1 Ing. Jaroslav Martinek Autor originální prezentace: Jörg Thiemann-Linden Central MeetBike / Expert Seminar Převzato z originálu: Cycling Facilities in.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU 35. jednání Rady HMP dne Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační.
Oprava vozovky silnice II/468 (ulice 1. máje, Jablunkovská) termín: 24
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar 3. LEGISLATIVA.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Rekonstrukce severních mostů
Města ČR – orientace na mapě
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Bezpečné cesty do školy
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert seminar Cyklotrasa 14.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.

Rozdíly v pravidlech silničního provozu
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
KONCEPT ROZVOJE CYKLISTIKY VE VELKOMĚTECH Ing. Luděk Sosna, Ph. D., ředitel odboru strategie, MD ČR.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Dopravní značky Zde si vyzkoušíte zda si aspoň kapku pamatujete dopravní značky. Zkuste to bez pomoci rodičů, sourozenců či internetu. Zde najdete jen.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 Akce v praxi – zkušenosti z Cyklistického projektu Rotok a Baltické moře Thomas Möller, radplan nordost Odborný seminář Pardubice, 24. února 2012.
Přednost početních operací
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Úvod do pozemních komunikací
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Systémy veřejných kol „Bikesharing“ Eva Štěrbová, Ing. Cyklokonference 09 v Královéhradeckém kraji, Krkonoše –
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Dotační programy sfdi.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

1 Ing. Jaroslav Martinek Autor originální prezentace: Jörg Thiemann-Linden Central MeetBike / Expert Seminar Převzato z originálu: Cycling Facilities in Europe Signs of Acceptance by Low Cost; Pardubice Cyklistická infrastruktura v Evropě

2 Obsah 1.Cyklistická zařízení typy, v extravilánu, údržba 2.Parkování jízdních kol v centru města, v hustém osídlení 3.Zklidňování dopravy otázka bezpečnosti, rychlostní limity, směšování druhů dopravy

3 Úvod: Pohled uživatele Ostatní lidé jezdí na kole Rychlé a jednoduché z A do B Cítit se bezpečně – podmínka pro využití jízdního kola v každodenním životě (poté, co máme dobré zkušenosti s použitím kola ve volném čase) Cyklistika je zábava! Viditelné znaky společenské a politické přijatelnosti cyklistiky Kvalita infrastruktury – udržuje potenciál

4 Cyklistická zařízení Hannover: Former mandatory cycle path; new cycle lane 1.Vybalancovaný veřejný prostor 2.Základní typy (od smíšení po separaci) mixing to separation) - cyklistická ulice - “doporučený cyklistický pruh“ - cyklistický pruh - cyklistická stezka 3.Nové prvky 4.Údržba 5.V extravilánu

5 Nová generace průvodců – rad Od FGSV e.V. – Německá dopravní a silniční výzkumná asociace Základy pro ERA: 2010: RASt 06 Průvodce návrhem silnic: „… navrhovat silnici ze stran ne od prostředku“

6 6 Ascain - možná silniční křižovatka

7 Bezpečnostní Cyklistický Cyklistická Pruh pruh stezka

8 Výběr odpovídajícího cyklistického zařízení Kritéria pro předvýběr (podrobně bude vysvětleno ve stavebním plánu) Frekvence motorových vozidel za den Rychlost vozidel(V 85 ) I – smíšené II smíšené s asistencí IIIpotenciální separace IVseparace

9 Cyklistické pruhy Viditelnost! Rychlé a snadné cestování, lacinější než výstavba cyklistických stezek Dostatek prostoru na křižovatkách Samovysvětlující design Postih parkování! 9

10 Separace z důvodu rychlosti (ale nutný dlouhý čas pro vytvoření sítě – priority?) Cyklistické pruhy v extravilánu ? (ne v SRN, ale v CH, NL, BE, FR) Rychlostní limit km/h na vedlejších silnicích bez cyklistických zařízení? Zaměření na vjezdy do vesnic V extravilánu

11 CMB Expert Seminar, Pardubice, 22nd February 2012 Silniční separátor - pro křížení a odbočování Křížení ve 2 fázích Náhrada SSZ Nutné na dvoustranných cyklistických stezkách

12 CMB Expert Seminar, Pardubice, 22nd February 2012 Značky pro zviditelnění 12 Například: předsunutý box, nepřímé odbočování, obecně obarvený pruh

