Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Plánování auditu 3. cvičení.
POSTAKVIZIČNÍ INTEGRACE
Finalizace akvizičního procesu
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Nabídka personálních služeb
Informační systémy podnikové systémy CRM
DOBRÁ STRATEGIE PRODEJE FIRMY PARDUBICE, JIŘÍ SLEZÁK.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
www.itg.cz; 1 Úspěšné CRM znamená řízení procesů, lidských zdrojů a technologie Jan Dohnal ITG s.r.o. katedra informačních.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Řízení realizace Pro IT, a.s. Ing. Jarmila Šarmanová … průzračnost, která je vidět.
Zpětné vyhodnocení akvizice Lucie Konečná 2009/ /2010.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Zpětné vyhodnocení akvizice
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Akvizice společností Financování akvizic
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Jitka Čižmáriková Otakar Dokoupil Eva Hronová Luboš Kříž
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Graduate Recruitment Zakladatelé Deloitte Touche Tohmatsu.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
MPO Finalizace akvizičního procesu – smluvní fáze – analýza smlouvy o koupi/prodeji vlastnického podílu MPO.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2014 / 2015 SPRÁVNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Obsah A. Due diligence I. Základní vymezení II. Vymezení zadání
Personální plán pro podnikatelský plán
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Představení projektu Ing. Martin Pokorný a řešitelský tým VŠB-TU Ostrava.
Česká exportní banka Ing. Karel Bureš předseda představenstva a generální ředitel Business Den Ruské federace 30. září 2014 Aktuální možnosti financování.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Strategie regionu, obce
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název společnosti Obchodní plán.
Assessment centrum.
Katedra řízení podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Informační systémy podnikové systémy CRM
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman

Co je akvizice? Akvizice – proces, kdy právní subjekt koupí část nebo všechna vlastnická práva k jinému právnímu subjektu. Důvodem k realizaci akvizice je dosáhnutí určité synergie (tj. získání něčeho víc, než pouze koupě firmy) a dosažení dalšího růstu. K tomu by měla dopomoci správná integrace firmy do stávající organizace akvizitora

Studie PricewaterhouseCoopers Více než 70% oslovených generálních ředitelů považuje integraci za nejproblematičtější proces po uzavření transakce. Dále 76% z nich považuje za nejobtížnější věnovat pozornost současně procesu integrace a zabezpečování každodenního fungování společnosti.

Integrace je důležitým krokem k úspěchu Příprava a provedení akvizic (nebo fůzí) jsou obvykle úspěšné Ale integrační proces zahrnuje širokou škálu možných problému a kritických aspektů.

Postakviziční plán Slouží pro integraci společnosti. Tvořen již před fází vyjednávání s vlastníky kupované společnosti. Nejlepší je začít hned po výběru cílové společnosti pro akvizici nebo fůzi – tzn. současně se zahájením zpracování „due diligence“.

Postakviziční plán Při pozdějším zahájení plánování integrace (např. až po podpisu kupní smlouvy) se může celý proces akvizice stát výrazně rizikovější. Rizika se mohou vyskytnout důležitých oblastech: Finance Provozní aktivity a jejich kontinuita Strategie Lidské zdroje IT

Postakviziční plán Možné přístupy k plánování integrace: Neplánovat nic -> následkem propad výkonosti -> konkurence ovládne uvolněnou část trhu Začít plánovat alespoň něco – tzn. kontakt mezi vedeními obou společností -> problémy ale řešeny bez celkové koordinace, řeší je většinou střední management Provést pečlivou přípravu integrace s dostatečným časovým předstihem

Úspěšná integrace Úspěšná integrace závisí na: době trvání integračního procesu integrační strategii cílech transakce

Rychlost integračního procesu Má významný vliv, jakákoliv zpoždění jsou nežádoucí Obvyklá doba postakvizičního procesu je 1 až 2 roky Úspěšná a rychlá integrace může: Urychlit návratnost akvizice Přispět k lepšímu využití příležitostí Snížit nejistotu v organizaci Zajistit rychlejší podporu a zapojení zaměstnanců nové společnosti

Konkrétní kroky Převzetí právní kontroly nad firmou: Svolání valné hromady Umístění vlastních lidí do představenstva a dozorčí rady Kupovaná společnost je dosazena do struktury kupující společnosti Závislé na pozici, významu a obratu

Konkrétní kroky Změna některých principů ve společnosti: Podpisové právo k dokumentům ve společnosti (např. pravidlo 4 očí) Schvalování investic – investice schvalují členové představenstva, ne jen generální ředitel Změna kultury společnosti

Konkrétní kroky Stanovení cílů Přístup k zaměstnancům Závisí na podmínkách prodeje společnosti Management kupované společnosti by měl být zainteresován na prosperitě Dodržet regule kupující společnosti Přístup k zaměstnancům Získat loajalitu zaměstnanců Spolupráce v nových týmech Změna platů (důvodem může být kolektivní smlouva)

Konkrétní kroky Obchod a marketing Účetnictví Zapojení koupené společnosti do obchodního styku Využití synergie pro přístup k novým zákazníkům Účetnictví Oblast výkazů a daňová oblast Sjednocení systémů účetnictví (České účetní standardy vs. Mezinárodní standardy) Reporting

Konkrétní kroky Financování Informační technologie Cash pooling – přerozdělování volných finančních prostředků v rámci celé společnosti Dodržování splatnosti dle kupující společnosti Informační technologie Zavedení informačního systému kupující společnosti do kupované společnosti Sjednotit softwarové vybavení Propojení obou systémů a zabezpečení

Děkuji za pozornost