Hustota LC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočty z chemických rovnic
Advertisements

Archimédův zákon pro plyny
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Měrná tepelná kapacita látky
Výpočet hmotnosti tělesa
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_458.
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Molární množství, molární hmotnost a molární koncentrace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Výpočet procentového složení sloučenin
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
Měření fyzikálních veličin – Hustota
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hustota.
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
Molární hmotnost, molární objem
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:leden 2012 Určeno:6. ročník ZŠ.
Výpočet hmotnosti, ze známe hustoty a objemu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
ZŠ BENEŠOV, JIRÁSKOVA 888 CHEMIE Základní veličina v chemii, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
zpracovaný v rámci projektu
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Transkript prezentace:

Hustota LC

Hádanka Co je těžší 1kilogram peří nebo 1 kilogram železa ? Co má větší objem 1kilogram peří nebo 1 kilogram železa ? Co má větší hustotu 1kilogram peří nebo 1 kilogram železa ?

V kovošrotu zjistili že, železo o hmotnosti 23 550 kg mělo objem 3m3. 23 550 :3 = 7850 Na pile zjistili že, smrkové dřevo o hmotnosti 1625 kg má objem 2,5 m3. 1625:2,5 =650 Jak z uvedených údajů zjistíš, zda má větší hustotu dřevo nebo železo ?

Hustota je fyzikální veličina udává hmotnost 1 m3(popř.1cm3) dané látky značka ρ (řecké písmeno ró) hustotu určujeme výpočtem z hmotnosti a objemu Vzorec pro výpočet hustoty: hustota objem hmotnost

Jednotky hustoty : čti kg na m3 čti gram na cm3 např: hustota smrkového dřeva 650 Hustoty různých látek najdeme v tabulkách.

látka hustota látka hustota [kg/m3] [kg/m3] oxid uhličitý 1,98 methan   [kg/m3] voda 998 led 917 zlato 19300 stříbro 10500 hliník 2700 vodík 0,08 helium 0,16 kyslík 1,31 dusík 1,15 měď 8960 rtuť 13500 aceton 792 ethanol 789 látka hustota   [kg/m3] oxid uhličitý 1,98 methan 0,72 vzduch 1,29 beton 2100 suchý písek 1500 ocel 7850 dřevo smrkové 650 dřevo dubové 700 benzín 750 nafta 850 máslo 930 řepkový olej 920 parafín- vosk 900

Příklady : a)Šperk má hmotnost 2,5 g a objem 0,13 cm3. Je zlatý ? b) Prsten má hmotnost 4,2 g a objem 0,4 cm3. Z jaké je kovu ? c) Odlitek kovu má objem 1,6 m3 a hmotnost 12,56 t. Urči druh kovu .

Nebojte se fyzikálních příkladů. Vždyť jejich řešení je zábava !!!