE

Tiskárna CMYK –Výsledná barva se míchá ze tří inkoustových barev –Cyan – azurová, Magenta – purpurová, Yellow – žlutá –Černá barva by teoreticky nemusela být, ale je nezbytná pro běžný tisk textů, proto by bylo nesmyslné tisknout černý text soutiskem tří barev –Tiskárny mají dvě cartridge, barevnou a černou A ZASE TA TEORIE