Využití stimulačního programu MAXÍK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Strukturované učení PROJEKT EU
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
VYVOZENÍ PÍSMENE, HLÁSKY L,l
PROJEKT NAŠÍ ŠKOLY PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU.
GRAFOMOTORIKA.
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 7 Proplétané květiny Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití.
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
Prezentace lekce logopedické intervence – č. 2
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
Prezentace lekce logopedické intervence č. 1
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Alternativa ve výuce psaní
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
Psychomotorický vývoj dětí se sluchovým postižením
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 1 Barevná setkání - mandala Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 8) Možnosti.
Logopedická třída MOTÝLCI
VYUŽITÍ MENTÁLNÍHO MAPOVÁNÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ 2.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Prezentace lekce logopedické intervence č. 3
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
MÁ VAŠE DÍTĚ PROBLÉMY S ŘEČÍ?  Mateřská škola RADOST, ul.5.května 1701 v Rožnově p.R. opět od září 2013 otevírá logopedickou třídu.  Dětem je věnována.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Motorické schopnosti.
O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE Práce s pohádkou. Realizace –
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Posilovací cvičení - dolní končetiny
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
Prezentace lekce logopedické intervence č. 3
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Vedení našich speciálních pedagogů pořádá pro naše klienty aktivity prostřednictvím výtvarné a pracovní výchovy Tématika se zaměřením na podzim a zimu.
jemná motorika, koordinace ruky a oka
Grafomotorika - Vrba ve větru
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Metodický list: Slovní druhy – 2. část
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Stany Řešení hlavolamu.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 6 Ochránce zahrady Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Š A B L O N Y II.
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
Transkript prezentace:

Využití stimulačního programu MAXÍK Prezentace lekce logopedické intervence č. 1 Využití stimulačního programu MAXÍK pro rozvoj řeči u dětí předškolního věku, konkrétně dětí přípravné třídy při ZŠ Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 - cílové skupiny projektu „Škola pro všechny“, účastnících se projektové logopedické terapie v rámci realizace KA 1 projektu CZ.1.07/1.2.29/02.0012 Anotace: Jedná se o tematické využití stimulačního programu pro předškoláky s rozvinutím hrubé a jemné motoriky, zrakové paměti, sluchové paměti, prostorové orientace s cílem komplexního pojetí rozvoje řeči u dětí předškolního věku, konkrétně dětí z přípravné třídy, tedy dětí s odloženou školní docházkou ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Zpracovala dne: 29. 12. 2014 Mgr. Hana Minářová CZ.1.07/1.2.29/02.0012

MAXÍK Časově lze každou lekci využít každodenně–dle aktuální situace a individuálních potřeb dítěte vždy po 10 - 15 min, tedy celkem 4 zde uvedené lekce můžeme využít v průběhu 2 měsíců při logopedické intervenci v rámci individuální logopedické prevence a terapie v rámci projektu. Zvýšení efektu lze dosáhnout při běžné výuce v přípravné třídě, kdy pedagog pracuje s dětmi individuálně a doma s rodiči, kdy jsou jednotlivá cvičení procvičována opět v průběhu každého dne a je plněna tak zásada krátkodobosti a četnosti. CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Cíle: V programu je posilována motorická, grafomotorická a percepční složka Na rozvoj motorických dovednosti jsou zaměřené cviky na dýchání, motoriku a motorickou koordinaci. V nácviku grafomotorických dovedností si děti trénují úchop psacích potřeb, vedení pohybu ruky ve směru psaní, uvolnění všech kloubů. Percepční složka obsahuje rozvoj zrakového a sluchového vnímání, rozvoj prostorové