VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r. 1945 Milan Kundera.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Česká poezie po r VY_32_INOVACE_31-15 V. Hrabě, E. Bondy.
VY_32_INOVACE_31-17 Česká próza po r Ota Pavel.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_727_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
SAMIZDATOVÁ A EXILOVÁ LITERATURA
VY_32_INOVACE_31-11 Česká poezie po r Oldřich Mikulášek.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
VY_32_INOVACE_31-18 Česká próza po r Ladislav Fuks.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/15/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_06 Tematická.
Anotace Žák se seznámí s ukázkou tvorby Pavla Kohouta …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupJe schopen orientovat se v zásadních ukázkách.
VY_32_INOVACE_31-08 Skupina 42 Jiří Kolář.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _09_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_31-09 Skupina 42 Josef Kainar.
Samuel Beckett - Čekání na Godotta
VY_32_INOVACE_31-12 Česká poezie po r Karel Šiktanc.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_735_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Český jazyk – Milan Kundera – 9. ročník
Sourozenci Čapkovi.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _06_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 18. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.1.9.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/17/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Jirotky…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Česká literatura v letech
Autor: Bc. Eva Doležalová
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/12/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 2. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.2.2.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury V. Hugo. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ (
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Eliška Dlouhá Gymnázium Jiřího Ortena V8A
ČESKÁ LITERATURA 2. POL. 20. STOLETÍ (exilová)
Josef Škvorecký Ondřej Suk.
Postmodernismus Postmodernismus. Dokážete vysvětlit tento pojem?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Milan Kundera. ● Narodil se v Brně roku 1929, studoval FF UK v Praze, studia nedokončil, pak studoval filmovou fakultu na AMU – později působil jako učitel.
Pavel Kohout nar „I z hlupáka může něco být, když svou hloupost včas pozná.“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Současná česká próza. Milan Kundera (*1.duben 1929) prozaik, básník, esejista, překladatel a dramatik Studoval na G v Brně, poté na Filosofické fakultě.
Milan Kundera nar „Muži obdivují ženy, které mluví jako knihy, ale berou si ženy, které vaří jako z kuchařské knihy.“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Naturalismus v české literatuře
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Milan Kundera NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
Hádej, kdo jsem? NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r. 1945 Milan Kundera

Milan Kundera 1929 Brno Prozaik, dramatik, básník, překladatel Studoval na Karlově univerzitě literární vědu a na FAMU scenáristiku a režii Psal do novin a časopisů – Host do domu, Literární noviny, Literární listy

Milan Kundera Autor: Elisa Cabot Název: Milan Kundera.jpg Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Milan_Kundera.jpg

2 x vstoupil a byl vyloučen z KSČ 1979 – přišel o československé státní občanství Jeho knihy v Československu až do r. 1989 zakázány

Po emigraci učil na univerzitě v Paříži Od roku 1975 trvale žije a píše ve Francii Píše česky i francouzsky Odmítá své francouzské texty dát k českému překladu jiným překladatelům Je bratrancem Ludvíka Kundery

Dílo: Žert – R 1965, román Hlavní postava Ludvík Jahn, student, kvůli žertu na pohlednici vyloučen ze školy „Optimismus je opium lidstva! Zdraví duch páchne blbostí. Ať žije Trockij! Ludvík“

Děj vyprávěn retrospektivně Ludvík se chce po letech pomstít svému nepříteli Pavlu Zemánkovi Využívá k tomu naivitu jeho ženy Vyznění pomsty je nakonec zcela absurdní Z Ludvíka se stává cynický a bezcitný člověk

Milan Kundera – Žert ANDREE, Lukáš. Literatura pro 4. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2010, 3 sv. s. 115.

Směšné lásky – Sp, 1970 7 povídek, např. Falešný autostop Hlavním tématem povídek je odlišný pohled u muže a u ženy na svět, život a lásku Hlavními hrdiny jsou převážně mladí muži

Často zneužívají své inteligence, aby dosáhli svého Láska zobrazována jako cynická hra Většinou otevřený konec Skvěle propracované charaktery postav Složitá syntax – rozvité věty

Milan Kundera – Směšné lásky ANDREE, Lukáš. Literatura pro 4. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2010, 3 sv. s. 114.

Milan Kundera – Směšné lásky ANDREE, Lukáš. Literatura pro 4. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2010, 3 sv. s. 114.

Život je jinde – R 1969 Hlavním hrdinou naivní básník Jarmil Nadaný, inteligentní, narcistní sklony, komplexy Příklání se ke komunistické ideologii Stává se udavačem

Nesnesitelná lehkost bytí – R 1984 Francie, 1985 68´Publishers, 2006 ČR Šedesátá léta a normalizace v Československu, hledání smyslu života Hlavní hrdinové – dva milenecké páry Složité citové vztahy Kritika režimu

Milan Kundera – Nesnesitelná lehkost bytí ANDREE, Lukáš. Literatura pro 4. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2010, 3 sv. s. 115.

Autor DUM: Mgr. et Mgr. Jakub Snášel Děkuji za pozornost. Autor DUM: Mgr. et Mgr. Jakub Snášel