CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezpečnost práce.
Advertisements

Soubor prezentací : CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Bezpečnost práce a základní znalosti z oblasti chemie
Chemie.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
SKLADOVÁNÍ A POUŽÍVÁNÍ CHEMIKÁLIÍ Chemie 8. ročník
Bezpečnost práce v chemii
Funkce chemického pokusu ve výuce chemie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zásady práce v chemické laboratoři
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Obecné zásady bezpečnosti práce v chemické laboratoři
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VLASTNOSTI LÁTEK A JEJICH PŘEMĚNY
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
OBECNÁ CHEMIE PROTOKOL POKUSU VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU
Základy pozorování a pokusů v biologii
Chemická reakce a její rovnice
Svět kolem nás.
KYSELINY a)kyslíkaté ( HNO3 b)bezkyslíkaté (HCl, HF, HI, HBr)
Kyseliny Mgr. Helena Roubalová
Bezpečnost práce v chemii
Vlastnosti látek Opakovací otázky
Řád informatiky Markéta Gajdošová.
ÚVOD DO CHEMIE.
Marta do laboratoře a)neumí chodit sama. b) může vstupoval jen s vyučujícím. c)se bojí chodit, protože tam straší.
Označování nebezpečných látek
Chemie jako věda, bezpečnost práce v laboratoři,
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Chemie = přírodní věda, zkoumá chem. látky, jejich vlastnosti, využití a přeměnu na látky nové má uplatnění ve všech oborech lidské činnosti, může působit.
Bezpečnost práce v chemii
Neutralizace – efektní experiment Barevná pěna
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
Hydroxidy.
Hasící přístroje Kateřina Jedličková
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
Kovy Nekovy Atomy a molekuly Čím jsme začínali
Hydroxidy a jejich chemické vlastnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1 Alkoholy názvosloví, příprava, vlastnosti, užití Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 TEMA: Chemie 8-Jak zkoumáme.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Výroba mýdla - - žákovský pokus MGR. DANIELA SZMEKOVÁ.
MASARYKOVA UNIVERZITA
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Názvosloví a chemická reakce Název : Bezpečnost práce s kyselinami.
Laboratoř Mgr. Helena Roubalová
Bezpečnost práce v chemii
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Redoxní reakce – sestavení galvanického článku
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Kyseliny a jejich chemické vlastnosti
, Pedagogická fakulta MU
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
HOKUSY POKUSY PSÍ KUSY.
VÝZNAM DEMONSTRAČNÍHO POKUSU VE VÝUCE CHEMIE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Pokus. konec.
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Hoření je chemická reakce, při níž vzniká teplo a světlo.
Transkript prezentace:

CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI

Základem chemie je pozorování a pokus. pokus (experiment) - je chemická reakce, která probíhá za předem zvolených podmínek - při chemických pokusech zanikají původní látky a vznikají nové, s jinými vlastnostmi - mohou být doprovázeny změnou barvy, ohněm, bubláním, výbuchem, …

pokusy se provádí v laboratoři při provádění pokusů používáme speciální pomůcky z chemického skla, kovu, plastu,…

Při provádění pokusu a při manipulaci s chemikáliemi dodržujeme bezpečnostní opatření: ► pracuji opatrně, bezpečně, dodržuji pokyny a postup práce, beru ohled na spolužáky,… PRVNÍ POMOC při potřísnění chemikálií: ▬ omyjeme proudem vody ▬ nahlásíme učiteli

Doplň věty: V laboratoři je zakázáno …. a …. Chemikálie nebereme nikdy do ….. . Při poleptání žíravinami zasažené místo opláchneme ……. …. . Při práci s ……….. nesmí být v blízkosti …….. oheň. Pokusy provádíme …….. a podle …….., abychom ………….. své okolí.

Doplň věty: řešení V laboratoři je zakázáno jíst a pít. Chemikálie nebereme nikdy do rukou. Při poleptání žíravinami zasažené místo opláchneme proudem vody. Při práci s hořlavinami nesmí být v blízkosti otevřený oheň. Pokusy provádíme bezpečně a podle návodu, abychom neohrozili své okolí.

KONEC PREZENTACE