České peníze 1 Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, 29.7.2011, Finanční gramotnost I. stupeň, České peníze 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola T. G. Masaryka Hrádek nad Nisou. Koordinátorky finanční gramotnosti Mgr. Kateřina Feřtová – 2. stupeň Mgr. Martina Tomášková – 1. stupeň.
Advertisements

Ekonomická gramotnost
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Vznik, vývoj a formy peněz
PENÍZE říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Funkce peněz Petr Machala.
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s problematikou peněz AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák dokáže hovořit.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vývoj peněz II. Petr Machala.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Finanční gramotnost Cesta peněz 2 I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Cesta peněz 2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Ekonomika jako ústřední topení
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_06 NázevBankovnictví v teorii Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Finanční a rozpočtové právo
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Šablona č.:VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast dle RVP: Finanční gramotnost Předmět:Vlastivěda.
Nejvyšší kontrolní úřad STR.99.  Nezávislý orgán.  Kontroluje hospodaření s majetkem státu.  Dohlíží na plnění státního rozpočtu.  Prezidenta a viceprezidenta.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Peníze, majetek prima gymnázia. Peníze uspokojování potřeb – existenční podmínka potřeby uspokojují: statky – předměty služby – užitečné činnosti výměna.
Bankovnictví.
Půjčka Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registra č ní č íslo: CZ.1.07/1.5.00/ Č íslo DUM: VY_62_INOVACE_29 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_12 Název materiáluPeníze AutorMgr.
Název: VY_42_INOVACE_MA_7B_32A Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Helena Židová Ročník: 7.r. Tematický.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6016 NázevCentrální banky Téma hodinyBanky PředmětZáklady finanční.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 1 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 2 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Anotace Vysvětlit žákům pojem peníze, jak peníze vznikly a jakou mají podobu. Zjistit, kdo peníze vydává a jak se dají zabezpečit před paděláním. Výukový.
ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA MICHAELA KARÁSKOVÁ FILIP CULEK.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6006 NázevPeníze Téma hodinyPeníze PředmětZáklady finanční gramotnosti.
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Expozice Lidé a peníze v ČNB pobočce Brno
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Česká národní banka (prezentace)
Platební karta Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výpis z účtu Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU_62_B_sada 1_05_M_Směna_Duch
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

České peníze 1 Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, České peníze 1

Pomůcky: - obrázky mincí a bankovek

Ujasněme si: Peníze – prostředek směny, platidlo, míra hodnot, uchvávatelé hodnot. Peníze vydává centrální banka (c.b.) – v České republice plní funkci c.b. Česká národní banka. Jako jediná banka v ČR vydává nové peníze, stahuje poškozené, znehodnocené či neplatné bankovky a mince.

Funkce peněz – k čemu nám slouží? Peníze nám říkají, kolikrát je určitá věc dražší než jiná. Můžeme tak porovnávat jejich hodnotu. Umožňují nám nakoupit zboží přesně v takovém množství, jaké právě potřebujeme.

Teď už bys měl/a vědět, proč nám peníze usnadňují obchodování. Zkus to napsat vlastními slovy. _______________________________________ _______________________________________ _______________________________________

Jak vypadají české peníze? 1/ Žáci mají za úkol hledat po třídě obrázky českých bankovek a mincí, poté je společně seřadí podle hodnot od nejnižší po nejvyšší. 2/ Žáci si na tabuli prohlíží obrázky českých mincí a bankovek, všímají si barev a osobností, opakují s učitelem informace o CNB. Viz

Dozvěděl/la jsem se při hodině něco zajímavého?

Zdroje: Skořepová, Eva: O penězích a hospodaření s Kačkou a Filipem. Finanční gramotnost pro třídu ZŠ. Fragment, Praha 2010.