MĚŘENÍ HUSTOTY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Potápění, plování a vznášení se stejnorodého tělesa v kapalině
Výpočet hmotnosti tělesa
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Hustota LC.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Měření fyzikálních veličin – Hustota
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření fyzikálních veličin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Hustota.
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:leden 2012 Určeno:6. ročník ZŠ.
Fyzikální veličiny LC.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Archimedův zákon – opakování a shrnutí. 1) Kuličky ze železa ponoříme do vody. Na kterou působí nejmenší vztlaková síla a proč ? Na třetí kuličku.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Objemové jednotky a jejich převody
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Výukový materiál pro 7.ročník
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Fyzikální veličiny - opakování
zpracovaný v rámci projektu
TÁNÍ A TUHNUTÍ. TÁNÍ A TUHNUTÍ ? Umíš odpovědět 1.Uveď příklady tání a tuhnutí. 2.Tají a tuhnou pevné látky stejně? 3.Na čem závisí tání látky?
Fyzikální veličiny LC.
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

MĚŘENÍ HUSTOTY

Co je těžší - kilogram železa, nebo kilogram polystyrenu? Jsou stejně těžké, ale kilogram polystyrenu má mnohem větší objem než kilogram železného závaží.

Při porovnávání, která ze tří látek je „těžší“, musíme porovnávat hmotnosti stejných objemů: hliník železo měď 1 cm3 1 cm3 1 cm3 2,7 g 7,8 g 8,9 g Pak budeme říkat, že různé látky mají různou hustotu. Která z látek na obrázku výše má největší hustotu? Hustota dané látky je určena hmotností tělesa o objemu 1 cm3 z této látky.

Hustota tělesa Fyzikální veličinu hustotu značíme  (řecké písmeno ró). Hustotu látky, ze které je zhotoveno nějaké těleso, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa dělíme jeho objemem: Hustota = hmotnost tělesa : objem tělesa hmotnost tělesa Hustota = objem tělesa Hlavní jednotkou je kilogram na krychlový metr, značka kg/m3. Vedlejší jednotkou je gram na krychlový centimetr, značka g/cm3. nebo

Zkuste tedy odpovědět na otázku – jaká je hustota látek: Platí vztahy: 1 g/cm3 = 1000 kg/m3 a 1 kg/m3 = 0,001 g/cm3 hliník železo měď 1 cm3 1 cm3 1 cm3 2,7 g 7,8 g 8,9 g hustota železa je 7,8 g/cm3 hustota hliníku je 2,7 g/cm3 hustota mědi je 8,9 g/cm3 Platí:  železa = 7,8 g/cm3 = 7 800 kg/m3  hliníku= 2,7 g/cm3 = 2 700 kg/m3  mědi = 8,9 g/cm3 = 8 900 kg/m3

Otázky Vysvětli, co znamená, že měď má hustotu 8,9 g/cm3. Jak vypočítáme hustotu látky, ze které je vyrobeno nějaké těleso? 3. Jak se nazývá hlavní jednotka hustoty látky? Jaká je značka této jednotky? Uveď další vedlejší jednotku hustoty látky. Podívejte se do „Tabulek", kde jsou uvedeny hustoty některých látek - jakou hustotu má voda, benzín, rtuť, dřevo, vzduch, olovo, zlato?