Olympijský marketing Ing. Alena Kindová Český olympijský výbor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb KORFBALOVÉ ŠÍLENSTVÍ
Advertisements

INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR Oblast intervence 3.1 Služby v oblasti sociální integrace aktivita a) investiční.
Nabídka pro partnery. Nabídka pro partnery Co jsou světové gymnaestrády Světové gymnaestrády pořádá Mezinárodní gymnastická federace (FIG) jedenkrát.
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Nabídka Klubu českých turistů na roky 2008 a 2009 EUROBEDS.
Atletický klub A.C. Sparta Praha
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Program činnosti Komise sportu žen ČOV na období
RAGBYOVÝ KLUB WRC LOUNY
Spolupráce obcí v DSO Lednicko-valtický areál
Beach Centrum Club o.s. Nabídka spolupráce Sezóna
HANDI JOBS, občanské sdružení
a Český olympijský výbor
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Organizační stránka předsednictví České republiky v Radě Evropské unie leden - červen 2009 PhDr. Jana Hendrichová, náměstkyně místopředsedy vlády pro evropské.
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR Setkání starostů Středočeského kraje, Poděbrady
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Dívčí Akademie ragby 2013 Nabídka pro partnery | Praha.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Tématické stezky zaměřené na cestovní ruch Stezka řemesel v Livradois-Forez v oblasti Auvergne.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
NABÍDKA PARTNERSTVÍ NA SLAVNOSTNÍM VEČERU S VYHLÁŠENÍM VÝSLEDKŮ 7. ROČNÍKU ANKETY BRNO TOP června
Dobrý den, jsem Mgr. Zdeněk Šafář * (Trutnov) Kontakt:
olympijský vítěz mistr světa mistr Evropy
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Lekce III – Antidopingová politika Cíle antidopingové politiky
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
PROPAGACE PRÁCE SEKTOROVÉ RADY, JEJÍCH VÝSTUPŮ A CELÉ ZAKÁZKY NSK2.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Ženy v olympijském hnutí konference 120 let olympijského hnutí
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
P R E Z E N T A C E F OR G OLF a PŘÁTELÉ Turnaje For Golf a přátelé 2010 V letošním roce plánujeme 10 – 11 turnajů. V každém turnaji bude soutěžit.
Sportovní zařízení a akce
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
ICT triatlon - 5. ročník triatlonu pro pracovníky ICT Račice června 2010.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Zdeněk Pospíšil. Mezinárodní obchodní značka, pod kterou japonská firma Panasonic Corporation prodává své výrobky z oblasti domácí elektroniky. Vznikla.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Antidopingová politika 15. Března 2005 FSpS MU, Brno PhDr
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
KOMERCIALIZACE SPORTU
Struktura podnikatelského plánu
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
MENSA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Kanadská obchodní komora v České republice Březen 2016.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
SK Slavia Praha pozemní hokej Nejstarší a nejúspěšnější klub v ČR
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Vznik a vývoj moderního sportu a olympijského hnutí
Antidopingová politika 15. Března 2005 FSpS MU, Brno PhDr
POŘADATEL 2018 PODMÍNKY SPOLUPRÁCE.
Transkript prezentace:

Olympijský marketing Ing. Alena Kindová Český olympijský výbor

Olympijský marketing Marketingový program Mezinárodního olympijského výboru Národní marketingový program – Projekt partnerství s Českým olympijským týmem CZECH TEAM – základní produkt českého olympijského marketingu

Cíle olympijského marketingu Nezávislá finanční stabilita olympijského hnutí Dlouhodobé marketingové programy Úspěšné marketingové aktivity a týmy Spravedlivé rozdělení zisku Vysoká celosvětová sledovanost hranice komercionalizace olympijských her spravedlnost, Šíření olympijských ideálů.

