SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky Unesco Česká republika.
Advertisements

Terciér – Obslužná sféra
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Druhy, formy a typy cestovního ruchu, historie CR na území ČR
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Památky UNESCO v ČR V České republice je do Seznamu
CESTOVNÍ RUCH MŮŽETE PODLE POKYNŮ KLIKAT SAMOSTATNĚ POKUD SE OBJEVÍ ČERVENÝ TEXT – JEDNÁ SE O ÚKOL, OTÁZKU. PŘED DALŠÍM KLIKNUTÍM JE TŘEBA ÚKOLY SPLNIT.
Služby.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Prezentace (hodnocení dle zadaných podmínek hodnocení prezentace učitelem) 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_13 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Světové hospodářství.
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kulturní dědictví Monotematický den. UNESCO Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) byla ustavena v roce UNESCO plní úkoly v oblasti.
TERCIÁRNÍ SFÉRA Obslužná sféra.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
CESTOVNÍ RUCH.
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Památky UNESCO v České republice
Krajinou Vysočiny, ZŠ Stonařov
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
CESTOVNÍ RUCH 2. Přednáška Vymezení, základní pojmy a podmínky CR
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Management cestovního ruchu
Cestovní ruch turismus, turistika, rekreace, rekreologie = cílené, záměrné cestování CR – možnost vycestování člověka a jeho setrvání mimo své bydliště,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Funkce měst Jméno: Petra Příjmení: Havlíčková Třída: IX.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, UNESCO,
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
Materiálně technické předpoklady
CESTOVNÍ RUCH.
Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR
REGIONÁLNÍ ANALÝZA CESTOVNÍ RUCH
CESTOVNÍ RUCH.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Znáš Víš, které to jsou ? PAMÁTKY UNESCO V ČR
Geografie cestovního ruchu
Základní škola Lednice Břeclavská 510. Cestovní ruch v ČR.
Předpoklady cestovního ruchu
Základy zeměpisu cestovního ruchu
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_01.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
SLUŽBY Rychle se rozvíjející III. hospodářský sektor Indikátor vyspělosti země.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník9. Vzdělávacíoblastobor tematický okruh Člověk a příroda Zeměpis Hospodářský potenciál.
VY_32_INOVACE_Vac_III_12 Památky UNESCO v ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
Sídla ČR B. Hofmanová. Opakování pojmů: 1.Připomeň a vysvětli pojmy: obec, sídlo, město, vesnice, velkoměsto 2.Co rozumíš pod pojmy: urbanizace, suburbanizace,
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Soudobý svět Ekonomický pohled
Služby.
Hospodářství (ekonomika)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MAS Lípa pro venkov z.s. Monitoring a evaluace
Postavení CR v hospodářství
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Fi_III_09 Název Cestovní ruch II.
Česká republika Cestovní ruch ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_VLASTIVĚDA
Transkript prezentace:

SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví, školství, věda a výzkum, zdravotní a sociální péče, stravovací a ubytovací zařízení, státní správa a samospráva, kultura, tělovýchova, sport, rekreace...

Charakteristická je stupňovitost - čím větší sídlo, tím větší nabídka druhů služeb a vyšší počet zařízení a větší rozsah zázemí (spádové oblasti). Školství, věda a výzkum se někdy vyčleňují jako kvarterní sektor. Slabé dotace do kvartéru jeho rozvoji neprospívají a zaostáváme za ostatními vyspělými i rozvojovými zeměmi Evropy i světa.

Cestovní ruch a rekreace Forma lidských činností spojená s cestováním do oblastí KS, které jsou schopny tento pohyb vyvolat. Je spojena především s využívání volného času. Např. krátkodobá rekreace, pobytové zájezdy, horská turistika, návštěvy kulturních a sportovních událostí, cestování za obchodem, vzděláním, pracovní výjezdy (kongresy)…

Předpoklady pro rozvoj CR Selektivní (kdo a v jaké míře se účastní CR) Lokalizační Přírodní (geomorfologické, klimatické, hydrologické, vegetační poměry…) Kulturněhistorické (cenné stavby a památky, hodnotná architektura, kulturní tradice a zvyky, duchovní bohatství…. 3) Realizační (dopravní dostupnost a materiálnětechnická základna)

Ad 1) - aktivní CR ( příjezd zahranič Ad 1) - aktivní CR ( příjezd zahranič.turistů) Od roku 96 mírná klesající tendence, stále více se jich však ubytovává, ale zůstávají kratší dobu - pasivní CR (výjezdy našich občanů do zahraničí) od roku 93 prudký nárůst s maximem v r.2000 (nejčastěji přes Německé a Slovenské hranice)

Domácí CR (realizovaný našimi občany v ČR) - většinou za odpočinkem, poznáváním a vzděláním - světově ojedinělé chalupaření a chataření (tzv.druhé bydlení)

Ad 2) Nejvýznamější oblasti CR jsou: - Horské a podhorské oblasti Krkonoš, Šumavy a Jeseníků a Beskyd - lázeňský trojúhelník (KV-ML-FL) - Praha (kulturněhistorické památky) Památky v seznamu UNESCO: Praha, Brno, Olomouc, Kroměříž, Litomyšl, Telč, Třebíč, Ždár n.S., Kutná Hora, Český Krumlov, Holašovice, Lednicko-Valtický areál, Slovácký verbuňk

Ad 3) Kvalita dopravy, ubytovacích zařízení a doprovodných služeb se zlepšuje, ale stále zaostáváme za nejvyspělejšími zeměmi Evropy

Kontrolní otázky: Co se rozumí pod pojmem služby? Vyjmenuj několik příkladů služeb, které se poskytují v místě tvého bydliště. Kdo je financuje? Na konkrétním příkladu uveď hierarchii služeb. Proč je kvartérní sektor důležitý pro rozvoj země. Podle mapy ve šk.atlase ČR lokalizuj všechny města, kde sídlí vysoké školy. Co je to cestovní ruch? Jaké jsou předpoklady rozvoje cest.ruchu u nás? Převažuje u nás pasivní nebo aktivní cest.ruch?

Co rozumíme pojmem chalupaření a chataření a proč se u nás významně rozvinul. Které oblasti jsou u nás nejvíce navštěvovány zahraničními turisty a proč? Lokalizuj všechny památky vyhlášení UNESCO v ČR? Ve kterém ročním období přijíždí nejvíce turistů? Odkud k nám cestuje nejvíc turistů? Co brání rychlejšímu rozvoji cest.ruchu u nás?