NEJOHROŽENĚJŠÍ DRUHY Gabriela Plašilová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ohrožená zvířata.
Advertisements

Nekupujme si jejich životy Martina Hájková Jitka Blažková Tereza Málková.
Organizace ochrany přírody v ČR
Národní park Podyjí Zdroje: Internet Wikipedie
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Rozmanitost života v přírodě
Ježek západní.
Tropický deštný les.
Nikola Tučková Kristýna Harudová 8.A
Nekupujme si jejich životy
Registrační číslo projektu
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Biodiverzita V. Ochrana biodiverzity.
Zkoumání a ochrana přírody
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Chráněná území České republiky
Ekologie a životní prostředí- Ochrana sladkých vod
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Organizace zabývající se ochranou přírody
Složky krajiny a životní prostředí
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI619 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
OHROŽENÁ PŘÍRODA Půdní eroze – úbytek půdy Růst počtu obyvatel
VY_32_INOVACE_ 20 Vymírání živočichů
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
1. Přírodopis 7.ročník Plazi - ještěři.
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
CHKO Český kras.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Ochrana přírody Za předpokladu použití psacích potřeb a mapy České republiky.
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Np České švýcarsko.
Mořský savci ..
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Ochrana přírody v České republice ochrana vod ochrana ovzduší ochrana rostlin.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Obratlovci obojživelníci.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Proč chránit přírodu? Pro uchování biodiverzity (rozmanitosti počtu druhů, počtu jedinců každého druhu i genetických informací). Z produkčních důvodů (každý.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Zoologické zahrady.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č. 115/2000 Sb. Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Tropické lesy.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
OCHRANA PŘÍRODY I..
Třídění přírodnin.
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Člověk jako ochránce.
LOUKA živočichové.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AMAZON RAINFOREST Presented by Brenda Translate by Vladimir Music: Circle of Life by Elton John.
OCHRANA PŘÍRODY Chráněná území ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Chránění živočichové na Slovácku
Mapky přirozených ekosystémů z naší přírody
Transkript prezentace:

NEJOHROŽENĚJŠÍ DRUHY Gabriela Plašilová

Na světě bylo dosud objeveno více než 8,7 milionu živočišných a rostlinných druhů. Z toho tři čtvrtiny se vyvinuly na zemi a 2,2 milionu druhů ve vodním prostředí. Z toho je: - asi 7,8 milionu živočichů - asi 600 tisíc hub - asi 350 tisíc rostlin Lidstvo přitom podle vědců dosud objevilo jen zlomek žijících druhů a většina druhů nebyla dosud ani pojmenována a jejich roztřídění by prý zabralo mnoho stovek let.

druhy kriticky ohrožené druhy silně ohrožené druhy ohrožené Alarmující ale je, že každý den na naší planetě několik druhů z fauny a flóry zmizí. To znamená, že každý den na naší zemi vymizí několik zástupců živočišné, ale i rostlinné říše. A existuje spoustu druhů, kterým vyhynutí hrozí. Všechny tyto druhy rostlin nebo živočichů, které jsou ohrožené nebo vzácné, jsou vyhlášené za druhy zvláště chráněné a jsou rozděleny do třech kategorií na: druhy kriticky ohrožené druhy silně ohrožené druhy ohrožené

Vědci sestavili seznam 100 nejohroženějších druhů naší planety, které představili na Mezinárodním fóru na ochranu přírody v Jižní Koreji. Zde jsou některé z nich: SAVCI LOS EVROPSKÝ-SILNĚ OHROŽENÝ MEDVĚD HNĚDÝ-KRITICKY OHROŽENÝ

