Objem a povrch ve slovních úlohách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VÁLEC - řešené slovní úlohy.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výpočet hmotnosti tělesa
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Povrch hranolu S = 2.Sp + Spl Spl = op.v
Objem a povrch kvádru a krychle
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Povrch kvádru a krychle
Pythagorova věta užití v prostoru
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Povrch krychle a kvádru
Matematika Povrchy těles.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Elektronická učebnice - II
Rotační válec Síť, povrch, objem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
síť, objem, povrch opakování
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Objem krychle, kvádr - úvod
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Poměr - opakování Zapisuj nové pojmy.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Objem hranolu.
OBJEM TĚLESA.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
59.1 Objem jehlanu, kužele, koule
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Krychle Síť, povrch, objem
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Objem a povrch kvádru a krychle
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem hranolu.
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Výpočty objemu krychle a kvádru
Povrch krychle.
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Transkript prezentace:

Objem a povrch ve slovních úlohách

Objem a povrch ve slovních úlohách těleso objem povrch

Krabice s 1 litrem mléka má rozměry Jaký bude výsledný objem V , smícháme-li kapaliny o objemech 3 hl a 200 dm3? A) V = 0, 32 m3 B) V = 0, 50 m3 C) V = 23 hl D) V = 5 m3 Krabice s 1 litrem mléka má rozměry 65 mm × 95 mm × 165 mm. Jaký je objem vzduchu v krabici? Martin rozřezal krychli, která měla povrch 24 dm2, na osm shodných „malých krychlí. Jaký je povrch jedné „malé krychle? A) 2 dm2 B) 4 dm2 C) 6 dm2 D) 12 dm2

Kolik m3 vody je třeba, aby zahradní bazén o délce 5 m, šířce 3 m a hloubce 1,5 m byl naplněn až po okraj? a = 5 m b = 3 m c = 1,5 m V = a . b . c V = 5 . 3 . 1,5 V = 22,5 m3 a = 5 m b = 3 m c = 1,5 m Na naplnění bazénu po okraj je třeba 22,5 m3 = 225 hl vody.

Kolik m2 skla je třeba k výrobě akvária s rozměry dna 70 cm, 40 cm a výškou 45 cm? b = 40 cm c = 45 cm a = 70 cm b = 40 cm c = 45 cm S = 1 . a.b + 2.a.c + 2.b.c S = 1.2800 + 2.3150 + 2.1800 S = 2800 + 6300 + 3600 S = 12 700 cm2 = 1,27 m2 K výrobě akvária je třeba 1,27 m2 skla.

Vejde se 800 litrů benzínu do nádrže tvaru kvádru s rozměry 12 dm, 16 dm a 4,5 dm? a = 12 dm b = 16 dm c = 4,5 dm a = 12 dm b = 16 dm c = 4,5 dm V = a . b . c V = 12 . 16 . 4,5 V = 864 dm3 Ano, benzín se do nádrže vejde.

Jakou hmotnost má hliníkový odlitek tvaru krychle o hraně 18 cm, jestliže 1 dm3 hliníku má hmotnost 2,7 kg ? a = 18 cm a = 18 cm V = a . a . a V = 18 . 18 . 18 V = 5 832 cm3 1 dm3 . . . . . . . 2,7 kg 5,832 dm3 . . . . . . . . x kg x = 2,7 . 5,832 = 15,7464 kg = 15,7 kg Odlitek má hmotnost asi 15,7 kg.

U následujících obrázků zakroužkujte ANO, pokud útvar představuje síť krychle. Pokud se z útvaru nedá složit krychle, zakroužkujte NE a do obrázku označte křížkem čtvercové plochy, které by se při sestavování tělesa překryly.

Vyberte v síti každé krychle stěnu, která bude ve složené krychli umístěna naproti obarvené stěně. Vybranou stěnu označte křížkem.

Dřevěné krychle s délkami hran 2 cm, 3 cm, 4 cm a 5 cm jsou natřeny červenou barvou. Každou z krychlí rozřežeme na krychličky o délce hrany 1 cm. Doplňte do tabulky počty krychliček, které budou mít daný počet červených stěn.