Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Tabulkové procesory (MS Excel)
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Informační a komunikační technologie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 2.7 Obrázky Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník:
Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
X EXEL.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Prezentační programy 3. ročník oboru Sociální péče Grafy v Powerpointu.
Pro Nekonečno – RC Palouček
Excel – funkce.
Funkce v Excelu.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Třídění a řazení dat Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2.
Excel – Vzorce Ing. Bohumil Bareš. Principy vytváření vzorců Můžeme je zadávat ručně nebo pomocí průvodce, kliknutím na ikonu, která spustí dialogové.
Absolutní odkaz  Někdy při kopírování vzorců potřebujeme, aby se některé odkazy neměnily.  K takovému účelu slouží absolutní odkazy, které mají podle.
Burzovní graf Vytvořte burzovní graf, ve kterém se uvádí objem obchodované akcie, maximální a minimální cena, konečná cena.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Formát buňky.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Obsah: Výpočty Vzorce, Funkce
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník Třídění a řazení dat pomocí tabulkového procesoru.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Úprava řádků sloupců a listů Nejprve si musíme otevřít Excel např. přes START/PROGRAMY/MICROSOFT EXCEL. Vytvořila jsem si tabulku pro strukturu mezd zaměstnanců.
Grafy v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
EXCEL - GRAFY Obsah: Vytváření a úpravy grafů Příklady
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Kontakty, kalendář a úkoly 3. ročník oboru Sociální péče MS Outlook.
EXCEL 2010 Popis prostředí – 3. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Výpočty v Excelu Vzorce.
Průměr Maximum Minimum
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Poštovní klient 3. ročník oboru Sociální péče Nový .
Informační a komunikační technologie 1.8 Nastavení počítačové sítě Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník,
Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
EXCEL Vybrané partie Bohuslav Slípka. Základní operace Umíte pracovat se sešity Zápis textu- číslo vložíme jako text pomocí apostrofu,vzorec jako text.
Grafy Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Tabulkový kalkulátor Radek Pinc
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Funkce v Excelu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Informatika ročník ( volitelný předmět ) Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Excel – základní.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Citlivostní.
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Adresování. Proč adresovat Při změně dat Excel přepočítá všechny výpočty, kde se změněné buňky objevily Kopírování vzorců – Usnadnění výpočtů kde se vzorec.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Logické funkce Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Používání funkce KDYŽ.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Informatika – Práce s listy
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
MS Excel – Absolutní odkaz
Inf Tabulkový procesor
Informatika – Funkce KDYŽ
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-19
Transkript prezentace:

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Jistota správného výpočtu, možnost automatického přepočítávání, rychlé použití přednastavených funkcí Výhody použití vzorců:

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Vzorec můžeme prostě napsat do “řádku vzorců” nebo použít “průvodce”

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Často používané funkce najdeme pod tlačítkem

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Součet Kurzor umístíme do buňky ve které chceme zobrazit výsledek, vybereme požadovanou funkci... po výběru funkce hotovo po stisknutí ENTERu.

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Zadání vlastního vzorce Klikneme do požadované buňky a znaménkem = začneme psát vzorec, výhodné je hodnoty do vzorce zadávat jako adresy buněk, ve kterých se nachází požadované hodnoty, umožníme tak automatické přepočítání výsledku při změně vstupních hodnot.

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Kopírování vzorce do dalších buněk Rozkopírováním můžeme výrazně urychlit vkládání vzorců do ostatních buněk

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Při kopírování si vzorec automaticky přizpůsobí proměnné pro nové umístění

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Absolutní adresování $ používáme, když potřebujeme aby se nám část vzorce neměnila, k “zablokování” části vzorce použijeme znak $

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Absolutní adresování $ Vidíme, že části vzorce se znakem $ se nemění.

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Statistické funkce základní statistické funkce (průměr, počet, minimum a maximum) najdeme pod tlačítkem složitější funkce pak zadáváme pomocí průvodce

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Statistické funkce - příklad použití Potřebujeme zjistit nejlepší známku = nejnižší

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Statistické funkce - příklad použití Výsledek

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Pracovní list Vytvoř následují tabulky

Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Pracovní list Pomocí vzorců a absolutního adresování vypočítej následující: 1.tržbu za službu pro každý den 2.celkovou tržbu pro každý den 3.mzdové náklady na každý den 4.celkové mzdové náklady 5.vypočítej zisk, nebo případnou ztrátu pro každý den 6.vydělali jste tento týden? Jednotlivá řešení budou pokračováním modré tabulky a budou podbarveny stejně jako v zadání.