Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Advertisements

Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Jednotky délky. Délková měřidla
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Číslo v digitálním archivu školy
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
POHYB TĚLESA I (sekunda) FY – Sekunda Yveta Ančincová F – Sekunda
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Měření fyzikálních veličin
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Měříme délku s různou přesností
Digitalizace výuky Příjemce
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Převody jednotek Jednotky délky.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_43_DÉLKA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Měření délky. Vypracoval: Lukáš Karlík. P OROVNÁVÁNÍ Dříve lidé měřili pomocí porovnávání na větší a menší. Toto měření bylo však velmi nepřesné.
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
MĚŘENÍ OBJEMU.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Převody jednotek délky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Převody jednotek délky
Měření délky.
Přesnost a chyby měření
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Transkript prezentace:

Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Předmět Fyzika Téma Fyzikální veličiny Ročník šestý Autor Jakub Dušek

Fyzikální veličiny, délka 6. třída

Problémová otázka Co všechno odlišuje tělesa? Co odlišuje délku, hmotnost např. od barvy? Některé vlastnosti můžeme měřit.

Četba Str. 59

Zápis – Fyzikální veličina Tělesa se mohou lišit různými vlastnostmi. Ty vlastnosti, které můžeme měřit, nazýváme fyzikální veličiny. Každá fyzikální veličina má svůj název, značku a jednotku.

Četba Motivace Str. 60 – historie metru

Zápis - Délka Název: délka Značka: d Základní jednotka: m…..metr Další jednotky: km … kilometr dm … decimetr cm … centimetr mm … milimetr d = 1,5 m d….značka veličiny 1,5 … číselná hodnota m … značka jednotky

Zápis Převod jednotek kmmdmcmmm Délková měřidla: svinovací metr, krejčovský, pravítko.

Optické klamy

2. hodina Opakování – fyzikální veličina

Problém Jaká bychom měli stanovit pravidla pro měření, abychom měřili správně? Jak, čím, … Zápis: pravidla měření Zvolíme vhodné měřidlo Rozsah (jakou největší délku mohu měřit) Jednotka stupnice Zjistíme délku nejmenšího dílku stupnice Měřidlo přiložíme těsně k tělesu Při čtení hledíme na stupnici kolmo

Zápis – příklady na převod 56 cm = m 7800 dm = m 0,25 m = mm 0,6 km = m mm = dm

Procvičování převodů Zezadu sešitu – diktuje učitel popřípadě žáci.

Výklad Pokud měříme nějakou vzdálenost, jen málokdy vyjde úplně přesně. Co uděláme? Bude potom naše měření opravdu přesné? Proč? O kolik se tedy při zaokrouhlení můžeme vlastně splést?

Zápis – Odchylka měření Občas se při měření může stát, že musíme výslednou délku zaokrouhlit. Pokud máme např. měřidlo pouze v centimetrech, skutečná délka může být maximálně o 0,5 cm jiná. Této nepřesnosti říkáme odchylka měření. Odchylka měření je vždy nejvýš půl nejmenšího dílku.

Samostatná práce – práce s laserovým měřidlem Tipněte si délku několika určených předmětů ve třídě, poté určete skutečnou délku měřením a porovnejte se svými tipy.