Vznik USA Dějepis 2. stupeň

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od vigvamů k mrakodrapům.
Advertisements

SEVERNÍ AMERIKA OSVOJOVÁNÍ
Americká válka za nezávislost
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Boj anglických osad v Severní Americe za nezávislost
5HD_200 3.cvičení.
Mezi třicetiletou válkou a francouzskou revolucí II
I.2.6. Boj amerických osad za svobodu a nezávislost
Nástup Habsburků Dějepis 2. stupeň
Americká válka za nezávislost
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Americká revoluce a občanská válka
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor materiálu: Mgr. Dagmar Nogová Datum vytvoření: říjen 2013
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Boj anglických osad za nezávislost
Vznik Spojených států amerických
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Americká revoluce a vznik USA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Svět ve 2. polovině 19. století kolonialismus
Spojené státy americké
Vývoj politické mapy světa
Vývoj politické mapy světa
Evropský kolonialismus
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
Vznik USA.
Francouzská revoluce Dějepis 2. stupeň
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
Cesta ke vzniku samostatného státu USA
Název vzdělávacího materiálu: 18. století
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_108 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
Válka Severu proti Jihu
Boj amerických osad za nezávislost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vznik USA Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
21.1 Anglické kolonie, vznik USA
Sever proti Jihu Dějepis 2. stupeň
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Americká revoluce, vznik a vývoj USA
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Anglie a Velká Británie v koloniích
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vítězství Američanů © Jana Pešková. Osnova prezentace: Obrat ve válce proti Velké Británii  Vítězství u Saratogy  Pomoc americkým povstalcům Uznání.
Nová území USA Dějepis 2. stupeň
Počátky vývoje USA nový stát byl republikou s prezidentskou demokracií prvním prezidentem byl zvolen George Washington královská půda byla vyvlastněna.
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_07 Obyvatelstvo Ameriky - pracovní list
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Americké osady © Jan Kocián 7A/8.
Vznik USA.
Americké osady v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3615_ Americké_osady_v_18_století Autor: Mgr.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
Americká válka za nezávislost
ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE V KOLONIÍCH
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
Vznik USA Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
Vznik USA Martin Kreutzer.
AMERICKÉ OSADY V 18. STOLETÍ
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 8
VZNIK USA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Vznik USA Boj o nezávislost
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Transkript prezentace:

Vznik USA Dějepis 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_12_Vznik USA

USA http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:United_States_(orthographic_projection).svg

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:United_States_(orthographic_projection).svg

Amerika Nejstarší dějiny: osídlení: asi 20-30 000 let samostatný vývoj objevení Ameriky: Kolumbus 1492 název původních obyvatel: indiáni

Kolonie Vysvětli pojem kolonie. území zabrané, přivlastněné a ovládané jiným, mocnějším státem. Je na něm závislé. Jak si evropské státy americký kontinent rozdělily? Jižní Amerika – Španělsko a Portugalsko Severní Amerika – Francie, VB… Proč tam pronikají? zisky - zdroj surovin, odbytiště výrobků

Atlas Novověk I 27/3 Komu patřilo území na atlantickém pobřeží Severní Ameriky? VB Osadníci se živili hlavně zemědělstvím, na plantážích pěstovali např. tabák, rýži MANDELOVÁ, Helena, et al. Novověk 1 : Dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia. Praha : Kartografie, 1996. 42.

Pracovní síly Nejtěžší práce – indiáni + dovoz černochů v 18. st. do Ameriky z Afriky asi 7 - 10 milionů černochů, umírali už po cestě, pak velmi těžká práce

Vliv VB Proč tam Angličané nezakládali továrny, dílny? konkurence VB zasahuje do života kolonií VB zvyšovala daně, cla na výrobky a různé poplatky. Kolonie nemohly obchodovat s jinými státy, kde mohly obstarat zboží třeba výhodněji, laciněji, bylo jim vnucováno zboží z lodí VB. Zpočátku noví osadníci potřebovali pomoc VB. Postupně si postavili vlastní dílny a manufaktury, vybudovali si vlastní železnice, lodě a přístavy a silnice a odmítali stále přijímat drahé zboží od VB.

Bostonské pití čaje Např.: VB dovážela svými loděmi čaj z Asie kolonie schopné čaj vypěstovat na svých plantážích odmítali platit VB její předražený čaj VB odmítala respektovat 1773 v přístavu Boston došlo k tzv. „bostonskému čajovému dýchánku“ neboli „bostonskému pití čaje“ A N II 17/1 američtí osadníci převlečení za indiány vtrhli na loď, náklad čaje vyházeli do moře otevřené nepřátelství vůči VB VB poslala k americkým břehům armádu MANDELOVÁ, Helena, et al. Novověk 2 : Dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia. Praha : Kartografie, 2003. 48.

Kolonie x VB Osady se na střet připravily - každá osada poslala své zástupce do Filadelfie – tam tvořili Kongres. Ten rozhodl o tom, že je třeba budovat armádu. Do čela armády George Washington. 4. 7. 1776 Kongres schválil Prohlášení nezávislosti http://nd04.jxs.cz/927/057/d1f5e84106_70151969_o2.jpg

4.7.1776 Prohlášení o nezávislosti = listina práv a svobod Filadelfie listina později základem ústavy nově vzniklých USA http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Declaration_independence.jpg

Prohlášení nezávislosti považujeme za den vzniku USA. 4.7.1776 http://nd05.jxs.cz/261/120/726d01c72b_81147047_o2.jpg Prohlášení nezávislosti považujeme za den vzniku USA.

Válka o nezávislost VB nesouhlasila válka o nezávislost 1776 – 1781 1781 vítězství amerických osad 1783 VB uznala nezávislost

USA Spojení 13 osad – Spojené státy americké = United staten american = USA moderní republika prezident G. Washington vláda buržoazie – bez feudálů

Vznik USA Atlantské pobřeží Severní Ameriky osídlili Angličané. Vzniklo 13 amerických osad - kolonií. Pro VB byly zdrojem surovin a odbytištěm výrobků. Kolonie chtěly samy podnikat. Odmítaly zboží z VB (bostonské pití čaje). Začaly boje mezi osadami a VB - válka o nezávislost. V čele bojů Kongres (zástupci osad), vedl George Washington 4. 7. 1776 Kongres schválil Prohlášení nezávislosti - vznik USA (Anglie uznala nezávislost USA až po několika letech dalších bojů)   Úkol: Jak vypadá americká vlajka, proč?

Zdroje: MANDELOVÁ, Helena, et al. Novověk 1 : Dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia. Praha : Kartografie, 1996. 42. MANDELOVÁ, Helena, et al. Novověk 2 : Dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia. Praha : Kartografie, 2003. 48. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:United_States_(orthographic_projection).svg http://nd04.jxs.cz/927/057/d1f5e84106_70151969_o2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Declaration_independence.jpg http://nd05.jxs.cz/261/120/726d01c72b_81147047_o2.jpg