Organizační a personální kompetence

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Řízení poptávky a nabídky
managementu znalostí podle
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Inovace procesu kontinuálního zlepšování
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Členění útvarů Alokační fáze
Digitální správa věcí veřejných
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Personální audit - EFQM KS WorkSession 2011 Velké Karlovice Ing. Petr Kratochvíl.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Aktuální informace k výzvám a k postupu kraje Ing. Tomáš Vašica Aktuální informace k výzvám a k postupu kraje.
Zkušenosti se zavedením hodnocení zaměstnanců Vetropack Moravia Glass a.s. Kyjov Ing. Křižková Lenka Vedoucí mezd a personalistiky Ostrava
Předmět: Řízení podniku 1
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
Prosperita organizace
marketingové poradenství
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Město Milevsko Procesní řízení - dobrá praxe z Milevska Projekt Dílna kvality města Milevska CZ.1.04/4.1.01/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Řízená praxe Asistence oddělení vývoje , Informatické praxe 2011, Jitka Němečková.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Osobní management – modul č.4
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Organizační a personální kompetence KS WorkSession Organizační a personální kompetence Ing. Zdeněk Havelka, PhD, A-21 s.r.o.

A-21 seznámení Mise A-21: Zvyšování hodnoty organizací prostřednictvím pomoci při budování jejich „organizační inteligence“ (Smart) Založena v roce 1996 Problémy informační architektury ve vazbě na procesy Soustředění na veřejnou správu – otázka „Chytrého štíhlého úřadu“ jako kombinace manažerských, ekonomických a IT prvků Reference: Příprava EU projektů Smart Administration pro kraje a města Realizace projektů procesních dílen: Kopřivnice, Milevsko, Most Procesní portál firmy Zentiva Příprava na certifikaci ISO 9001 a kompetenční modely města Mostu

Klíčový problém organizační výkonnosti ? Architektura !

Špatná architektura I

Špatná architektura II

Špatná architektura III

Dobrá architektura I - řád

Dobrá architektura II – obecně sdílená sémantika

Dobrá architektura – rozumné uspořádání

Architektura „chytré“ organizace dle A-21 Smart Administration model „A-proces“ Strategie Informatika Lidé Procesy Řízení Vlastní činnosti Zdroje

Klíčem je správné řízení organizačních kompetencí - procesů Procesní dimenze Věcná – aktivity Ekonomická – náklady Informatická – podpora softwarem Personální – zodpovědnosti, osobní kompetence

Dynamické organizační kompetence

Inspirace Štíhlý přístup + Digitální procesy

Lean manufacturing – štíhlá výroba Náklady + Zisk = Cena mění na: Cena - Náklady = Zisk

Štíhlé pracovní místo – souboj s plýtváním a balastem („muda“) Chyby, které musí být řešeny Produkce věcí, které nikdo nechce Zbytečné procesní kroky a procesy Přesuny lidí a materiálu bez hodnototvorného účelu Úzká místa a hromadění práce

„Štíhlý“ zákazník Vyřeš moje problémy úplně Neplýtvej mým časem Dodej mi to, co chci dostat Zajisti mi hodnotu tam, kde ji chci mít Zajisti mi hodnotu tehdy, kdy ji chci mít Zredukuj počet rozhodnutí z mé strany, potřebných k mému uspokojení tvým produktem /službou

Procesy – základ zvyšování efektivity Ad-hoc procesy bez dokumentace Dokumentované procesy řízené pravidly Digitalizované procesy

Integrace na bázi procesní obslužné architektury - SOA Stávající architektura ENTERPRISE SOA Order to Cash Order to Cash Cancel Order Cancel Order Delete from database Send Notification Notify Suppliers Cancel Shipment Rollback inventory Cancel Invoicing Adjust Planning Procesy ručně Žádná provázanost IT se strategií Žádné ukazatele výkonu Procesy automatizované IT podporuje strategii Výkon měřitelný Integrace na bázi procesní obslužné architektury - SOA 18

Pyramida digitálního procesního modelu

Procesní modelování – aktuální stav: BPM díky BPMN

Personalistická dimenze – osobní kompetence

Klíčové personální procesy Nábor nových zaměstnanců a personální marketing Motivace a zacílení výkonu zaměstnanců Hodnocení zaměstnanců Rozvoj zaměstnanců Budování agilní organizační kultury !                                        

Integrace pomocí kompetenčních modelů

Karta systematizovaného pracovního místa Nástroje Kompetenční katalog Kompetenční model Kompetenční audit Karta systematizovaného pracovního místa Karta zaměstnance – motivační část, znalostní účet, etc. Plán vzdělávání Personální strategie                                        

Motivační karta – systém odměňování založený na kompetencích KM % Kč vysvětlení INDIVIUÁLNÍ ZODPOVĚDNOST (bezproblémovost) 15 750 míra přijetí zodpovědnosti - samostatné řešení své operativy, návrhy ORIENTACE NA INOVACI A ZMĚNU (inovace) 10 500 míra přispění k inovacím produktů, služeb a procesů /další vzdělávání, aktivní účast na školeních, samostudium ORIENTACE NA KVALITU A EFEKTIVITU (kvalita a hospodárnost) 20 1 000 míra kvality a efektivnosti výstupu, hospodárnost při spotřebování zdrojů SDÍLENÍ A SPOLUPRÁCE (týmovost) míra spolupráce, dodržování pravidel, nekonfliktnost a loajalita k firmě směrem k vnějšku VYTVÁŘENÍ DŮVĚRY A PŘÍLEŽITOSTÍ loajalita, Sounáležitost, iniciativa dosažená kvalifikace a další vzdělávání 5 250 dosažená kvalifikace klíčovost míra NEnahraditelnosti ostatní jiné - podle hodnoty vedoucího oddělení nebo vedení Celkem podílu - procent 100 5 000 Kč - návrh

Chytrý organizační model Procesní transformace – zvýšení efektivity Naše nabídka Organizace Systémový audit Chytrý organizační model Procesní transformace – zvýšení efektivity Personální oblast Personální strategie Kompetenční audit a tvorba kompetenčních modelů Zlepšení personálních procesů (s využitím kompetenčních modelů a digitalizace)                                        

Děkuji za pozornost zhavelka@a-21.cz tel: 461311758, mob: 603-463993 A-21s.r.o., Na Kocínce 210/3, 160 00 Praha 6