Příjmy olympijského marketingu Source 2005 – 2008 2009 - 2012 Broadcast US$ 2,570,000,000 3,914,000,000 TOP Programme US$ 866,000,000 957,000,000 Domestic Sponsorship US$ 1,555,000,000 1,838,000,000 Ticketing US$ 274,000,000 1,238,000,000 Licensing US$ 185,000,000 170,000,000 Total US$ 5,450,000,000 8,117,000,000

Zdroje olympijských příjmů

Dělení příjmů olympijského marketingu NOCs/IFs/OCOGs IOC

Vysílací práva OLYMPIJSKÁ CHARTA MOV přijme veškerá nezbytná opatření, s cílem zajistit co největší pokrytí různými médii a co nejširší publikum na celém světě pro olympijské hry. MOV založil Olympic Broadcasting Services (OBS) v roce 2001, 1992 Barcelona US$ 636 1994 Lillehammer US$ 3 1996 Atlanta US$ 898 1998 Nagano US$ 513 2000 Sydney US$ 1,331 2002 Salt Lake US$ 738 2004 Athens US$ 1,494 2006 Turin US$ 831 2008 Beijing US$ 1,739 2010 Vancouver US$ 1,279 2012 Londýn US$ 2,569

Marketingový TOP PROGRAM MOV Čtyřletý program vytvořený v roce 1985, v tuto chvíli je ve svém osmém cyklu TOP VIII. , tento program generuje významné finanční zdroje, materiální a technologickou podporu Hlavním benefitem pro olympijské partnery je spojení s OLYMPIJSKÝMI KRUHY - jedním z nejrozšířenějších symbolů na světě

BENEFITY pro olympijské partnery – TOP program Dále v rámci marketingové exkluzivity partner dostává: Užití olympijské symboliky na svých produktech Hospitality program v rámci olympijských her Přímou reklamu a prezentační možnosti včetně přednostního přístupu k olympijskému reklamnímu vysílání Koncese /franchise a prodej produktů/výstava produktů na místě Ochranu proti „ambush marketingu“ Ocenění partnerské podpory prostřednictvím rozsáhlého olympijského prezentačního programu

Partneři marketingového programu TOP VIII 2013 - 2016 The Coca-Cola Company Atos origin General Electric Company McDONALD´s Corporation Omega Ltd. Panasonic Corporation Samsung Electronics Co.Ltd. VISA International Service Association Dow Chemicals Procter & Gamble

Licenční program Sochi 2014 Více než 5 000 druhů suvenýrů s logem SOCHI 2014 Tržby z prodeje dosáhly USD 500 mil Bylo prodáno více než 3,6 mil kusů plyšových suvenýrů

Program vstupenek Sochi 2014 Program vstupenek pro SOCHI 2014 byl jeden z nejrozsáhlejších v historii zimních olympijských her, tak umožnil co největšímu množství lidí zažít olympijské hry. Organizační výbor her prodal více než 1 milion ks vstupenek, dalších 770.000 ks bylo prodáno vstupenek do Olympijského parku Některé vstupenky již za USD17, více než 40% vstupenek za cca USD 100, Olympijský park byl poprvé otevřen samostatně veřejnosti a nabídl zde sponzorské a regionální prezentace, hospitality domy a kulturní programy. Denní vstupné do olympijského parku – USD 6

Národní olympijský marketing Vychází z marketingového programu Mezinárodního olympijského výboru a je jím současně limitován – exkluzivita pro partnery, olympijské cykly apod. Musí respektovat zákonná a sportovně organizační opatření v České republice

Český olympijský výbor Jediný subjekt, který je oprávněn řídit olympijské hnutí v ČR na základě uznání Mezinárodního olympijského výboru. Spolek, který je ustaven a vyvíjí činnost dle Olympijské charty sdružuje sportovní svazy, federace, asociace, unie a další obdobné tělovýchovné a sportovní subjekty s působností na území ČR, které jsou členy mezinárodních sportovních federací řídících sporty, jejichž disciplíny jsou začleněné do programu olympijských her a další sportovní svazy, členy mezinárodních sportovních federací uznaných MOV.

