Brno, 14.4.2011 Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝSTUPY Z UČENÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích INOVACE VÝSTUPŮ, OBSAHU A METOD BAKALÁŘSKÝCH PROGRAMŮ VYSOKÝCH ŠKOL NEUNIVERZITNÍHO.
Advertisements

Návrh národních deskriptorů pro úroveň VOV a Bc studia Seminář Národní soustava kvalifikací pro terciární vzdělávání Michal Karpíšek Praha, 2. prosince.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Metodika pro inovaci studijních předmětů v rámci projektu INPROTUL
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Specializační vzdělávací program
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Didaktické prostředky
Úvod do managementu 1. seminář
STRUKTURA OSNOVY KURZU
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
Národní soustava kvalifikací Praktický nástroj pro řešení nerovnováhy na trhu práce Proč jsme šli do NSK? Jaroslava Doležalová personální ředitelka Synthesia,
Jak správně definovat „výstup z učení“
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Rekvalifikační kurz ČLEN PRVNÍ POMOCI.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Výstupy z učení u ekonomických oborů.
Trendy v terciárním vzdělávání: Proč jsou zaváděny kvalifikační rámce a „výstupy z učení“
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Zkušenosti se zaváděním moderních metod.
Úvod do managementu 1. seminář
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
1 Výstupy z učení Význam a principy jejich tvorby Soňa Basovníková Jiří Nantl.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Odbor pro strategii a rozvoj1 Principy hodnocení studijních oborů na MU Soňa Basovníková Brno,
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Logistika 1. cvičení.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
Západočeská univerzita v Plzni
Geografický výzkum periferních oblastí Česka 1. Úvod do tématu, cíle přednášky, organizační záležitosti.
Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
ASEBS, 4. sem..  Didaktická technika v sebeobraně  Přednáška a cvičení ▪ Ochranné pomůcky ▪ Cvičné zbraně  Projekt profesní sebeobrany  Projekt, jeho.
Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ EUR. Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Jméno Příjmení Konference IDS – Žďár nad Sázavou NABÍDKA VZDĚLÁVÁNÍ A STÁŽÍ V OBORU DOPRAVNÍ TELEMATIKY Ing. Martin Langr, Ph.D.
Středoevropská komparativní studia na IMS FSV UK kombinovaná forma studia Den otevřených dveří 2016 Tomáš Nigrin.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
AKTUÁLNÍ INFORMACE K PROVÁDĚCÍM PRÁVNÍM PŘEDPISŮM zákona č. 95/2004 Sb. Hana Blechtová vedoucí oddělení lékařských povolání a uznávání kvalifikací.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
Logistika 1. cvičení.
Rekreologie 1 (sylabus)
Didaktické prostředky
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Zkušenosti a poznatky o praxích a výuce ve zdravotnických oborech Zdeněk Hon
Aplikace studijních předpisů a proces zajišťování studijní agendy
Celoživotní vzdělávání z pohledu UIS
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Zdravotnický management
Transkript prezentace:

Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek

Brno, Základní údaje o předmětu Název předmětu Kód předmětu Typ předmětu Garant předmětu Způsob ukončení Studijní rok Semestr Prerekvizity, korekvizity Předmět je nezbytnou / vhodnou přípravou pro předměty:

Brno, Charakteristika předmětu Anotace předmětu Témata přednášek Témata praktických cvičení Postavení předmětu – začlenění do požadovaného systému vzdělávání veterinárních lékařů podle Směrnice EP a R 2005/36/ES o uznávání odborných kvalifikací

Brno, Výstupy z učení vymezení znalostí, dovedností a způsobilostí, které má absolvent vzdělávání prokázat při ukončení dané fáze učení Odborné znalosti = student prokazuje faktické a teoretické znalosti - faktické znalosti se vztahuji zejména k předmětu vědění v daném oboru; teoretické znalosti se týkají zejména teorií, konceptů a metod poznávání a interpretace v daném oboru. Odborné dovednosti = student umí - schopnost použití odborných znalostí. Obecné způsobilosti = student je schopen Schopnost použití odborných znalosti a dovednosti v určitém kontextu a s určitou mírou samostatnosti a odpovědnosti.

Brno, Tvorba výstupů z učení neformulovat příliš mnoho výstupů z učení, max formulaci začít aktivním slovesem, po němž následuje předmět a kontext, vždy jen jedno aktivní sloveso na každý výstup z učení. vyhýbat se vágním termínům, jako např. seznámit se s (to be familiar with), být si vědom (to be aware of), dozvědět se (to know) výstupy z učení musí být pozorovatelné a hodnotitelné. Při formulaci výstupů z učení je třeba mít stále na paměti, jak budou hodnoceny, tzn. jak mohou studenti prokázat, že zamýšlených výstupů dosáhli. častou chybou jsou přehnané a nerealistické požadavky, je proto třeba kriticky posoudit, zda jsou výstupy dosažitelné v závislosti na čase (studijní zátěž) a zdrojích.

Brno, Metody výuky - příklady Přednáška, přednáška s praktickými aplikacemi, s analýzou videozáznamu, s diskusí Laboratorní cvičení Praktické cvičení – lze upřesnit typ nebo kde (v provozu) Demonstrace dovedností Klinická praxe pod dohledem, praxe mimo univerzitu, praxe v rámci univerzity Seminární výuka Výuka metodou řešení problémů Skupinová konzultace Projektová výuka Prezentace práce studentů E-learning Výuka podporovaná multimédii

Brno, Metody hodnocení ke každému výstupu z učení vztah k průběžnému hodnocení, závěrečnému hodnocení (zápočet, zkouška) Příklady: test, jiná forma písemného zápočtu nebo zkoušky, praktická zkouška, ústní zkouška, záznam z praxe, prezentace, projekt ….

Brno, Děkuji za pozornost