PTÁCI KULÍK HNĚDÝ-KRITICKY OHROŽENÝ ČÁP ČERNÝ-SILNĚ OHROŽENÝ

PLAZI SLEPÝŠ KŘEHKÝ-SILNĚ OHROŽENÝ JEŠTĚRKA ZELENÁ-KRITICKY OHROŽENÁ

OBOJŽIVELNÍCI SKOKAN KRÁTKONOHÝ-SILNĚ OHROŽENÝ ČOLEK DRAVÝ-KRITICKY OHROŽENÝ

RYBY MIHULE UKRAJINSKÁ- KRITICKY OHROŽENÁ SEKAVEC PÍSEČNÝ-SILNĚ OHROŽENÝ

HMYZ KLÍNATKA ŽLUTONOHÁ- SILNĚ OHROŽENÁ KOBYLKA SÁGA- KRITICKY OHROŽENÁ

ROSTLINY CHRPA HORSKÁ - SILNĚ OHROŽENÁ BLEDULE LETNÍ - KRITICKY OHROŽENÁ

HOUBY KLOUZEK ŽLUTAVÝ - SILNĚ OHROŽENÝ HŘIB KRÁLOVSKÝ – KRITICKY OHROŽENÝ

ORGANIZACE A PARKY Mnohé státy přijímají různá opatření, aby ochránili tyto druhy a jejich přirozené prostředí například zakázáním lovu, vytvořením národních parků, chráněných území, přírodních rezervací nebo zákazem obchodování se zvířaty. Největší a nejstarší národní park je v USA – Yellowstonský národní park, který byl založen v roce 1872. V České republice máme čtyři národní parky a nejznámější je Krkonošský národní park. Také vznikají různé organizace, které mají za úkol ohroženou přírodu chránit a to jsou například: Světový svaz ochrany přírody a u nás je to třeba Český svaz ochránců přírody nebo organizace Děti Země.

PŘÍČINY – proč živočichové a rostliny umírají A co je příčinou vymírání fauny a flóry? Největší zásluhu na vymírání některých druhů rostlin a živočichů máme samy my, lidé. Ničíme přirozené prostředí některých živočišných a rostlinných druhů svým působením, například tím, že kvůli různým stavbám a získávání zemědělské půdy kácíme příliš mnoho lesů. Díky produktům z ropy nebo různým odpadům z průmyslové výroby znečišťujeme životní prostředí, do přírody vypouštíme různé chemikálie, umělá hnojiva, postřiky proti plevelům a jiným škůdcům, znečišťujeme moře tím, že do nich vypouštíme různé jedovaté látky, které představují smrtelné nebezpečí pro mořské živočichy a rostliny a mezi další velký problém zasahující faunu a flóru celé planety patří také narušování ozónové vrstvy.

OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ V dnešní době si lidé samozřejmě uvědomují, že přírodu kolem nás si musíme chránit a pečovat o ni a ve vyspělých zemích se lidé snaží vymírání světové fauny a flóry zabránit. Vlády jednotlivých států se snaží vymýšlet stále nové a nové způsoby, jak předcházet ničení naší planety, snaží se například o ekologické zemědělství (to znamená zemědělství bez použití chemických hnojiv) nebo se hledají nové zdroje energie jako jsou například sluneční, vodní, větrné. I my děti můžeme pomáhat třeba tím, že třídíme odpady a neplýtváme zbytečně věcmi.

AKTIVITA Na některé z ohrožených druhů mám připravenou aktivitu AMAZOŇAN PORTORICKÝ DELFÍN INDOČÍNSKÝ GORILA KARETA KROKODÝL INDICKÝ KŮŇ PŘEVALSKÉHO KUŇKA OBECNÁ LEVHART AMURSKÝ NOSOROŽEC DVOUROHÝ ORANGUTAN SUMATERSKÝ OREL MOŘSKÝ PANDA VELKÁ RYS TULEŇ HAVAJSKÝ TYGR USSURIJSKÝ VELBLOUD DVOUHRBÝ

POUŽITÁ LITERATURA Zvířata - dětská obrazová encyklopedie – Euromedia Group Atlas ohrožených živočichů – Steve Pollock Příroda – Člověk a jeho svět – Fraus Internetové zdroje