13 V budoucnosti – plánování orientované na kapacitu?

14 Holandská „Nová tradice“ cyklistických ulic a dálnic 14 Důvody pro národní Cyklistický dálniční (silniční) program: -Zvýšení komunitní (příměstské) cyklistiky -zIepšení zdraví -Snížení zátěže veřejné dopravy ve špičkách - předcházení kongescím

15 Mosty, hodnota kilometrů cyklistických stezek 15

16 Tunely, hodnota kilometrů cyklistických stezek

17 Rekreační trasa pro inlinisty a cyklisty (Flämingskate, značené jako cyklistická ulice ) 17

18 Greenways na bývalém tělese železnice

19 Kodaň, „Green Wave“, cyklistické dálnice

20 Žádní projíždějící cyklisté na malých okružních křižovatkách (ale mnoho chyb v detailním návrhu !) Gdansk bicycle roundabout

21 Požadavky pro parkování jízdních kol Stabilita: pro uzamčení jízdního kola, žádný klip na přední kolo Správné umístění blízko obchodů Suché pod střechou (pokud parkujete delší dobu) Proti zlodějské: osvětlené v temné zóně (hlídané parkování)

22 Sousedské cyklistické garáže Utrecht, Rotterdam (NL), Antverpy (BE) Síť komunitních garáží (skříně, nové přístřešky, bývalé obchody ) Organizováno městskou společností pro garáže úřadu veřejné správy. Utrecht / Antverpy : financování ze zdrojů pro městské garáže (vzhledem k zájmu veřejnosti k odstranění překážek používání jízdních kol ) 22

23 Kodaň – hlavní město „pekařských kol“ Každá 4. Rodina s dětmi v centru Kodaně má jedno z nich 1 skříňka pro 4 čtyřkolky na 1 parkovacím místě pro auto

24 CMB Expert Seminar, Pardubice, 22nd February 2012 Pedelec (jízdní kolo elektromotorem) – parkování na pracovních místech solární plnící stanice

25 Kapacitní problémy parkování (Münster, DE); Červený koberec – pro chodce (Groningen, NL)

26 Parkování v centru města většinou zdarma ; Apeldoorn, Den Haag (NL), Münster (DE)

27 Nová železniční stanice Alphen a.d.Rijn, NL (2010) 30,000 obyvatel, hlídané parkoviště + zdarma parkování v „cyklistickém jablku“

28 Houten, NL (2011); 50,000 obyvatel 3200 kapacita jízdních kol ve staniční hale 28

29 CMB Expert Seminar, Pardubice, 22nd February 2012 Smysluplnost pravidla, žádná výjimka Rychlostní limit 30 km/h. Blízko k rychlosti cyklistů Důvody (z info o nových pravidel silničního provozu ve Francii):

30 CMB Expert Seminar, Pardubice, 22nd February 2012 Nová právní úprava na ulicích Francie Francouzská pravidla silničního provozu od roku 2008 „Zone de rencontre“ Švýcarsko Belgie Francie Formální statut ulice maximální rychlost podíl na provozu/místní funkce

31 CMB Expert Seminar, Pardubice, 22nd February 2012 Hierarchie ulic: Samovysvětlující silnice 30 km/h na většině (EP 2011: „pravidlo, výjimka) 50/70 km/h na některých ulicích (s cyklistickými zařízením) Některé Zóny pro pěší a Zóny 20 km/h Klíč pro dobré podmínky pro cyklistiku: >> dostatek prostoru pro všechny druhy dopravy >> nízká rychlost pro motorizované druhy

32 CMB Expert Seminar, Pardubice, 22nd February 2012 Námětí se sdíleným prostorem Duisburg / Ulm / Lüneburg (DE), Haren (NL) Rychlost podle rychlosti cyklistů

33 CMB Expert Seminar, Pardubice, 22nd February 2012 Smíšení různých druhů dopravy v mírové koexistenci

34 Respektujte potřeby chodců! Klidné společné užívání: Společné “zelené stezky” s chodci, dostatek prostoru Avoiding (mountain) bike routes on high level hiking paths Otázka rychlosti cyklistů Parkování jízdních kol a tělesně postižení chodci

35 Děkuji za pozornost Ing. Jaroslav Martinek