semestrální práce z předmětu mab

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Další zdroje příjmů pro ICM. Hlavní důvody realizace Analýzy nestátního neziskového sektoru  Efektivní komunikace s neziskovými organizacemi – uvnitř.
Advertisements

Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
Obyvatelstvo zaměstnaní nezaměstnaní.
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Statistická chyba a hladina statistické významnosti
RRM 12´29 Nový rozhlasový produkt na trhu v CS 12-29: posluchačů týdně posluchačů denně 29 % share Zdroj: SKMO-Radio Projekt,
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Statistická chyba a hladina statistické významnosti
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Reklamní kampaň pro ……… Nejlepší taneční songy od světových DJ´s Zdroj: Dance Radio, Play.cz, v tis. Internetová poslechovost na FM v Praze.
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Pojmy a interpretace.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
Sociometrie = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) SOCIOMETRIE = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Spotřebitelský výzkum
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Internetová a neinternetová populace versus veřejná správa Konference.
1 Aktuální vývoj nabídky na trhu práce Smilovice, František Cvengroš.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Pohled z ptačí perspektivy
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Vliv novelizované legislativy na činnost OTE Miroslav Marvan IX. jarní konference energetických manažerů Poděbrady 15.března 2005.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
příklady použití základních reálných opcí
25let ZKUŠENOSTÍ Obsah Rozhlasový trh
Marketing sportu obecná část
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Aplikovaná statistika 2.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Sekundární analýza na datech z kontinuálního výzkumu „Příjezdový cestovní ruch 2005 – 2007“ Příjezdový cestovní ruch v Jihomoravském kraji Ing. Ondřej.
Zprostředkování zaměstnání agenturami práce a připravované legislativní změny.
RADIOPROJEKT © 03. února 2016 VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC Prezentace výsledků III. čtvrtletí IV. čtvrtletí 2015 VÝZKUM POSLECHOVOSTI.
Užívání tabákových výrobků v dospělé české populaci (15 let a více) Výsledky studie GATS WHO/CDC 2012 MUDr. Hana Sovinová, PhDr. Ladislav Csémy Státní.
Jak se dělá programové schéma vysílání televize Cílová skupina Programové schéma vysílání Reklamní bloky Ukázky Dostupné z Metodického portálu
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
HISTORIE A TYPOLOGIE MÉDIÍ 3
MARKETING Přednáška P
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Induktivní statistika
PORTFOLIO PEDAGOGA – DATA Z RYCHLÉHO ŠETŘENÍ NIDV 2016 Mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogů , Praha Tomáš Machalík.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
METODOLOGIE MAGISTERSKÉ PRÁCE
Sociologický výzkum II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MS Excel – druhy grafů Nejčastější typy grafů: Ostatní typy grafů:
Úvod do induktivní statistiky
Statistika a výpočetní technika
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs
MARKETING Přednáška P
Co říká česká veřejnost?
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Transkript prezentace:

semestrální práce z předmětu mab Analýza chování rozhlasových posluchačů a jejich segmentace z hlediska doby poslechu rádia a volnočasového chování Petra Flajtingrová

zadání práce zpracována jako část diplomové práce s názvem Analýza chování rozhlasových posluchačů a jejich segmentace zadání (celé diplomové práce) bylo navrženo společností STEM/MARK v práci jsou zpracována data, která byla zjištěna v rámci Radio projektu analýzy: segmentace posluchačů do skupin z hlediska doby poslechu rádia a volnočasového chování vazby mezi poslechem a činností v danou denní dobu

o radioprojektu oficiální národní mediální výzkum poslechovosti rozhlasových stanic zařazeny všechny české lokální, regionální a celoplošné stanice sleduje populaci ve věku 12 – 79 let cíl: přiblížit hlavní trendy rozhlasového trhu, které jsou velmi důležité pro rozhodování zadavatelů reklamy zadavatelé: Sdružení komunikačních a mediálních organizací České republiky (SKMO) a Sdružení reklamních agentur (ARA’s) realizátoři: agentury STEM/MARK a Median zaměřuje se především na její mediální chování, ale také na chování spotřební a na životní styl

popis vstupních dat data zjištěná za 1. a 2. kvartál roku 2009 14 719 respondentů 1 694 proměnných – v práci je dělíme na proměnné popisující respondenta a proměnné zabývající se poslechovostí rádií interval spolehlivosti (výsledků): CI = , kde n – počet úspěšných pokusů N – rozsah vzorku K – velikost populace s – Interval spolehlivosti CI pokrývá skutečnou hodnotu měřeného údaje (hodnota zaznamenána při dotazování celé populace) s pravděpodobností 95%.

analýza posluchačů – cíle a použité nástroje respondenty rozdělíme do skupin podle toho, co během dne dělají a zda přitom poslouchají rádio; tyto skupiny pak detailně popíšeme jen pro představu můžeme definovat např. skupinu posluchačů, kteří se během dne při poslechu rádia starají o domácnost a děti, přičemž významnou část této skupiny tvoří ženy od 28 do 35 let k segmentaci posluchačů použijeme nástroje dvoukrokové metody shlukové analýzy

analýza posluchačů – snímek činností během dne

analýza posluchačů – dendrogram a výsledné skupiny

analýza posluchačů – tabulka s pomocnými proměnnými

analýza posluchačů – vztah mezi poslechem a jednotlivými činnostmi zkoumá kombinaci jednotlivých denních činností a poslechu rádia 1. graf – znázorňuje počet respondentů, pro které byly činnosti podrobněji zjišťovány a kteří danou činnost přes den provádí 2. graf - dva procentuální vývoje: podíl respondentů provádějící danou činnost souběžně s poslechem ku počtu všech respondentů provádějící ve stejném čase danou činnost (bez ohledu na souběžný poslech rádia) vývoj podílu respondentů provozující danou činnost (bez ohledu na poslech) ku všem respondentům (všem, kteří odpovídali na dotazník, tedy 14 719) Každý sloupec pro 15 minutové intervaly je rozdělen na dvě části: modrá pro ty respondenty, co při činnosti rádio neposlouchají, zelená pro ty, kteří souběžně rádio poslouchají.

analýza posluchačů – vztah mezi poslechem a jednotlivými činnostmi Hygiena / péče o vzhled / oblékání

analýza posluchačů – vztah mezi poslechem a jednotlivými činnostmi cestování autem

analýza posluchačů – vztah mezi poslechem a jednotlivými činnostmi zaměstnání (mimo domov)

analýza posluchačů – Srovnání činností prováděných při poslechu rádia

shrnutí provedení segmentace posluchačů do 7 shluků: 1. zaměstnaní (mimo domov) s obvyklou pracovní dobou – poslouchají v práci rádio 2. studující (mimo domov i doma) + zaměstnaní doma, 3. zábava a koníčky + dopolední spáči 4. zaměstnaní (mimo domov) s pracovní dobou v pozdějších a nočních hodinách – v práci rádio poslouchají a ráno spí 5. zaměstnaní (mimo domov) – v práci rádio neposlouchají 6. v domácnosti/péče o děti, volný čas – souběžně poslouchají rádio 7. v domácnosti/péče o děti – souběžně rádio neposlouchají grafické znázornění vývoje poslechovosti pro každou činnost zvlášť a objasnění vývoje poslechovosti, resp. neposlechovosti během dne, jakož i vývoje jejich vzájemného poměru

děkuji vám za pozornost!