Společenské a hospodářské prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Exogenní činitelé Činnost stojatých vod.
Advertisements

 HYDROSFÉRA  created by: Wolf & Pipes ®.
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Registrační číslo projektu
Krajina a životní prostředí
Společenské a hospodářské prostředí
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Hospodářský význam oceánu
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Pohyb vody na Zemi.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Energetické suroviny 5. ročník
Nerostné suroviny Evropy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Průmysl a zemědělství Ameriky
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Nerudní suroviny 5. ročník
Společenské a hospodářské prostředí
 Evropa jako celek má příznivé přírodní podmínky vhodné pro zemědělství a sídla  zdroje nerostných surovin jsou ale již částečně vyčerpány  přes určité.
Hydrosféra – vody pevnin
Hydrosféra 23. ledna Co budu umět ? orientovat se v objektech, jevech a procesech a rozložení prvků v hydrosféře, pracovat s porozuměním s pojmy:
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Nerostné bohatství 4. ročník
Společenské a hospodářské prostředí
HYDROSFÉRA MOŘÍ A OCEÁNŮ
POHYB VODY NA ZEMI.
Využití energie přílivu
Hydrosféra Kristýna Kotnová, 8.J.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Společenské a hospodářské prostředí
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Atlantský a Severní ledový oceán
Oceány Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Člověk a jeho svět 4. ročník
RUSKO Jan Vaněk.
Krajina a životní prostředí
KANADA.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
EU OPVK – III/2 – A3 – 7/22 – Rak Petr Předmět Zeměpis, 8.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/2012.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu v deváté třídě na základní škole. Zeměpis –
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 8. Půda a produkce potravin Název sady: Základy ekologie pro střední.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Vlastnosti a pohyby mořské vody
Nerudní suroviny 5. ročník
Světový oceán 26. ledna 2014 VY_52_INOVACE_230213
VY_32_INOVACE_Vac_I_16 Hydrosféra
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Nerudní suroviny 5. ročník
Mont Saint Michelle.
Těžební průmysl.
VY_32_INOVACE_09_19_Salinita vody
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Energetické suroviny 5. ročník
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Hydrosféra – vody pevnin
Oceány.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Kruhoústí.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Společenské a hospodářské prostředí

Hospodářské využití oceánů a moří

Těžba nerostných surovin Energetický potenciál oceánů Obsah Rybolov Těžba nerostných surovin Energetický potenciál oceánů

Rybolov Rybolov je velmi významným zdrojem potravin Nejproduktivnější oblasti světového výlovu představují 17% plochy oceánů V nadměrném rybolovu je skryté nebezpečí (pokles výlovků, kritické snížení jednotlivých druhů….) Je nutné dodržovat pravidla pro trvale udržitelný rozvoj

Nejvýznamnější oblasti lovu ryb

Těžba nerostných surovin Světový oceán má obrovský hospodářský potenciál Z mořské vody získáváme velké množství minerálních látek a sladkou vodu Z oceánského dna těžíme nerosty pomocí vrtů nebo prostřednictvím štol z pevniny Vrtná plošina Těžba mořské soli

Nejvýznamnější oblasti hospodářského využití oceánů Získávání sladké vody Těžba nerost. surovin Těžba solí

Energetický potenciál oceánů Energetický potenciál mají všechny tři pohyby mořské vody. Nejslibnější se zdá projekt přílivových elektráren První byla postavena ve Francii v roce 1960( viz obrázek) Důležitým faktorem je co největší vertikální rozdíl mezi přílivem a odlivem

Přílivové elektrárny na Zemi Přílivová elektrárna

Otázky a úkoly 1. Vyjmenuj nejvýznamnější oblasti lovu ryb. 2. Jaké přírodní podmínky splňují tyto oblasti? 3. Co může člověk získávat ze světového oceánu? Co to znamená, když se řekne, že oceán má energetický potenciál?