Ročníková práce Větrné elektrárny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vodní elektrárny Marek Mik.
Advertisements

Rozvodná elektrická síť
Obnovitelné zdroje energie
Větrné elektrárny Zpracovala: Jana Fojtíková
Točivá redukce pomocí parní turbíny
Elektrické motory a pohony
Konstrukce princip a provoz
Francisova turbína A vše kolem ní Autor: Pavel Barvíř T1.B.
Větrné elektrárny Energie a ekonomika ve světě 3.A Jan Frydrych.
ROZVODNÁ ELEKTRICKÁ SÍŤ
Větrné Elektrárny Martin Svoboda. Větrné elektrárny jsou čistý zdroj energie. Pomáhají snížit český příspěvek ke globálním změnám klimatu i závislost.
VODA A ENERGIE František Čermák 13 let Zdeněk Hrubý 13 let 8
VODNÍ TURBÍNA Šimon SRP 2. E.
Elektrárny.
Větrné elektrárny.
Popis a provedení synchronních strojů
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Pedagogická fakulta
Vodní Elektrárna.
Vypracoval: Michal Schöniger Výroba el. energie, bezpečnost v elektrotechnice.
Větrná energie.
Větrná energie Využívání větrných elektráren k výrobě elektrické energie dodávané do rozvodných sítí je ve světě a zvláště na území ČR velmi mladou technickou.
Michael Faltýnek, 2L VOŠ a SPŠE Olomouc
„Zelená energie“ Skupiny ČEZ ČEZ Prodej, s.r.o. Rada Zelené energie SVÍTIDLO NEZÁVISLÉ NA NAPÁJENÍ Z ELEKTRICKÉ SÍTĚ Parametry:  Větrná elektrárna – asynchronní.
Energetika.
VODNÍ ENERGIE.
 Větrná energie jakou součást obnovitelných zdrojů energie nabízí jedno z možných východisek při řešení globálních klimatických změn a mizejících ložisek.
Vznik střídavého proudu sinusoida
Dariusova větrná elektrárna
Fyzika Elektrárny.
Kaplanova turbína. Viktor Kaplan -žil v letech den jeho narození patří mezi světová kulturní výročí UNESCO Vynálezce Kaplanovy turbíny (1912)
Generátory elektrického napětí
Vytvořil:Daniel Petrusek. -mé Logomé Logo -Pomáhá mi technika a jak s ní umím zacházet?Pomáhá mi technika a jak s ní umím zacházet? -TelevizorTelevizor.
Finanční náročnost instalace miniturbínky
Výroba elektrické energie
Větrná elektrárna Větrná energie je označení pro oblast technologie zabývající se využitím větru jako zdroje energie. Nejobvyklejším využitím jsou dnes.
Auta na elektriku  2011.
Karel Vrba, ME4A, Šablona by Marek Malík. Obsah prezentace: 1. Analogový záznam 2. Digitální záznam 3. Mechanický záznam 4. Magnetický záznam 5.
VY_V/2_INOVACE_05_Příklady elektráren
Základy Elektrotechniky
INTERNETOVÁ DOMÉNA V této prezentaci se dozvíte něco málo o internetových doménách…
VYUŽITÍ MALÉ VĚTRNÉ ELEKTRÁRNY PRO VYTÁPĚNÍ MALÝCH OBJEKTŮ
Obnovitelné zdroje Větrné elektrárny.
Výroba elektřiny VY_30_INOVACE_ELE_733
Alternativní Zdroje Energie Autoři: Jiří Preclík Pavel Kopáček Emil Pišta : VII. D třída: VII. D.
Alternátory s vyniklými póly - hydroalternátory
Richard Dlouhý. Druhy elektráren  Vodní  Solární  Jaderná  Větrná  Tepelná  Geotermální Tyto elektrárny vytvářejí elektrickou energii.
Elektrárny Zbožíznalství 1. ročník Elektrárny - rozeznáváme: 1. tepelné elektrárny 2. vodní elektrárny 3. jaderné elektrárny.
Spalovací Motory Benzínové
Spoje potrub-hrdlové spoje kamenin. a beton trub1 VY_32_INOVACE_444.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_35_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Jaderná elektrárna.
1 JE – jaderne elektrarny JE – Jaderné elektrárny 2 1 DDZ, rozdělení elektráren, Princip výroby elektřiny, 2 Objev elektronu, Historie JE.
Elektrické stroje a přístroje Elektrikář 3. ročník OB21-OP-EL-ESP-VAŠ-U Popis a princip generátoru na stejnosměrný proud.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Obnovitelné zdroje energie, jsou zdroje, které mají schopnost se částečně nebo úplně obnovovat.(samy nebo za pomoci člověka)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 13 _FYZIKA TÉMA: Elektrárny – typy elektráren ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Čím bych chtěl být až, vyrostu?
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA LOUNY, PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_18_TYPY.
Název: Vodní díla, vodní turbíny Autor: Ing. Lenka Kurčíková
Finanční náročnost instalace miniturbínky
Větrná energie Dominik Šnajdr 8.A.
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ELEKTRÁRNY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
ŠERM By:Anna Zemanová.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
VY_32_INOVACE_109_Fyzika_elektrárny_II
Transkript prezentace:

Ročníková práce Větrné elektrárny

Popis větrné elektrárny Rotor Gondola Stožár Připojení do bezdrátové sítě Betonový základ

Popis Gondoly Hlavní ložisko Mechanismus Natáčení listů Generátor Hřídel Brzda rotoru

Popis listu Délka listů je průměrně 45 metrů. První polovina listu je z kovu a druhá je z laminátu. Aby se tyto listy nepoškodily bleskem, jsou opatřeny speciálními receptory na konci listu a dva na ploše listu.

Receptor na první ploše listu Receptor na druhé ploše listu Receptor na konci listu

Hlučnost Lidé si často stěžuji na hlučnost elektráren a protestují proti jejich výstavbám, proto se začli dělat modernější elektrárny, které hluk ani nějak nevydávají.

Trochu historie

Kdo vlastně zkonstruoval větrnou elektrárnu ? Sestrojení větrné elektrárny je připisováno Američanovi Charles F. Brush. Přelomu 1887 až 1888 let sestrojil první automatickou větrnou turbínu napojenou na generátor elektric- -kého proudu.

První větrná elektrárna První větrná elektrárna byla zkonstruována, jak už jsem psal Charlesem F. Bushem. Rotor elektrárny měl průměr 17 m a skládal se ze 144 paprskovitě uspořádaných lopatek z cedrového dřeva.

Výstavba větrné elektrárny Větrné elektrárny nejsou nijak lehké vybudovat a proto se používá velice těžká technika.

Rozhovor

Konec prezentace Děkuji všem za vyslechnutí a shlédnutí mé prezentace doufám, že jste se něco nového dozvěděli. Jiří Malý