Vzájemná poloha přímek 4.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku 5. ročník
Advertisements

Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
Rozdělení úhlů podle velikosti
Vzájemná poloha přímek
Analytická geometrie II.
Konstrukce čtverce 5. ročník
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Konstrukce obdélníku 5. ročník
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
ZÁKLADY DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Hlují čísla na desetitisíce
Vzájemná poloha dvou přímek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Geometrické značky a zápisy
Porovnávání přímek v rovině
Vzdělávací obor: Matematika
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
Vzájemné polohy 8. ročník
Digitální učební materiál
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Elektronická učebnice - I
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Bod, přímka, rovina, prostor
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzájemná poloha dvou přímek
Obsahy útvarů a čtvercová síť
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Vzájemná poloha tří rovin
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzdálenost rovnoběžných rovin
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Kótované promítání – zobrazení dvojice přímek
Konstrukce čtverce 4. ročník
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Vzájemná poloha dvou rovin
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Stereometrie Kolmost přímek a rovin Mgr. Jakub Němec
Co mají společného tyto obrázky???
Vzdálenost rovnoběžných přímek
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Vzájemná poloha přímky a roviny
Bodu a přímky. Dvou přímek.
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha přímek 4.ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

přímka Nekonečně dlouhá a nekonečně tenká křivka, která je dokonale rovná a skládá se z nekonečně mnoha bodů. Přímku označujeme: malým psacím písmenem p

dvěma body, které leží na přímce Přímku označujeme: dvěma body, které leží na přímce A B čárku, která vyznačuje bod na přímce, rýsujeme vždy kolmo k dané přímce

Vyber přímky: A B c E F F E X u Y

Vzájemná poloha dvou přímek v rovině: určuje se podle toho, kolik mají přímky společných bodů Různoběžné přímky: Označení: a || b Společný bod: 1 P - průsečík a P b Pozor! Ne vždy musí být průsečík na obrázku vyznačen. a P b

Rovnoběžné přímky: Totožné přímky: Značení: e||f Společný bod: žádný || e || f Rovnoběžné přímky můžeme označit dvěma čárkami. Totožné přímky: Značení: p = q Společný bod: nekonečně mnoho p = q Přímky splývají, „leží na sobě“.

pravý úhel označujeme obloučkem s tečkou Kolmé přímky: Značení: c d Společný bod: 1 c . X d pravý úhel označujeme obloučkem s tečkou Přímky svírají pravý úhel.

d||f, e||f, c||f, a||c, a||d, a||e, b||c, b||d, b||e . D c || . C A F a B X || || b d = e Najdi a zapiš: || Y kolmé přímky rovnoběžné přímky různoběžné přímky totožné přímky průsečíky různoběžných přímek a f, b f a||b, d||c, e||c d||f, e||f, c||f, a||c, a||d, a||e, b||c, b||d, b||e d = e X, Y

Závěr: Vzájemná poloha dvou přímek v rovině se určuje podle toho, kolik mají přímky společných bodů: Různoběžné přímky(různoběžky) Rovnoběžné přímky(rovnoběžky) || P a e || f b 1 společný bod 0 společných bodů Totožné přímky Kolmé přímky(kolmice) c p = q . d nekonečně mnoho společných bodů 1 společný bod

www.planimetrie.kvalitne.cz Blažková, R. a kolektiv Matematika pro 4. ročník ZŠ 1. díl Praha: Alter, 1996. ISBN 80-85775-97-2 Molnár, J., Mikulenková H. Matematika pro 4. ročník 2. dí Olomouc: Prodos, 2003. ISBN 80-85806-53-3