O metodě konečných prvků Lect_10.ppt M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Liberec, 2010 Transient tasks Šíření napěťových vln.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma 5 Metody řešení desek, metoda sítí.
Advertisements

Metoda konečných prvků
Dynamické systémy.
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
MECHANIKA KOMPOZITNÍCH MATERIÁLŮ
Mechanické vlastnosti materiálů.
Mechanika s Inventorem
Geometrický parametr reaktoru různého tvaru
Téma 2 Rovinný problém, stěnová rovnice.
Vlny ČVUT FEL, Praha Katedra fyziky.
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Studium dynamiky jádro-jaderných srážek pomocí korelační femtoskopie na experimentu STAR Jindřich Lidrych.
Plošné konstrukce, nosné stěny
Vlny.
TYPY MODELŮ FYZIKÁLNÍ MATEMATICKÉ ANALYTICKÉ NUMERICKÉ.
DEFORMACE PEVNÉHO TĚLESA
Elektrotechnika Automatizační technika
Dutch Platform for Roma- municipalities Nieuwegein, October 2 nd 2012.
Podzim 2009, Brno Zpracování seismických dat X. FOKÁLNÍ MECHANISMY.
Teorie relativity VŠCHT Praha, FCHT, Ústav skla a keramiky Motivace: Elektrony jsou již u relativně malých energií relativistické (10 keV). U primárních.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tato prezentace byla vytvořena
O metodě konečných prvků Lect_6.ppt M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Liberec, 2010 Pár slov o Matlabu a o zobrazení čísla na počítači.
Jana Cibulková Obor Matematické modelování v technice
Vlny Přenos informace? HRW kap. 17, 18.
Soustavy souřadnic – přehled
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Vedení tepla Viktor Sláma SI – I 23. Zadání Vhodné uložení vyhořelého jaderného paliva je úkol pro současnou generaci. Zaměřme se na jednu nepatrnou část.
Vázané oscilátory.
Analýza lineárních regulačních systémů v časové doméně.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Skládání kmitů.
Modelování tenkostěnného nosníku v pokritickém stavu Simulation of thin-walled girder in postcritical state Petr Frantík F AKULTA STAVEBNÍ V YSOKÉ UČENÍ.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Engineering technology Topic: Volume forming Prepared by: Ing. Elena Nová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Scissor Jack (Nůžkový zvedák)
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT – Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
4.2. Aplikace elementární difúzní teorie
TROJFÁZOVÉ OBVODY V USTÁLENÉM NEHARMONICKÉM STAVU
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
© Institut biostatistiky a analýz SPEKTRÁLNÍ ANALÝZA Č ASOVÝCH Ř AD prof. Ing. Jiří Holčík, CSc.
IV. KVAZISTACIONÁRNÍ STAVY a RELACE E.t   TUNELOVÁNÍ Z RESONANČNÍCH STAVŮ (-ROZPAD)
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Autor: Richard Paulas Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Fořt CSc.
Nelineární řešení průhybu konzoly II Petr Frantík Ústav stavební mechaniky Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky Fakulta stavební, Vysoké.
8/1 The video task 1. The balls are made of a) steel b) iron c) wood 2. The water based liquid is there to.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Matematické modely a způsoby jejich řešení Kateřina Růžičková.
Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
rozsah slyšitelných frekvencí: 1.2 – 120 kHz
2D SHAPES Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Biomechanika srdečněcévní soustavy a konstitutivní modelování
František Batysta Štěpán Timr
Studium mřížkových kmitů ZrO2
Biomechanika srdečněcévní soustavy a konstitutivní modelování
1. přednáška Úvod, vektorový počet, funkce více proměnných
O metodě konečných prvků Lect_7.ppt
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vlny Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Ústav termomechaniky AV ČR, v.v.i., ČVUT v Praze, FS, UK MFF
Transkript prezentace:

O metodě konečných prvků Lect_10.ppt M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Liberec, 2010 Transient tasks Šíření napěťových vln

1D wave equation

Wave equation 2D - plane stress S … shearP … primary Longitudinal dilatational irrotational extension Transversal shear rotational distortion equivolumetrical

2D plane strain and 3D P … primary Within the scope of linear theory of elasticity, P and S waves are uncoupled.

2D wave fronts - Huygen’s principle

Wave equation on the surface Rayleigh waves

Typical values for steel in m/s For E = 2.1e11 Pa, r = 7800 kgm^-3, m = 0.3

Podélný čelní ráz válcových tyčí Snaha vysvětlit existenci tahového napětí ve směru kolmém na osu a doprovázeného tlakovým napětím ve směru rázu, které vede k velkým smykovým napětím v blízkosti podélné osy symetrie, vyvolávajícím poškození materiálu – potvrzeném experimentálně v laboratoři prof. A. Farlíka v Brně.

Valeš – příčný ráz na tenký pás Na této úloze ukážeme metodiku v té době používaných analytických postupů. Na pohybové rovnice je nejprve aplikována Fourierova transformace v prostoru, pak Laplaceova transformace v čase. Následuje inverzní transformace, která vede na nekonečné řady nevlastních integrálů.

Například pro složku napětí vychází

Bezrozměrové polohové proměnné integrandu a integrační proměnná jsou vázány disperzními vztahy. Jsou to dvě transcendentní rovnice, jejichž kořeny je nutno vypočíst před integrací samou.

Prvních 35 větví disperzních závislostí pro úlohu rázu na tenký pás Kořeny se hledaly metodou půlení intervalu. Před vlastní integrací, která se prováděla jednotřetinovou Simpsonovou metodou, bylo třeba stanovit integrační obor konvergence. Výpočty byly naprogramovány v Algolu. Ing. F. Valeš

Srovnání s výsledky získanými metodou fyzikální diskretizace 6000 obyč. dif. rovnic, Runge-Kutta, CDC 6600, M. Okrouhlík, F. Valeš

Elastic waves and finite elements Finite element semidiscretization Mass matrix formulation –consistent –diagonal (lumped) Time discretization … integration in time –explicitcentral differences –implicitNewmark family, Houbolt

P waves S waves R waves

Infinite speed of propagation in FE analysis

Axially loaded long, thin tube – surface strains

Strains, displacements, velocities and accelerations along the length of the rod for t = 0.2. Consistent mass matrix. Newmark vs. central differences

Let’s have a closer look at displacements … consistent mass matrix Full floating point range 3 orders only

Strains, displacements, velocities and accelerations along the length of the rod for t = 0.2. Diagonal mass matrix. Newmark vs. central differences

Again, a closer look at displacements … diagonal mass matrix pure zero

In FE analysis we have