VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/21.2699 Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Ropa a zemní plyn Ropa vznikla z odumřelých organismů za nepřístupu vzduchu a tlaku nadložních vrstev v průběhu milionů let. Často je doprovázena zemním.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Hadi Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_1CH.9.05 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Leden 2012 Základní škola Kutná Hora,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Projekt Škola do života
Primáti, chobotnatci Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Ploutvonožci, kytovci Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_79.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Průmyslové plyny.
Energetické suroviny 5. ročník
Zdroje uhlovodíků Ropa
Alkany, alkeny alkyny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_139.
Názvosloví uhlovodíků
Uhlovodíky - shrnutí Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Ptáci – hmyzožraví pěvci
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Hořlavý kámen.
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
UHLÍ.
Zdroje uhlovodíků Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Otázky na opakování Aromatické uhlovodíky VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání.
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Neobnovitelné (fosilní) zdroje energie zdroje energie Uhlí, ropa, zemní plyn.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název DUMu: VY_52_INOVACE_21_3_PALIVA Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE / ENERGIE.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
RISK Chemie 9 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Uhlovodíky Chemie 9. třída.
Uhlí.
VY_32_INOVACE_04_32_ENERGETICKÉ SUROVINY (PALIVA)
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_43_uhlí
Energetické suroviny 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 Klíčová slova: uhlovodíky, ropa, benzín, nafta, uhlí, zemní plyn Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Otázka č. 1 Mezi přírodní paliva patří: a) ropa, uhlí, benzín b) ropa, uhlí, koks c) ropa, uhlí, zemní plyn d) uhlí, zemní plyn, nafta

Otázka č. 2 Mezi výhody plynných paliv nepatří a) snadná přeprava b) plynulé hoření c) dobrá zápalnost d) tvorba výbušné směsi se vzduchem

Otázka č. 3 Hořením zemního plynu vzniká a) oxid uhličitý, voda b) voda, uhlík, kyslík c) oxid uhličitý, uhlík d) oxid uhelnatý, voda

Otázka č. 4 Co vyjadřuje oktanové číslo? a) Kvalitu nafty b) Kvalitu benzínu c) Složení benzínu d) Složení nafty

Otázka č. 5 Jedovaté zplodiny se v automobilu přeměňují pomocí a) startéru b) katalyzátoru c) autobaterie d) výfuku

Otázka č. 6 Benzín a nafta se vyrábí pomocí a) sublimace b) frakční destilace z uhlí c) karbonizace d) frakční destilace z ropy

Otázka č. 7 Nafta obsahuje vedle uhlíku, vodíku ještě a) kyselinu sírovou b) síru c) sodík d) síran železnatý

Otázka č. 8 Nejkvalitnějším druhem uhlí je a) hnědé b) černé c) antracit d) hnědé a černé

Otázka č. 9 Spalováním benzínu vzniká a) voda, uhlík, oxidy dusíku, oxid uhličitý b) voda, oxidy dusíku, oxid uhličitý, oxid uhelnatý c) voda, oxid uhelnatý, oxidy dusíku d) voda, oxid uhličitý, oxid uhelnatý

Otázka č. 10 Doprava ropy se provádí a) letecky b) železniční dopravou c) v zásobních lahvích d) ropovody

 PEČOVÁ, Danuše, Ivo KARGER a Pavel PEČ. Chemie II pro 9. ročník základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. Olomouc: PRODOS, ISBN  Objekty použité v této prezentaci jsou součástí MS PowerPoint a vlastní tvorbou autora.

 Metodické poznámky: V prezentaci jsou procvičovány otázky z oblasti paliv. Žáci doplňují odpovědi zároveň do sešitu.  Anotace: Sešit slouží k procvičení učiva paliv.  Úkolem žáků je napsat jednotlivé odpovědi do sešitů, možnost využít prezentaci jako krátké soutěže.