jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Metody dělení složek směsí
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Metody oddělování složek směsí
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Metody oddělování složek směsí
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Oddělování složek směsí 2
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
zpracovaný v rámci projektu EU
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mg. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Oddělujeme složky směsí
Směsi Opakovací otázky
Oddělování složek směsí
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Opakování pro chemiky z 8.tříd
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Metody dělení směsí Můžeme ze směsi oddělit složky??? Odtučnit mléko?
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
2.1 Většina látek jsou směsi
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
Uváděj písmenem typ směsi
Transkript prezentace:

jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd předmět chemie pořadové číslo DUM 08

Oddělování složek směsí Anotace Prezentace popisuje metody oddělování složek směsí. Metody jsou doplněny obrázky a schématy.Obsahuje úkoly pro samostatnou práci žáků.Prezentaci nutno doplnit demonstračními pokusy (např.sublimaci) a jednoduchými pokusy žáků (filtraci). Autor Mgr. Eva Truxová Očekávaný výstup Pozná a popíše jednotlivé metody oddělování složek směsí,provede filtraci Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity kombinované Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let

Úkol: Doplňte text Směsi jsou látky, které obsahují …… nebo více……. dvě složek Vyber směsi z následujících látek: vzduch,dusík, mořská voda,platina, mosaz,cukr, žula, bahno s vodou, kyslík vzduch,mořská voda,mosaz,žula,bahno s vodou

Doplňte slova: emulze, suspenze, dým, pěna, mlha křída s vodou benzin ve vodě vzduch v kapalném saponátu voňavka ve vzduchu prach na ulici suspenze emulze pěna mlha dým

Jak se nazývá směs, která vzniká při: rozptylování spreje do vzduchu mytí nádobí ve vodě se saponátem únik ropy do moře klepání koberců rozptýlení písku v říční vodě mlha pěna emulze dým suspenze

Složení žuly Řešení: křemen živec slída Zkuste napsat jednotlivé složky žuly: Řešení: křemen živec slída Obr.1.

metody oddělování složek směsí

1.usazování – odlišná hustota slouží k oddělení složek, které jsou vzájemně nerozpustné například – ve vodárně se z vody usazováním oddělí pevné látky Obr.2.

2.odstřeďování provádí se v odstředivkách Obr.3. Obr.4.

3.filtrace oddělení pevných a kapalných složek (suspenze) pevné složky se usadí na filtru rozpuštěné protečou jako filtrát filtr – síto, tkanina, písek, filtrační papír Obr.5.

Popis filtrační aparatury tyčinka suspenze nálevka s filtračním papírem filtrát Obr.6.

Filtrace – vyber správně sestavenou aparaturu Řešení: c Obr.7.

4. krystalizace Některé látky se vylučují z roztoků v podobě krystalů - krystalizují Obr.8. a 9.

5. destilace oddělování kapalných složek – rozdílná teplota varu Obr.10.

Destilační aparatura a destilace průmyslová Obr.11. Obr.12.

6. sublimace se používá k oddělení dvou či více pevných látek při zahřívání přechází jedna pevná látka přímo do plynného skupenství snadno sublimující látkou je např. jod nebo naftalen

sublimace naftalenu sublimace jodu Obr.14. Obr.13.

Obr.3 http://www.google.cz/ Obr.1 vlastní zdroj Obr.2 http://www.google.cz/ Obr.3 http://www.google.cz/ Obr.4 vlastní zdroj Obr.5 http://www.google.cz/imgres?q=filtra%C4%8Dn%C3%AD+aparatura Obr.6 http://www.google.cz/ Obr.7 skenováno z didaktického testu Obr.8 vlastní zdroj Obr.9 vlastní zdroj obr.11 skenováno z uč. Základy chemie 1.díl Fortuna Praha str.29 Obr.12 http://www.google.cz/ Obr.13 vlastní zdroj Obr.14 http://www.google.cz/imgres?q=sublimace jodu