On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
Advertisements

Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
E-learning v DiV Mgr. David Nocar Centrum distančního vzdělávání UP Biskupské nám Olomouc
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Didaktické prostředky
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
ošetřovatelství a porodní asistence
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
e-learning Lucie Rohlíková
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Zdravá škola.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Teorie vzdělávání dospělých
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Didaktické prostředky
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Teorie vzdělávání dospělých
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Česká rozvojová agentura (ČRA)
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Název operačního programu:
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
VIKBA32 Informační vzdělávání
Rodičovství biologické a pěstounské
Pedagog.
Transkript prezentace:

On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)

Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Dostatečné personální zajištění  Realizační tým  Proškolený Tutor  poučený studující

Dovednosti pro e-learning Pedagogické dovednosti (Sociální dovednosti) Technické dovednostiKreativní dovednosti Tutor

Klíčové role v e-learningu MANAŽER je odpovědný za nastolení e-learningové strategie a řízení projektů VÝVOJÁŘ je odpovědný za navržení programů a produkci obsahu TUTOR je odpovědný za poskytování průběžné podpory studujícím v průběhu vzdělávání

Proč školit učitele pro on-line výchovu? KVALITA TUTORA  odbornost  osobnost  postoje Kladou na učitele odlišné požadavky než pro prezenční výuku

Kdo je tutor? Tutor je slovo latinského původu. V současné době se v českém prostředí slovo tutor užívá pro vzdělavatele v distančním vzdělávání, zejména v e-learningu Jeho posláním je navázat se studujícími partnerský dialog. Poradce, podporovatel distančního studia.

 Možnost okamžitého ovlivnění průběhu učení  Více možností a nástrojů ve výběru didaktických metod k okamžitému usměrňování procesu vzdělávání formou otázek a úkolů, k rozvíjení motivace, k hodnocení, v neverbální komunikaci.  Nevyučuje, nepřednáší  Vede studujícího v procesu vzdělávání  Pomáhá studujícímu jako konzultant  Hodnotí samostatné práce studujících a sděluje jejich hodnocení; motivuje.  Připravuje a řídí tutoriály; moderuje, zadává, usměrňuje…  Je „styčným důstojníkem“ mezi studujícími a vzdělávací institucí Pedagog v prezenčním studiuTutor Odlišnosti Pedagog v prezenčním studiu  odpovídající odborné i pedagogické vzdělání, znalosti oboru, sociologie a psychologie (učení)  určování a plánování cílů  komunikační, motivační, hodnotící dovednosti  schopnost empatie  znalost potřeb studujících Tutor Společné rysy - požadavky na učitele i tutora

Tutor v on-line formě výchovy  je přesvědčený o efektivitě výuky  reaguje pružně, je přizpůsobivý  má pedagogické i technické dovednosti  je schopen řídit společné aktivity

7 principů on-line výuky 1.Podporování kontaktů mezi studujícími a tutory. 2.Rozvíjení spolupráce mezi studenty. 3.Používání metod aktivního učení. 4.Poskytování zpětné vazby. 5.Zdůrazňovaní času potřebného k vykonání úkolu. 6.Očekávání úspěchu. 7.Respektování různorodého talentu a odlišných způsobů učení se.

Otázky on-line tutora Jaký je cíl kurzu? Jaký bude poměr prezenční a on-line výuky? Kdo bude adresátem kurzu? Kolik studentů bude v kurzu? Jaký bude časový plán kurzu? Jak mohu podnítit aktivitu studenta? Jaké role budu jako tutor vykonávat?

Studující v on-line výuce  Studijní skupina je velmi různorodá (věk, znalosti, předchozí zkušenosti, motivace ke studiu, styly učení)  Studující musí mít silnou motivaci, vytrvalost a schopnost organizace studia a technické zázemí.  Distanční výuka musí reagovat na potřeby studujících

Jak zaujmout studenty? zábava + motivace rozmanitost aktivit vytváření komunikace možnost volby pozitivní zpětná vazba úkoly vyžadující tvůrčí myšlení přiměřeně náročné aktivity

Jak zabránit pocitu izolace? Použití skupinových forem studijních činností Vytvářet kontakt tutora se studujícími Vytvářet kontakt studujícího s ostatními studujícími kurzu

Doporučení pro tutory přizpůsobit on-line výuku studujícím studenty motivovat poskytovat efektivní zpětnou vazbu průběžně sledovat studijní výsledky účastníků a dodržování harmonogramu studia problémy a potíže studentů řešit individuálně zapojit aktivně účastníky do studia

Použité zdroje