Sociometrie = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) SOCIOMETRIE = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kariérové poradenství
Advertisements

Obyvatelstvo zaměstnaní nezaměstnaní.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Sociologický výzkum.
semestrální práce z předmětu mab
Marketingový výzkum.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Spotřebitelský výzkum
Základy pedagogické metodologie
Marketingové prostředí
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
MARKETINGOVÝ MIX.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
 Kurs: Vybrané kapitoly z výzkumu veřejného mínění  FSV UK, U Kříže 8  Středa  PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.  Centrum pro výzkum veřejného.
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Výzkum veřejného mínění (VVM) Aneb úvod do problematiky.
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
ÚSTAV ZEMĚDĚLSKÉ EKONOMIKY A INFORMACÍ V Praze 6. května 2015.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Výzkum veřejného mínění
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Marketingový plán podniku
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Výzkum veřejného mínění
Zpracovala Ing. Lenka Hřibová, říjen 2017
MARKETING Přednáška P
Dotazník a výzkumná šetření
Co říká česká veřejnost?
Transkript prezentace:

Sociometrie = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) SOCIOMETRIE = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) ZAKLADATEL- Jacob Levy Moreno Socio = společenskýmetrie =měření

STEM- středisko empirických výzkumů zabývá se aplikovaným sociologickým výzkumem, zaměřuje se na studium životních podmínek, hodnot, postojů a názorů obyvatelstva specializuje se na rozbory sociálních problémů, na výzkum komunikace a politickou analýzu založen – 1990 TYPICKÉ OKRUHY ZKOUMÁNÍ : Politický výzkum ( Výzkum volebních preferencí,popularita politiků, hodnocení ekologických problémů.. ) Výzkum sociálních problémů (Nezaměstnanost a trh práce, otázky rodiny, etnické a rasové vztahy, školství.. ) Ekonomický výzkum ( Ekonomická očekávání obyvatel, materiální situace rodin, chudoba a bohatství.. ) Výzkum regionálních a komunálních problémů ( Společenská atmosféra v regionu, městě, malé obci..)

"Pokud byste (přesto) šel(šla) volit, kterou stranu byste příští týden volil(a) do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR?" (údaje za září 2009; otevřená otázka - bez použití karet s názvy stran) Ukázka grafu stranických preferencí agentury STEM

CVVM – Centrum pro výzkum veřejného mínění je to výzkumné oddělení Sociologického ústavu AV ČR historie sahá do roku 1946, ale současné centrum vzniklo v roce 2001 hlavní náplní práce oddělení je výzkumný projekt Naše společnost provádí také další speciální výzkumy pro Sociologický ústav AV ČR podílí se na mezinárodní spolupráci agentur pro výzkum veřejného mínění je tvořeno 11 stálými zaměstnanci a cca 700 tazatelů

SC&C založena – 1991 společnost je členem : ESOMAR, České marketingové společnosti, České statistické společnosti, Hospodářské komory ČR Mise společnosti :,,Našim posláním je poskytovat našim klientům vysoce kvalitní na míru šité služby, jejichž výsledky jsou významným podkladem při operativním a strategickém rozhodování.‘‘ SC&C nabízí : Marketingový výzkum Sociologický výzkum Výzkum veřejného mínění

INTELLIGENCE FOR COMPETENT MANAGEMENT přední dodavatel služeb v oblasti marketingového výzkumu a poradenství zabývá se zejména o oblasti maloobchodu a distribuce,nákupních zvyklostí a rozvoje nemovitostí založena – 1991 v roce 2000 se stala součástí skupiny GfK, čtvrté největší výzkumné skupiny na světě

FACTUM INVENIO založeno – 1991 Firemní poslání : přinášet spolehlivé a hodnověrné marketingové informace NABÍDKA SLUŽEB : Řízení vztahů se zákazníky Mapování trhu a segmentace Veřejné mínění Vývoj a optimalizace výrobků a služeb Cenová strategie

Dotazovací techniky 1. Omnibusové šetření : Omnibus je pravidelný vícetématický výzkum. Provádí se formou osobních rozhovorů na reprezentativním vzorku obyvatel. Typy otázek : PILOTÁŽ - Před každým výzkumem proběhne pilotáž na 50 respondentech( dotazovaný), kterou se zjišťuje srozumitelnost a jednoznačnost položené otázky. FILTR - Umožňuje logickou stavbu dotazníku, aby respondenti, kteří odpoví na danou otázku záporně, nebyli zařazeni do dotazování na rozvíjející se otázku daného tématu. UZAVŘENÁ OTÁZKA - Je to nejjednodušší a nejlevnější typ dotazování. Na otázku je připravena škála odpovědí a respondent může odpovědět pouze jednou odpovědí. OTEVŘENÁ OTÁZKA - Odpověď na tento typ otázky není předepsána, respondent odpovědí vyjadřuje své mínění či názor a tazatel doslovně zaznamenává odpověď Příklad otázky typu filtr: Plánujete příští dovolenou v zahraničí? Škála odpovědí: * ano * ne * nevím Příklady uzavřené otázky: Kde máte počítač? Škála odpovědí: * doma * v zaměstnání * doma i v zaměstnání * nikde

1.Kvantitativní výzkum : hledá odpovědi na otázky typu: Co? Kolik? Jak často? Zkoumá přístup, postoje a názory zákazníka ke konkrétním výrobkům nebo službám. Je prováděn na větším počtu respondentů. 2. Kvalitativní výzkum : hledá odpovědi na otázky: Proč? Jak? Zjišťuje důvody a příčiny chování lidí. Klade důraz na podrobné prozkoumání názorů vybraných představitelů cílové skupiny a na zkoumaný problém, nebo jev.