PROBLÉMY ČESKÉ VĚDY (speciálně „biomedicínské“ obory)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytváříme znalostní společnost?
Advertisements

P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Věda pro život Zelená kniha pro vědu, výzkum, vývoj a inovace PaedDr. Alena Gajdůšková a zpracovatelský tým hotel Olšanka Kongresové centrum
Kvalita a péče o seniory Milena Jabůrková a Ondřej Mátl Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova, Praha Řízení kvality dlouhodobé péče o seniory.
Může být ve škole …demokracie? Týden vědy 2007 Doc. PhDr. Milan Pol, CSc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Jak dál v hodnocení a financování vědy: doporučení mezinárodního auditu Jitka Moravcová MŠMT Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
Všem lidem na celém světě přeji…
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Aktuální stav dalšího vzdělávání v České republice
RVŠ Výsledky připomínkového řízení - zákon č. 130/2002 Sb. Zpracovala : B. Tremlová.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Zdravotnictví V odvětví zdravotnictví v ČR je zaměstnáno pracovníků a výdaje státního rozpočtu do tohoto odvětví představuji asi 9% HDP. Po roce.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Důsledky zákona o svobodném přístupu k informacím pro veřejné knihovny Bakalářská práce FF MU V Brně, Ústav české literatury a knihovnictví, kabinet knihovnictví,
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Potřebujeme Národní program vzdělávání? Petr Novotný KULATÝ STŮL KE VZDĚLÁVACÍ POLITICE
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Jak souvisí s penězi, štěstím a demokracií. V čem spočívá bohatství?
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
ETICKÉ PROBLÉMY FYZIKŮ Roman Král. O CO JDE Nastínění problému Situace 17. x 20. Století Manhattan Project Německý jaderný program Poválečný přístup k.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
MAS a podpora sociálního podnikání Sociální podnikání a sociální bydlení Konference MAS
Projekt CZ / /0052 Komplexní program Univerzity Karlovy v Praze pro vzdělávání v řízení přenosu znalostí a výchovu v inovačním podnikání.
Strategie AGE MANAGEMENTu v české republice
21 dobrých důvodů pro dobré knihovny – Příspěvek Goethe-Institutu k odbornému dialogu a k výměně mezi knihovníky ve Střední a Východní Evropě a v Pobaltí.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
„Proč se zhoršují výsledky českého školství? (A co s tím?)“ (A opravdu se zhoršuje?) Fontes Rerum Radim Valenčík VŠFS.
Technologické centrum AV ČR a projekt PACITA Zastoupení EK v ČR 10. července 2012 Lenka Hebáková Oddělení strategických studií Technologické centrum AV.
Terciární vzdělávání v ČR podíl veřejných vysokých škol (VVŠ): 84% Nárůst počtu studentů a zaměstnanců VVŠ nárůst [%] studenti
Mezinárodní právní pomoc – práce s Evropským soudním atlasem a internetem Praxe MPS a MPO Mgr. Petra Novotná LL.M.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF.
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
Měření sociálního vyloučení a empirické poznatky
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
Přetrvává stejný postoj k dítěti
Válečné konflikty I. Petr Machala.
Moderní personalistika I. BLOK
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Trh práce a politika zaměstnanosti
2. Pojetí dítěte a dětství v historickém kontextu, počátky a vývoj institucionálního vzdělávání u nás PRAVĚK Dítě jako pokračovatel rodu, nulová hodnota.
Page 1 Energetická závislost EU - Možná řešení - Daniela Štoková.
Cargo efekt a testování 5. a 9. tříd Ondřej Šteffl,
Vývoj bytové politiky ve vybraných zemích SVE Ekonomika bydlení Přednáška č března 2007.
Inkluze jako bubák školství? Ladislav Zilcher Chomutov
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
Je to horší než si myslíme? Adriana Krnáčová Několik poznámek k míře korupce v ČR.
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
Mezinárodní audit výzkumu, vývoje a inovací v ČR a implementace jeho výsledků do strategických dokumentů Jitka Moravcová Tisková konference MŠMT, Praha,
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
LUDĚK BROŽ ETNOLOGICKÝ ÚSTAV AV ČR
KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Tisková konference
Martin Pešl, Martin Vrubel
Seminář z cyklu „Hodnocení kvality VŠ“
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
České země za 1. světové války II
česká asociace sdílené ekonomiky
Transkript prezentace:

PROBLÉMY ČESKÉ VĚDY (speciálně „biomedicínské“ obory)

ZÁSADNÍ OTÁZKA: K ČEMU JE VLASTNĚ V MALÉ ZEMI DOBRÁ VĚDA?

VÝVOJ PO ROCE 1989: jasně pozitivní, ALE...

PROTIVĚDECKÉ, „ALTERNATIVISTICKÉ“, „POSTMODERNISTICKÉ“ BLUDY (INTELEKTUÁLNĚ A SPOLEČENSKY DOSTI VLIVNÉ...)

PENÍZE... Hlavní probém bohudík už ne v zoufalém nedostatku, ale jak se utrácejí

KVALITA... (srovnání s Holandskem, Finskem, Rakouskem...) top 5000 vědců (Holandsko 72, Rakousko, Finsko 10, Maďarsko 4, Polsko 2) články v dobrých časopisech Paradoxní titulománie a přehnané sebehodnocení...

NEOCHOTA K RADIKÁLNĚJŠÍM REFORMNÍM KROKŮM – JAK „DOLE“, TAK „NAHOŘE“ (REKTOŘI, VEDENÍ AV) DŮVOD: SITUACE JE HODNOCENÁ JAKO DOBRÁ („JSME NA SVĚTOVÉ ÚROVNI – DEJTE NÁM VÍC PENĚZ, ABYCHOM NA NÍ MOHLI NADÁLE ZŮSTAT“) PROMARNĚNÉ ŠANCE Z POČÁTKU 90. LET

ABSENCE NĚJAKÉ REPREZENTATIVNÍ ORGANIZACE ČESKÝCH VĚDCŮ, PASIVITA Kdo zná Učenou společnost?

CHAOTICKÁ ORGANIZACE A ŘÍZENÍ VÝZKUMU A VÝVOJE V ČR...

POTENCIÁLNĚ VELKÝ IMPULS: ZŘÍZENÍ MEZINÁRODNÍHO ELITNÍHO ÚSTAVU (VZOR – INSTITUTE OF MOLECULAR PATHOLOGY, VÍDEŇ)

POMŮŽE EU? SNAD V NĚČEM (TLAK NA KVALITU, FINANCOVÁNÍ...) ALE: ÚDĚSNÁ BYROKRACIE... (6.RP, PETICE)

NADĚJE: NOVÁ GENERACE ALE: KATASTROFÁLNÍ PERSONÁLNÍ POLITIKA A MEDIALIZACE (CHUDÍ VĚDCI…), ŽÁDNÝ JASNÝ PROGRAM VELKORYSÉ PODPORY „MLADÝCH HVĚZD“ (LÁKÁNÍ Z CIZINY, „UMETÁNÍ CESTIČEK“) V POSLEDNÍ DOBĚ SNAD PRVNÍ VLAŠTOVKY... PŘEKVAPIVÁ PASIVITA MLADÝCH

CO BY POMOHLO?