Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 9.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vztahy mezi velmocemi na přelomu století
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA
I. světová válka, vznik Československa
Od sjednocení Německa k první světové válce
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl08
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Vytvoření bloků Trojspolek, Dohoda (Trojdohoda)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počátky a příčiny 1. světové války
První svĚtová válka.
1.Světová válka.
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_VL SADA č. 8
(Pařížská mírová konference)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Formování bloků a Balkánské války
Balkánské války Petr Machala.
První světová válka Cesta k válce.
1. SVĚTOVÁ VÁLKA.
Evropa před 1. světovou válkou
VY_32_INOVACE_1_1. SVĚTOVÁ VÁLKA
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Atentát na Františka Ferdinanda d Este, vypuknutí 1.světové války
MEZINÁRODNÍ VZTAHY PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
První světová válka I Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
III/2 XVI B
Cesta k 1. světové válce 1. část
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ314 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_110 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
I. světová válka – konec války
1. SVĚTOVÁ VÁLKA Tereza Hozová třída 5.A..
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA.
I. světová válka – příčiny a záminka
1.Světová válka 28. července 1914 až 11. listopadu 1918.
Cesta k první světové válce
Sarajevský atentát.
Velká francouzská revoluce
PŘEDVEČER PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY Autor: Mgr. Veronika Košťálová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_DEJEPIS_18 Předvečer první světové války Téma sady: Dějepis.
Opakujeme dějepis na II. stupni.. I. světová válka - TESTÍK Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 59 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
I. SVĚTOVÁ VÁLKA  do počátku 20.století – nejstrašnější válečný konflikt  Předpoklady: bude krátká, rychlá (naopak)  1.sv. v. – končí NOVOVĚK,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ světová válka Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:První světová válka TÉMATICKÝ CELEK:Moderní.
První světová válka. Před válkou – nová spojenectví TROJDOHODA Velká Británie + Francie + Rusko TROJSPOLEK Německo + R-U = Centrální mocnosti + Itálie.
N ÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TÉMA: Na přelomu 19. a 20.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_03_HISTORIE ČR_PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Cesta k první světové válce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_16_pred_1_svetovou_valkou.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma:
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách. VY_32_INOVACE_60_První_světová_válka.
AUTOR: Marcela Kaderová
První světová válka. Vznik československého státu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Druh učebního materiálu
Svět na konci 19. století Mgr. Vladimír Velešík.
Datace 1.svět.v. Co bylo záminkou k jejímu rozpoutání?
První světová válka 8. třída.
Téma: Člověk a jeho svět – Vlastivěda
První světová válka 8. třída.
Rakousko-Uhersko.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola Čelákovice
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 9. Téma : Svět před první světovou válkou Autor : Mgr. Monika Faltýnková

Doplň chybějící slova a zapiš do sešitu. Během let 1880 – 1914 vytvořily světové velmoci rozsáhlé __________ říše především na území _________ a ________. Ovládaná území pro ně byla důležitým zdrojem________ a levné _______ ______, také odbytištěm jejich ________. Snaha mocných států o ovládnutí cizích území bývá označována jako __________. 1)

kolonie militarismus šovinismus imperialismus rasismus Spoj pojem s jeho významem. kolonie snaha o cílený růst vojenské moci, výzbroje, armády militarismus velmocenská, dobyvačná politika šovinismus území, které patří nějakému státu, ale není součástí jeho území imperialismus víra v nadřazenost svého národa a méněcennost národů jiných rasismus nenávist k lidem určité rasy

Na přelomu 19. a 20. století došlo ke zhoršení vztahů mezi evropskými mocnostmi. Doplň: Příčiny rozporu: 1) Německo a Francie ………………………………………………… 2) Rakousko-Uhersko a Rusko ………………………………………. 3) Anglie a Německo …………………………………………………… 1) Spor o území Alsaska, které Francie ztratila po prohrané prusko-francouzské válce. 2) Spor o území rozpadající se Osmanské říše, hl. území na Balkánském poloostrově (Bosna a Hercegovina) 3) Spory o kolonie. 2) 3)

vznik Trojspolku (1882) – vojensko politický blok Německa, Příčiny 1. světové války vznik Trojspolku (1882) – vojensko politický blok Německa, Rakouska – Uherska a Itálie (do r.1915) - snaha Německa o nové rozdělení světa, o získání kolonií Které tři státy byly protiváhou trojspolku? 4) _______________

2) vznik Dohody (1907) – aliance Velké Británie, Francie a Ruska, vzájemná pomoc proti nebezpečí německého útoku 3) balkánské války (1912, 1913) 5) Do tabulky doplň údaje. první balkánská válka – 1912, Bulharsko+ Srbsko+Řecko+Černá Hora x Turecku, postup na Istanbul zastaven západními mocnostmi druhá balkánská válka – 1913, Srbsko+Řecko+Černá Hora x Bulharsku, Bulharsko připraveno o územní zisky s první války a začalo se sbližovat s Německem ROK BOJUJÍCÍ STRANY VÝSLEDKY první balkánská válka druhá

4) atentát na rakouského následníka trůnu Františka Ferdinanda d´Este a jeho ženu Žofii v bosenském Sarajevu - 28. června 1914 - oba útoku podlehli - atentátník Gavrilo Princip (tajná srbská organizace Černá ruka) - protest proti vzrůstajícímu rakousko – uherskému vlivu na Balkáně Atentát na Františka Ferdinanda 6)

28. července 1914 – vyhlásilo Rakousko – Uhersko válku Srbsku ZAČÁTEK PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY Charakteristika 1SV armády 34 států 1,5 miliardy obyvatel, 70 milionů vojáků 10 milionů vojáků padlo, 20 milionů bylo zraněno Centrální (Ústřední) mocnosti Německo Rakousko – Uhersko Turecko, Bulharsko Státy dohody Anglie Francie Rusko

Vylušti tajenku: _________________ 1) Hlavní město Bosny a Hercegoviny 2) Mezi dohodové státy patřila Anglie, Rusko a …., 3) Vojensko politická aliance Německa, Rakouska-Uherska a Itálie 4) Doplň celé jméno Rakouského následníka trůnu: František ….5) Který stát se přidal společně s Bulharskem na stranu Centrálních mocností. 6) Tajná srbská organizace s kterou spolupracoval Gavrilo Princip

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: LOHOUTKOVÁ, H. – KOMSAVÁ, M. Dějepis na dlani. 2. vydání. Olomouc: Rubico, 2007. 256 s. ISBN 80-7346-065-3. KUTHANOV8, A. pracovní sešit k Dějinám novověku I – II. 1. vydání. Praha: SPL Práce, 2000. 36 stran. ISBN 80-86-287-35-1. Obrázky: 1) URL:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Map_Europe_alliances_1914-en.svg>[cit. 6. září 2010] 2) URL:<http://www.bedekr.cz/staty/Evropa/Bosna_a_Hercegovina>[cit. 6. září 2010] 3) URL:<http://www.tyden.cz/rubriky/cestovani/evropa/strasburk-mesto-nablyskanych-tramvaji_112841.html>[cit. 6. září 2010] 4) URL:<http://is.muni.cz/do/1499/el/estud/praf/js09/dejiny/web/pages/evropa-1848-1918.html>[cit. 6. září 2010] 5) URL:<://www.dmd-ucebnipomucky.cz/image_zbozi/nast_mapy/balkan-v.jpg>[cit. 6. září 2010] 6) URL:<http://www.bosna.xf.cz/img/fotografie/sarajevoatentat.jpg>[cit. 6. září 2010] Pozn: černý text = zápis do sešitu