Honem pryč!! MNOHOSTĚNY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objemy a povrchy těles Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Advertisements

Krychle ABCDA´B´C´D´s podstavou ABCD v obecné rovině a
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Jehlan povrch a objem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rotační kužel - výpočet objemu
Hranoly Pohanová Lucie.
Matematika Povrchy těles.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Digitální učební materiál
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POZNÁMKY ve formátu PDF
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
T Ě L E S A.
VY_32_INOVACE_33-19 XIX. Konstrukce těles.
Volné rovnoběžné promítání
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Objem hranolu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Stereometrie Odchylky rovin VY_32_INOVACE_M3r0116 Mgr. Jakub Němec.
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Zobrazování těles ve volném rovnoběžném promítání
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Řezy v axonometrii Duben 2015.
Tělesa – trojboký hranol
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika 2 Geometrické útvary.
Matematika Komolý jehlan
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

Honem pryč!! MNOHOSTĚNY

Mnohostěn je těleso, jehož hranice se skládá z mnohoúhelníků trojúhelník čtyřúhelník

Mnohostěny

Nyní se podíváme na základní skupiny mnohostěnů: Hranoly Jehlany

H L R O A N HRANOL A N O R L H

Kolmý hranol má: dvě shodné podstavy plášť, který se skládá z obdélníků

Popis kolmého hranolu mnohoúhelník ABCDEF je horní podstava mnohoúhelník ABCDEF je dolní podst. body A, B, C, D, E, F, A, B, C, D, E, F jsou vrcholy hranolu úsečky AA, BB, …, FF jsou bočné hrany úsečky AB, BC, CD, …, CD, DE, EF jsou podstavné hrany obdélníky ABBA, BCCB, …, EFFE jsou bočné stěny

Úhlopříčky a výška kolmého hranolu E A B C D E F F A B C D u1 úhlopříčky podstavy či bočných stěn jsou úhlopříčky podstavy či bočných stěn úsečka, která spojuje protilehlehlé vrcholy hranolu, které neleží v jedné bočné stěně, je úhlopříčka tělesová vzdálenost podstav hranolu je výška hranolu u2 u

Hranoly dělíme podle podstavy:

J N E A H L JEHLAN H L A E N J

Kolmý jehlan má: jednu podstavu plášť, který se skládá z trojúhelníků

Popis kolmého jehlanu mnohoúhelník ABCDEF je podstava body A, B, C, D, E, F, jsou vrcholy hranolu bod V je hlavní vrchol úsečky AV, BV, …, FV jsou bočné hrany úsečky AB, BC, CD, …, jsou podstavné hrany trojúhelníky ABV, BCV, …, EFV jsou bočné stěny

Výšky kolmého jehlanu A B C D E F V vzdálenost podstavy jehlanu a hlavního vrcholu V je tělesová výška jehlanu výšky v bočných stěnách jsou výšky bočných stěn jehlanu w v

Jehlany dělíme také podle podstavy: