Terezín (1941 – 1945).

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oběti koncentračních a vyhlazovacích táborů
Advertisements

Židé za 2.světové války….
ČSR ZA DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLKY
Osud Židů a Romů za protektorátu
Z Kolína do Jeruzaléma Hana Greenfieldová.
Osvětim Březinka Továrna na smrt.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Osvětim (Auschwitz).
Osvětim(Auschwitz) ( )
Základní škola Školní 1/814 Havířov – Šumbark,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
2.Světová válka v próze obrázek
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA Život a smrt v okupované Evropě
ČSR ZA DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLKY
Co se mohlo změnit v životě Čechů po obsazení Německem?
Holocaust českých Židů a Romů
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
HOLOKAUST Zdravotní pomůcky...
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
Protektorát Čechy a Morava
Vlna odporu, která se rozšířila v českém národě a kterou nezastrašilo ani preventivní zatýkání předpokládaných odpůrců nacismu v rámci akce Albrecht I.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (X. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Antisemitismus II. Holocaust
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Terezín Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Domácí odboj 1942.
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009 Obr.1: < >
Česká literatura mezi válkami
Koncentrační tábory Miloš Bečvář.
Šárka Nová a Lenka Petráková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
 Poválečná situace v Evropě a v USA  Ekonomický vzestup  Využití vědy a techniky Válka a ekonomický vývoj.
PO ŠKOLE DO ŠKOLY Projekt OPVK č. CZ.1.07/1.1.32/ KA2 Exkurze se zpracováním výstupů Základy společenských věd a historie v realitě Terezín 29.
Terezín.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
Protektorát Čechy a Morava
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Terezín.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Terezín.
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Koncentrační.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
VY_32_INOVACE_Lul_II_11 Leo Haas a Hans Krása Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Vl.4.r.
Židé v protektorátu  na počátku protektorátu platí v ČSR platí norimberské rasové zákony  Češi nejsou árijci = povoleny smíšené sňatky  děti do transportu.
VY_32_INOVACE_Lul_II_13 Petr Ginz Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Lul_II_16 Osvětim I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Protektorát Čechy a Morava
VY_32_INOVACE_Lul_II_15 Helga Weissová - Hošková
VY_32_INOVACE_Lul_II_18 Osvětim - Březinka
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
První světová válka. Vznik československého státu.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 13. Holocaust
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_DĚJEPIS
VY_32_INOVACE_Lul_II_04 Děti a mládež v ghettu
VY_32_INOVACE_Lul_II_05 Transporty, židovská samospráva a kulturní život Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál
OSVĚTIM.
Předmět: Dějepis Ročník: 9.
Transkript prezentace:

Terezín (1941 – 1945)

17. 10. 1941 Terezín se stává ghettem Transporty začaly do vznikajícího ghetta proudit od 30. listopadu 1941 Zpočátku zůstávaly rodiny pohromadě, záhy však došlo k jejich rozdělení a oddělenému ubytování mužů, žen a dětí

Transporty přijížděly na nádraží v Bohušovicích nad Ohří, vzdálených asi 2,5 kilometru od Terezína, odtud pokračovali pěšky mnozí ze starých a nemocných vězňů cestu nepřežili

šikana v bunkrech pod táborovou komandanturou, kde své oběti příslušníci SS vyslýchali a mučili

V ghettu se také v lednu a únoru 1942 konaly dvě hromadné popravy Oběšeni tehdy byli vězni, kteří se dopustili nicotných přestupků jako bylo nedovolené odeslání zprávy z ghetta či nepozdravení příslušníka SS

Dne 5. ledna 1942 vyšlo v tzv. denním rozkaze, zveřejňujícím pokyny a nařízení pro vězně, oznámení o nadcházejícím transportu do Rigy Byl to první ze 63 takových transportů, jimiž bylo na Východ deportováno více než 87 000 lidí. Osvobození se z nich dožilo jen asi 3800.

Od 26. října 1942 měly všechny transporty na Východ jediný cíl určení: Osvětim II –Birkenau Do tamního koncentračního vyhlazovacího tábora směřovala polovina z 63 transportů, vypravených z ghetta Terezínu se proto později přezdívalo "čekárna na Osvětim"

K nejtíživějším stránkám života v ghettu patřil naprostý nedostatek místa k ubytování Před válkou žilo v Terezíně včetně vojenské posádky asi 7000 osob, když ale v září 1942 dosáhl počet vězňů ghetta nejvyšší úrovně, tísnilo se uvnitř jeho hradeb na 58500 mužů, žen a dětí Prostor určený dříve pro jednu osobu tak musel stačit pro více než osminásobek

Ve svém celku byla vyživovací situace v Terezíně vždy velmi špatná a patřila k oněm faktorům, které přispívaly k plnění decimační funkce ghetta Poukázka na odpadovou zeleninu byla cenným přilepšením

Podle závěrů konference ve Wannsee začali být do terezínského ghetta hromadně deportováni Židé z Německa a Rakouska starší 65 let Právě oni nejhůře snášeli ubytování v provizorních prostorách, jako byly půdy, či části kasemat, koňské stáje apod., postrádající základní hygienické vybavení

Děti v Terezíně Do výchovy mládeže se zapojila řada vynikajících pedagogů jako Valtr Eisinger, Růžena Engländerová, Josef Stiassny, Willi Groag, Egon Redlich a Fredy Hirsch Tajně probíhalo vyučování, probíhaly besedy a kulturní programy za účasti předních osobností vědy, umění a předválečného politického života

Helga Weissová – dívka, kreslící obrázky v Terezíně

v důsledku fyzických a psychických útrap, či nemocí zemřelo v Terezíně celkem 33430 osob Otto Ungar: Pohřeb