VÝZNAMNÁ SOUČÁST MODERNÍ POPULÁRNÍ HUDBY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Otáčivé účinky síly PÁKA
Advertisements

JEHLIČNATÉ STROMY PODPORA PRO VÝUKU
O B I L N I N Y (POLNÍ PLODINY)
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
MÁ VLAST PODPORA PRO VÝUKU
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
ÚVOD DO DĚJEPISU II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Logopedické pexeso M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Oceány a moře HYDROSFÉRA
Afrika SOUTĚŽ RISKUJ Pokračovat Zdroje obrázků
Grafický editor GIMP (13)
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Savana Obr. 1 – Savana – Gambie
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Konstrukce trojúhelníku
Zlomky a desetinná čísla.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS)
Goniometrické funkce Autor © Mgr. Radomír Macháň
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VÝVOJ ZEMĚ III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
O B I L N I N Y (POLNÍ PLODINY)
Alkany Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VÝVOJ ZEMĚ I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
EGYPTSKÁ KULTURA A VZDĚLANOST
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
CHEMICKÝ KUFR Téma: Prvky
FYZIKÁLNÍ KUFR Pohyb tělesa (7. ročník)
Tropický deštný les Obr. 1 – Rio Madre de Dios (Peru)
Tangram Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
JEHLIČNATÉ STROMY INTERAKTIVNÍ TEST (HRA)
Puzzle – jehličnaté stromy
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS SAPIENS)
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
ČLOVĚK ZRUČNÝ (HOMO HABILIS)
ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
Název Folková hudba Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo HV 7
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
PYTHAGOROVA VĚTA PŘÍKLADY
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Půdní typy Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
What Time Is It? – Part 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Transkript prezentace:

VÝZNAMNÁ SOUČÁST MODERNÍ POPULÁRNÍ HUDBY Folk čili folk music VÝZNAMNÁ SOUČÁST MODERNÍ POPULÁRNÍ HUDBY Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Co se vlastně přesně rozumí pod tímto hudebním žánrem? Folk jako něco lidového, co vychází z lidové hudby? Folk znamená amatérskou hudební lidovou tvorbu. Něco jako když František Nedvěd nebo Jarek Nohavica hrají někde na koncertě na kytaru? Folk není vázán na určitý nástroj nebo hudebníka, je spojen s kulturou konkrétní země, etnika. A co folk jinde ve světě? Existuje něco takového? Folk má kořeny v Anglii, původně znamenal anglickou lidovou píseň. Folková tvorba existuje snad ve všech zemích světa! Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Co to tedy znamená folková hudba? Folková hudba (tedy hudební folk) vyjadřuje amatérskou hudební tvorbu a její amatérské hudební provozování nebo amatérské písničkářství. Slovní spojení folk music znamená lidovou hudbu (etnickou). Znamená to snad, že lidová hudba je totéž co hudba etnická? A co je to tedy etnická hudba? K tomu bude třeba definovat slovo ETNICKÝ… Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Etnická hudba Vychází ze slova etnikum. Co to vlastně je? Jde o různě velkou skupinu lidí, kteří mají stejný historický původ (Češi, Poláci, Maďaři, ale třeba i Židé nebo Romové). Nemusí jít nutně o skupinu, která má společný stát jako svůj domov! Tato skupina lidí (v pravěku mohlo jít třeba o kmeny nebo tlupy) má společnou kulturu, a tedy i hudbu. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Co např. může mít etnikum společné? Hudbu Knihy Architekturu Jazyk Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

A co česká etnická hudba? Co český folk? Ano, máme ho tu taky…  Kdy asi vznikl? Nejspíš někdy v 60. letech 20. století z trampských písní. A co česká lidovka, ta sem nepatří? Ale patří, český folk stojí právě na jejích základech! V čem spočívá základní odlišnost lidovek a folkových písní? Lidové písně (lidovky) neznají svého autora, vyrůstají z lidové slovesnosti a tradic. Folk je hudbou sice spjatou s kulturou, ale osobnost autora zde není zanedbatelná, právě naopak! Fajn, pár ukázek českého folku? Prosím… (viz ukázky z CD Hudební výchova pro 8. ročník základní školy) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

A na závěr malý kvíz…  Folk lze označit jako: hudbu s uměleckými ambicemi hudbu, která vyrůstá z lidových tradic hudbu jazzového okruhu Koho z následujících umělců lze označit za folkového hudebníka? Petra Jandu Jarka Nohavicu Lucii Bílou Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

A na závěr malý kvíz…  Folk je spojován: Kořeny folku lze hledat v: s kulturou země či národa s uměleckými osobnostmi dané země je na kultuře nezávislý Kořeny folku lze hledat v: jižní Americe Německu Anglii Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

A na závěr malý kvíz…  Pod slovem etnikum rozumíme: skupinu lidí se stejným historickým původem publikum zúčastněných lidí na hudebním koncertu skupinu lidí, která má podobné umělecké názory Etnikum může mít společné: Jazyk architekturu hudbu Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

A na závěr malý kvíz…  Český folk vznikl pravděpodobně: z trampských písní z rockové hudby z popové hudby Pokus si vzpomenout alespoň na tři české folkové hudebníky. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Zdroje Všechny uveřejněné fotografické odkazy [cit. 2010-23-04]. Dostupné pod licencí Creative Commons na http://www.wikimedia.org . http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Correo_Aereo_-_band_-_02.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Seattle_Folklife_circle_dance_-_band.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Music_director.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Old_book_bindings.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Caryatid_%28PSF%29.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tongue.agr.jpg Charalambidis, A. a spol.: Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN, 1998, 125 s. ISBN 80-7235-041-2. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.