Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Listopad 2011 Číslo klíčové aktivity:III/2, VY_32_INOVACE_CJ.4.10 Stupeň a typ vzdělávání, ročník: Základní škola praktická 1. stupeň-2. období. 4. ročník Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tématický okruh, téma: Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Samohlásky a souhlásky Druh učebního materiálu:prezentace Očekávaný výstup:Poznat samohlásky a souhlásky Metodický list/anotace:Prezentace je určena k procvičování samohlásek, jejich poznávání v textu, rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek, poznávání dvojhlásek. Pozornost je také věnována správné výslovnosti, kterou si žáci mohou ověřit pomocí zrcátka. V úkolech žáci vymýšlejí slova na konkr. samohlásku, rozvíjí si slovní zásobu.
společně procvičujeme
Nauč se nazpaměť a správně vyslovuj! a, e, i/y, o, u á, é, í/ý, ó, ů/ú dvojhlásky au, ou Samohlásky
Připrav si zrcátko a pozoruj, jak se mění ústa! VYSLOVUJ !
Poznáš samohlásky ?
Já Ti to předvedu : a aktovka e ementál i Ivan o oko u ucho Zkus vymyslet slovo, které začíná touto samohláskou A teď to zkus Ty !
maminka televize okno Maruška pes lokomotiva Spočítej, kolik je ve slově samohlásek a zapiš do rámečku
PAMATUJ !!!: hlásky dělíme na SAMOHLÁSKY, SOUHLÁSKY A DVOJHLÁSKY souhlásky se samohláskou vytvářejí slabiku, slovo, větu