ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Příprava rostlin a živočichů na zimu
Voda ve všech skupenstvích
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Znečištění moří, nadměrný rybolov
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Den Země – svátek planety
Přírodní rezervace na území Ostravy
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Organizace ochrany přírody v ČR
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Potravní vazby rostlin a živočichů
DOMÁCÍ EKOLOGIE – nadměrná spotřeba
ČR – Hlavní město Praha VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.59 Mgr. Kosík Lukáš
Životní podmínky organizmů
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Domácí ekologie – pitná voda
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Projekt introdukce orlů skalních v Beskyd e ch Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7,01 Anotace: Správně definuje probírané pojmy, seznamuje s počátky vzniku života. Vzdělávací oblast: Vznik života na Zemi Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Výživa rostlin - fotosyntéza
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Evropa: západní Evropa
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
CHOV ŽIVOČICHŮ V BYTĚ Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.17.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
Ekosystém Prchalová, K..
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY V
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
OCHRANA PŘÍRODY Chráněná území ČR
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.11 Vzdělávací oblast: živočichové a rostliny v okolí lidských sídel Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: sedmý ročník základní školy

Ekosystém města Městský ekosystém se od přirozených ekosystémů velmi výrazně liší a má jiné podmínky (klimatické, půdní a další) V městě nedochází ke koloběhu látek, naopak tok látek je téměř jednosměrný Do města je dodávána energie, jídlo, suroviny a další zboží, po spotřebování se ale tyto látky přemění na odpad Vysoká produkce škodlivých látek vytváří nad městem prašný obal, ten v městě udržuje teplo, odráží sluneční energii a způsobuje inverzi Teplo v městě udržuje také umělý odtok vody prostřednictvím kanálů a příkopů, čímž dochází ke změnám vlhkostních poměrů

Biotopy města Vodní toky jsou regulovány Podíl zeleně je významně nižší a většinou je zastoupen jen prostřednictvím parků a zahrad Většinu tvoří budovy zpevněné plochy [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ostrava,_pohled_z_Nové_radnice_2.jpg>

Příroda ve městě Náročným a zejména nepřirozeným městským podmínkám se většina živočichů a rostlin nedokáže přizpůsobit, a proto je ve městě nenajdeme, řada z nich se však dokázala adaptovat (kavky, holubi, poštolky, ježci) [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Champ-de-Mars_park_from_Eiffel_tower.jpg >

Živočichové ve městě Kteří živočichové se městskému životu dokázali přizpůsobit a můžeme je v našem okolí vídat? [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sciurus_vulgaris_bearn_2001.jpg >

Živočichové ve městě Kteří živočichové se městskému životu dokázali přizpůsobit a můžeme je v našem okolí vídat? potkany, veverky, lasičky, kuny, plchy, netopýry, sýkorky, vrabce, konipasy, kosy, poštolky, rorýsy…. [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sciurus_vulgaris_bearn_2001.jpg >

Problémoví živočichové města Náš život ve městě někteří živočichové komplikují, dokážete nějaká taková zvířata vyjmenovat? ? [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sciurus_vulgaris_bearn_2001.jpg >

Problémoví živočichové města Náš život ve městě někteří živočichové komplikují, dokážete nějaká taková zvířata vyjmenovat? holub obecný, potkan obecný, krysa obecná

Problémoví živočichové města Zejména holubům a potkanům se ve městě opravdu daří, mají zde zdroj potravy i v zimě Jsou však pro člověka hodně nebezpečným šiřitelem nemocí (mor, cholera, tyfus, žloutenka..) Holubi navíc svým trusem rozleptávají a poškozují sochy a staré budovy V řadě měst se musejí vyrovnávat s přemnožením holubů, ani Ostrava není výjimkou [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://en.wikipedia.org/wiki/File:PigeonsVermin.jpg>

Rostliny ve městě Z rostlin ve městě můžeme vidět pozůstatky přírodních přizpůsobivých druhů, ale také řadu dřevin a bylin, které byly uměle vysázeny Problémem je, že uměle vysazené stromy, keře, byliny a další mnohdy vytlačují původní rostliny [1 - zdroj. 2011-15-07]. < http://en.wikipedia.org/wiki/File:DownTownAA1_copy.jpg >

Stromy jako filtr prachu Velkou snahou měst je snížení míry znečištění ovzduší za pomoci zeleně V korunách stromů se usazuje prach a další nečistoty člověku škodlivé Podle zprávy EU může umělé vysazování stromů snížit znečištění až o čtvrtinu Nejlepším pohlcovačem prachu jsou stromy s velkými listy a jehlicemi (jasan, borovice, modřín)

Znáte odpověď? Kterému městu blízkému Ostravě se říká „Město zeleně“? Tipujte: Kolik památných stromů můžeme najít v Ostravě a okolí?

Znáte odpověď? Kterému městu poblíž Ostravy se říká „Město zeleně“? Havířovu. Tipujte: Kolik památných stromů můžeme najít v Ostravě a okolí? Podle údajů ostravského magistrátu je jich 32.