AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA PRINCIPU BENCHMARKINGU PREZENTACE AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA PRINCIPU BENCHMARKINGU Ing. Petr Kazík
OBSAH Obsah: Představení Progresivní vzdělávání, učení o zítřku Zkušenostní učení Lektor – trenér – manager Metodika automanažerského vzdělávání
Sloup-Papír-Stěna-Hadice PŘEDSTAVENÍ Sloup-Papír-Stěna-Hadice 25% úspěšných.
PŘEDSTAVENÍ Být partnerem klientů při zvyšování jejich konkurenceschopnosti prostřednictvím růstu kvality rozvoje lidských zdrojů dle metodiky Evropského modelu kvality a excelence EFQM.
PŘEDSTAVENÍ r. 2001 295 dnů školení r. 2002 248 dnů školení
PŘEDSTAVENÍ Siemens Automobilové systémy, s.r.o. Siemens Elektromotory s. r. o. ODS – Dopravní stavby Ostrava a. s. BONATRANS a. s. Saft Ferak, a.s. skupina nemocnic EUROMEDNET Ostravská univerzita
PROGRESIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Cesta k excelenci Cesta k výjimečnosti Cesta ke konkurenceschopnosti
PROGRESIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Znalosti Pracovní dovednosti Kompetence - způsobilosti
PROGRESIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Vzdělávací cíle : Úroveň kompetencí Co očekáváme – jako zadavatel K čemu to lidé využijí Vzdělávání nástroj řízení
ZKUŠENOSTNÍ UČENÍ Učení dle AHRY 4. Jak mi TO JDE? 1. Jak to dělám? 3. Jak to BUDU dělat? 2. Jak to dělají NEJLEPŠÍ?
Jak to účastníci dělají? ZKUŠENOSTNÍ UČENÍ Jak to účastníci dělají? Co znají Kde vidí problém Co se jim daří Jak to dovedou Co považují za klíčové
Jak je to v nejlepší praxi ? ZKUŠENOSTNÍ UČENÍ Jak je to v nejlepší praxi ? Pochopení optimálních postupů Rozbor vzorových řešení Hledání nejlepších řešení ve vlastním prostředí Rozpoznání možností rozvoje (vlastní praxe/nejlepší praxe) Formulace změnových bariér
ZKUŠENOSTNÍ UČENÍ Jak to budeme dělat ? Definování postupů ke zlepšení dovedností Fázová metoda zlepšení výkonu Individuální plány rozvoje
ZKUŠENOSTNÍ UČENÍ Jak to umíme ? Zvládnutí modelových situací Tvorba samostatných řešení, dle nových postupů Řešení případových studií Hledání rezerv
Používané metody zkušenostního učení ZKUŠENOSTNÍ UČENÍ Používané metody zkušenostního učení Aktivní styl – zkušenost – prožití Reflektivní styl – pozorování – pozorující Teoretický styl – pochopení – pochopí Pragmatický styl – příklady – přirovnání k nejlepším
ZKUŠENOSTNÍ UČENÍ 1. Prožij 4. Příklady 2. Pozoruj 3. Pochop
M A N A G E R LEKTOR-TRENÉR-MANAGER Kdo je nejvhodnější Kdo zná naši praxi Kdo zná souvislosti Kdo zná lidi Kdo má znát řešení M A N A G E R
T R E N É R LEKTOR-TRENÉR-MANAGER Co nemá Aktuální teorii Metodiku Didaktiku Techniky učení T R E N É R
Metodika Brainstorming témat Rozdělení tutorství Přidělení trenérů AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Metodika Brainstorming témat Rozdělení tutorství Přidělení trenérů Tvorba výukových modulů Realizace tréninku, aplikace zkušenostního učení
Benchmarking princip EFQM AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Perspektiva Benchmarking princip EFQM RADAR – hodnocení procesu VZÁJEMNÁ BURZA TÉMAT PROŠKOLENÍ KOUČINK APLIKACE
Co tím získá management AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Co tím získá management Ovládání lektorské dovednosti Rozšíření své specializace - znalosti Vzájemný profesionální respekt Pokora a tolerance Vzdělávání jako nástroj řízení
Realizace systematického rozvoje lidí je jako páření slonů Závěr Realizace systematického rozvoje lidí je jako páření slonů – hodně řevu, hodně prachu, pak se nic neděje a za dva roky se narodí slůně ! 25% úspěšných.
Učme se zkušeností AHRou! www.a-hra.cz