ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Advertisements

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
Fyzika Měření objemu a času.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Opakované měření délky
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Hmotnost Fyzikální veličina
Měření fyzikálních veličin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Fyzikální veličiny.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A JEJICH JEDNOTKY.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Fyzikální veličiny LC.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování I.
Vlastnosti látek pevných, kapalných a plynných
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Měření fyzikálních veličin
Výpisky z fyziky − 6. ročník
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Značky a měřidla fyzikálních veličin:
zpracovaný v rámci projektu
Fyzikální veličiny LC.
Fyzika hrou-opakování I.
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Transkript prezentace:

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana FYZIKA – 6. ročník P4 Fyzikální veličiny Vypracoval: Mgr. Pavel Kerner ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Co je fyzikální veličina? Tělesa mají různé vlastnosti, kterými se mohou lišit: Např.. Barva, objem, hmotnost, délka, tvar, teplota, rychlost, vůně dají se měřit Vlastnosti těles můžeme porovnávat, některé vlastnosti se dají měřit. Vlastnosti těles, které se dají měřit jsou fyzikální veličiny. Mezi fyzikální veličiny patří: Délka, povrch, objem, hmotnost, hustota, teplota, čas, rychlost……….

Přehled některých fyzikálních veličin, jejich značky a jednotky. název značka Základní jednotka Délka d m Obsah S m2 Objem V m3, litr Hmotnost kg Hustota ρ ( ró ) g/cm3 , kg/m3 Teplota t o C ( stupeň Celsia ) Čas s ( sekunda )

Měření = porovnání fyzikální veličiny s dohodnutou jednotkou. Výsledek měření = číselná hodnota s jednotkou Např.: d = 1,5 m značka jednotka Číselná hodnota Žádné měření není úplně přesné, proto provádíme více měření a vypočítáme z nich aritmetický průměr. Aritmetický průměr vypočítáme tak, že sečteme naměřené hodnoty a součet vydělíme počtem měření.