orientace. Pomůcky: Jednotlivé pracovní listy z programu Maxík, barevné papíry, psací potřeby, zvířátka z umělé hmoty CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Lekce č. 1 Rozcvičení jazyka Nácvik správného dýchání – na zemi, ve stoje, křížové pohyby Připrav se – správné sezení – nohy na zemi, ruce na stole, uvolněný ramenní kloub Uchop psací pero (fix) a jezdi s ním po ploše stolu – jako když letí letadlo, uvolni si ramenní kloub První nácvik – tečkovaná , kdy dítě tečkuje mezi řádky, postupuje zleva doprava a seshora dolů, správně dýchá (15 dní) Další dny tečkuje cestu ptáčka ke hromádce máku a říká básničku – 5 dní Dále dítě hraje s rodičem hru na opici, trénuje tak tělesné schéma – Dítě sedí naproti trenérovi, má chodidla na zemi, správně sedí a dýchá – trenér pohybuje ukazovákem po obličeji a dítě napodobuje polohu prstu na obličeji trenéra tak, jako by se samo vidělo v zrcadle cvičení se postupně prodlužuje od 1 min až do 5 min, pracuje se 2 – 3 týdny CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Lekce č. 2 Rozcvičení jazyka Dále je na řadě nácvik správného dýchání V dalších dnech dítě nacvičuje vodorovné čáry fixem ve směru šipek a přitom rytmicky odříkává po slovech Travička zelená – 5 dní Následuje rytmizování po slabikách výše uvedené písničky a dělání čar fixem – 5 dní Pět dní dítě dělá čáry ve směru šipek a přitom říká „Jedna čára, druhá čára a je plná šňůra prádla“. K rozvoji jemné motoriky, zrakové i hmatové paměti - kdy dítě pod šátkem ohmatává 6 – 8 umělohmotných zvířátek, nahlas pojmenovává jednotlivé části těla zvířátek – pracuje tak nejméně 5 min po dobu 15 dní CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Při třetí lekci nacvičujeme svislé čáry Lekce č. 3 Rozcvičení jazyka  Následuje opětovná kontrola správného dýchání, úchopu psací potřeby vedené ruky, správné sezení, správná koordinace pohybu s dechem Při třetí lekci nacvičujeme svislé čáry Použijeme pracovní listy - Maxíkovy malůvky Dítě kreslí svislé čáry ve směru šipek a zároveň po jednotlivých slovech odříkává „Prší, prší…“ – 4 dny Další dny kreslí svislé čáry a odříkává „Prší, prší…“ po slabikách – 3 dny Poté odříkává po slovech „Máčí, máčí deštíček záhon plný kytiček“, nejprve po slovech, pak po slabikách, čímž zrychlí pohyb rukou i mluvidel K rozvoji sluchového vnímání, paměti a pozornosti slouží toto cvičení: Řada slov, v řadě slov se jedno opakuje dvakrát – dítě musí poznat, které slovo to je Např. strom, list, kmen, větev, kmen, jehličí, šiška CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Následuje dýchání a křížové pohyby vleže a vestoje Lekce č. 4 Rozcvičení jazyka Následuje dýchání a křížové pohyby vleže a vestoje V této lekci se dítě učí pomocí Maxíkových malůvek dělat kruhy Dítě kreslí kruhy ve směru šipek a říká si „Koulelo se koulelo…“ – tři dny Dále pokračuje v nácviku malých a velkých kruhů, přičemž si rytmicky odříkává „Za sluníčkem skřítci letí, šťastnou cestu děti křičí“ – každý kruh jedno slovo po dobu dvou dní Poté dělá toto cvičení, kdy každý kruh znamená jednu slabiku Další dva dny kreslí malé kruhy s říkankou „Vítr kolem piští, kola si jen sviští“ Posledním úkolem je Jablíčková skládanka, která je zaměřená na rozvoj řeči, prostorovou orientaci, početní dovednosti - nejprve s dítětem pohovoříme o stavbě stromu , pak rozlišíme, která papírová jablíčka jsou malá, střední a velká. Pedagog říká dítěti ,na kterou stranu stromu a jakou velikost jablíčka má umístit – dítě pokládá jablíčka dle pokynů pedagoga po koruně stromu CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ilustrační fota CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ilustrační foto CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ilustrační fota - pomůcky CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ilustrační foto CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Akreditováno MŠMT č.j. 16 749/2012-25-302 PaedDr. Zdeňka Janhubová Zdroje: vlastní text a fota Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou – Maxík Mgr. Pavla Bubeníčková Akreditováno MŠMT č.j. 16 749/2012-25-302 PaedDr. Zdeňka Janhubová Akreditováno MŠMT č.j. 49282/2012-201-1061 CZ.1.07/1.2.29/02.0012