Ekologické důsledky války

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj vztahu člověka k prostředí
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vstup USA do války.
HOSPODÁŘSKÉ DĚJINY 5HD200 CVIČENÍ IX. Prezentace je výstupem v rámci projektu „Inovace výuky předmětu Hospodářské dějiny (cvičení)”, FRVŠ č.1492 /2009.
Jaderná energie.
Válka v Perském zálivu.
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
ASIE Jihozápadní Asie III2-Z7-II-01
Zpracoval: Marek Lovecký, 9 .A ZŠ a MŠ Horníkova 1
SVĚTOVÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ
NÁZEV:HIROŠIMA A NAGASAKI
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
Rozmach vědy a techniky Kosmický výzkum
Druhá světová válka III.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKA STUDENÉ VÁLKY
Jaderná energie Martin Balouch, Adam Vajdík.
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Těžba Uranu Bára Ondřejová, 9.C.
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
JIHOZÁPADNÍ ASIE.
Krajina a životní prostředí
Jaderná energie Jaderné zbraně.
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
ETICKÉ PROBLÉMY FYZIKŮ Roman Král. O CO JDE Nastínění problému Situace 17. x 20. Století Manhattan Project Německý jaderný program Poválečný přístup k.
Al-Džumhuríja al-Irákíja
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Letadla 2. světové války Druhá světová válka začala v září roku 1939 německým vpádem do Polska a skončila v srpnu roku 1945 americkým atomovým bombardováním.
NOVÉ ZBRANĚ I. SVĚTOVÉ VÁLKY
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VYPRACOVAL:JOSEF SEKANINA A JAROSLAV BAREŠ. 1. mezník Obecně přijímaným datem začátku války v Evropě je 1. září 1939, kdy nacistické Německo napadlo Polsko,
Studená válka.
II. světová válka 1945 (II.) Petr Machala.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Irácko-íránská válka ( )
Osmiletá válka Irák a Írán.
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Ohnisko napětí současného světa
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Jaderné zbrojení. Země, které se vzdaly vývoje jaderných zbraní Austrálie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Irsko, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Kanada,
Válka v Perském zálivu (1990 – 1991) „Válka v přímém přenosu“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Střední východ Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
3. Fáze (60. léta). -Nejen z ekonomických důvodů, ale hlavně kvůli politickému útlaku utíkaly tisíce lidí z východního Německa do západního -Východní.
Mezi hlavní globální problémy dneška patří: 1) Populační exploze a hrozba hladu 2) Znečišťování životního prostředí 3) Terorismus.
Rusko vs USA Porovnání.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Svět ve 2. pol. 20. stol..
Důsledky druhé světové války
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
k diagnostice některých jaderné elektrárny jako
USA Válkou posíleny Evropa vůči USA – dluhy
FORMOVÁNÍ SPOJENECKÉ KOALICE
Vypracoval: Viktor Andrianov
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Polovina 50. let 20.století Milan Šimek Dějepis a občanská výchova
Karibská (kubánská) krize!
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
Druhá světová válka 4. fáze ( – )
Předmět: Dějepis Ročník: 9.
Transkript prezentace:

Ekologické důsledky války Martin RADA AMVT1

Historie válek Co je to válka ? Následky válek Ekologické důsledky válek se stupňují Od poloviny minulého století jaderný konflikt znamenal úplné zničení světa

Napoleonské války

První světová válka Potenciál tehdejších armád nebyl k životnímu prostředí tak devastující Většinou pěchotní válka s podporou dělostřelectva První tanky a letadla

Druhá světová válka Prudký rozvoj techniky Hlavní zbraní se stává letectvo,tankové svazy, kobercové bombardování Konflikt se díky Japonsku rozšířil do celého světa i na hladinu moří Totální devastace důležitých oblastí i měst

První atomová bomba Vyvrcholením ukázky rozvoje válečné techniky bylo použití atomové bomby v srpnu 1945 Donucení Japonska k podepsání bezpodmínečné kapitulace Jaderné zbraně jsou od té doby hrozbou pro zachování života na zemi

Výbuch atomové bomby

Studená válka Napětí mezi USA a SSSR V roce 1949 má SSSR díky špionáži první atomovou bombu Od roku 1955 mají obě strany tolik jaderných zbraní, aby zničili svět Rozvoj kosmické techniky – obrovské náklady – závody ve zbrojení

Studená válka Balistické rakety a ponorky, nové nosiče jaderných zbraní Přenesení konfliktů do kosmu – idea Hvězdných válek Počátek 90.let – uvolnění napětí Problémy likvidace radioaktivních odpadů

Atomová ponorka

Války v Perském zálivu Konflikt mezi Iránem a Irákem V roce 1990 napadení Kuvajtu Irákem, následují Války v zálivu Ekologická katastrofa pro Střední východ Hořící ropná pole, znečištění moře, použití chemických zbraní

Moderní letadlová loď

Irák Totálně zdevastovaná země válkami Polychlorované bifenily Znečištěné ovzduší Znečištění řek a Moře Devastace infrastruktury

Irák Problém oblastí zasažených hlavicemi s ochuzeným uranem Důsledky na život obyvatel

Závěr Každá válka vždy měla a bude mít drastické následky na život všech populací Každá lokální válka totálně vyčerpá hospodářství Válka zanechá stopy na obyvatelstvu