Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Advertisements

Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
Optické vlastnosti oka
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Zrakové ústrojí - zrak je nejdůležitějším smyslem pro orientaci v prostoru - orgánem zraku je oko - oko je uložené v očnici Stavba oka - složeno ze tří.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P24/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
OKO Marcela Hanáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P9 _ 1.9 TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Metabolické procesy trávicí soustavy TYP: DUM výkladový.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Svalová soustava
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
50.1 Člověk – smyslová soustava
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dýchací soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Tematická oblast: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Smyslové vnímání OKO.
Optické vlastnosti oka
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 1.část) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
Ústrojí zrakové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_03_ÚSTORJÍ.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Smyslová ústrojí Funkce:
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Lidské oko Optické čočky Název školy
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_1.14 Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Smyslová soustava- oko Typ: DUM - výkladový Předmět: Teorie TV Ročník: 2. r. (6leté), 1. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: leden 2014

Metodický list Materiál je určen pro 1.ročníky čtyřletého studia a 1.a 2.ročníky šestiletého studia. Učitel pomocí prezentace probere učivo o smyslové soustavě a stavbě oka. Připomene stavbu a funkci nervové soustavy. Význam smyslové soustavy a uvede nemoci smyslů. Prezentaci lze použít jako rozumný návod k rozvoji pohybových aktivit jedince školního věku.

SMYSLOVÁ SOUSTAVA STAVBA OKA

FUNKCE SMYSLŮ Jsou součástí nervové soustavy Regulován reflexním obloukem: receptor, dostředivá dráha, CNS, odstředivá dráha, efektor Přenos podnětů z vnějšího prostředí do vnitřního prostředí člověka Přenos pomocí pěti smyslů: zrak, sluch, čich, hmat, chuť

STAVBA OKA https://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1138&bih=532&q

Popis stavebních části oka: Rohovka – chrání vnější část oka Duhovka – udává barvu oka, obsahuje pigmenty. Uprostřed otvor – zornice Čočka – zaostřuje předávaný obraz do mozku Sklivec – rosolovitá hmota uvnitř oka Sítnice – obsahuje tyčinky a čípky, které zabezpečují černobílé a barevné vidění Cévnatka – bohatě prokrvená – výživa oka

Místo nejostřejšího vidění: Se nazývá ŽLUTÁ SKVRNA – obsahuje největší množství tyčinek a čípků. https://www.google.cz/search?hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1138&bih=532&q=%

Místo špatného vidění: Se nazývá SLEPÁ SKVRNA – nachází se na sítnici V místě vycházejícího zrakového nervu Když paprsek světla dopadne zde nevidíme nic Nenacházejí se zde žádné čípky ani tyčinky

http://files.lidsketelo.webnode.cz/200000028-07d4308cd/oko.jpg

Na sítnici jsou uloženy: Čípky – barevné vidění Tyčinky – černobílé vidění Červené čípky Zelené čípky Modré čípky Zabezpečují vidění ve tmě

http://fyzika.jreichl.com/data/optika/32_oko_soubory/image002.jpg

Daltonismus Refrakční vady NEMOCI Daltonismus Refrakční vady

DALTONISMUS - barvoslepost Genetické onemocnění, které popsal anglický vědec Johan Dalton – trpěl danou chorobou Chybí čípky pro barevné vidění Nejčastěji červené a zelené čípky, ale mohou vzácně chybět i všechny Na dalším obrázku ukázka testu pro daltonismus

http://upload. wikimedia. org/wikipedia/commons/thumb/c/c3/Ishihara_11 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c3/Ishihara_11.PNG/600px-Ishihara_11.PNG

Refrakční vady Nemoc, která charakterizuje špatný dopad světla na sínici Lidem, kterým dopadá paprsek světla před nebo za sítnici jsou označení nemoci Řešení brýlemi s rozptylkami nebo spojkami

http://www.shop-web.cz/userdata/shopimg/asop-optik/Image/obr/presbyopie.JPG http://ms.gsospg.cz:5050/bio/Images/Textbook/Big/0110000/00275.jpg http://www.eye-t.cz/aktualne/2011/makularni-degenerace.jpg

Zdroje Archiv autora Zdroje uvedeny u obrázků