Zákon o ochraně olympijské symboliky č.60/2000 OLYMPIJSKÁ SYMBOLIKA: olympijský symbol - je definován v zákoně č. 60/2000 SB., tvoří jej 5 olympijských kruhů. vlajka, heslo, oheň, pochodeň, hymna OLYMPIJSKÉ EMBLÉMY - jsou emblémy uvedené v § 6 odst. 1 zákona č. 60/2000 Sb. včetně dalších odvozených emblémů, které by ČOV na základě zmocnění daného MOV vytvořil. VÝRAZY OLYMPIJSKÝ A OLYMPIÁDA

Marketing Českého olympijského výboru oficiální marketingová agentura ČOV Česká olympijská a.s. dbá na ochranu olympijské symboliky na území ČR vytváří projekt partnerství s Českým olympijský týmem a vyhledává partnery tohoto projektu sjednává smlouvy o využití olympijských symbolů realizuje smluvní závazky směrem k partnerům ČOV tvoří aktivační programy pro partnery ČOV vytváří nové projekty na území ČR pro celoroční pokrytí prezentace partnerů sestavuje mediální a komunikační plán pro olympijské cykly plánuje a organizačně zajišťuje mediální, sportovní, společenské a propagační akce a tiskové konference organizuje pobyt partnerů Českého olympijského týmu na olympijských hrách a realizuje Český dům v místě konání OH

Filozofie projektu partnerství s Českým olympijským týmem Sestavení skupiny finančních a mediálních partnerů a dodavatelů, Finanční partneři Generální partneři - maximální počet jsou 4 Oficiální partneři – maximální počet oficiálních partnerů je 8 Mediální partneři Generální mediální partner - 1 Hlavní mediální partneři- maximální počet jsou 4 Mediální partneři – maximální počet jsou 3 Dodavatelé

Přínos partnerství s Českým olympijským týmem spojení s významnou, celosvětově nejsledovanější sportovní událostí, olympijskými hrami spojení s nejuznávanějším symbolem na světě – olympijskými kruhy příležitost využít pro svou marketingovou komunikaci jako jediný z oboru spojení s olympismem a českými sportovci, kteří tvoří Český olympijský tým dlouhodobý projekt, který je schopen promítat se ve strategických marketingových plánech, současně projekt flexibilní, který lze koncipovat dle individuálních potřeb partnera možnost uplatnit spojení s ČOV a Českým olympijským týmem při vlastní prezentaci ve vztahu k domácím i zahraničním obchodním, finančním, politickým a sportovním kruhům platforma pro oficiální i neformální setkání s ostatními partnery (většinou významné firmy) a osobnostmi politického, kulturního a sportovního života v rámci čtyř i víceletého projektu zviditelnění jména a loga společnosti

Jaké jsou benefity? Právo na využití loga ČOT ve své vlastní komunikační strategii Právo na využití sloganu “Generální (oficiální) partner Českého olympijského týmu 2013 - 2016" k vlastním komerčním aktivitám a označení vlastních výrobků a služeb Prezentace v ČOD - panely a logy partnerů, tiskové konference, večer partnera, prezentace produktu (ZOH v Sochi 2014 a LOH v Rio de Janeiru 2016).

Jaké jsou benefity? Právo být prezentován v rámci akcí z každoročního komunikačního plánu pořádaných ČOV a Českou olympijskou a.s. (ČO) Právo být prezentován společně s ostatními generálními partnery ČOT v rámci 25% z celkového poskytnutého prostoru všemi mediálními partnery Právo být prezentován společně s ostatními partnery ČOT v rámci zbývajícího poskytnutého prostoru všemi mediálními partnery. Velikost loga generálního partnera bude při každé prezentaci vždy nejméně o 1/4 větší než velikost loga oficiálního partnera ČOT. Právo na prezentaci v Českém olympijském domě v místě konání ZOH a LOH Součinnost při získávání práva na použití archivních záběrů a dokumentů z vlastního sportovního výkonu členů Českého olympijského týmu na OH Právo na využití zdarma 6 slavných českých olympioniků ročně – neaktivních sportovců (členů klubu olympioniků) k vlastním akcím

Jaké jsou benefity? Umístění prezentační stránky partnera na www stránkách ČOV www.olympic.cz a vzájemné propojení se stránkami partnera Umístění loga partnera na hlavičkové papíry ČOV, ČO a.s. a ČOT Umístění sumarizační stránky s logy všech partnerů ČOT v publikacích ze ZOH 2014 a LOH 2016 vydávaných ČOV Právo na objednání “vlastních mutací” publikací ze ZOH 2014 a LOH 2016 vydávaných ČOV Umístění loga partnera na reprezentačním kalendáři ČOV, který bude vydán na roky 2014, 2015 a 2016 Umístění loga partnera na venkovní billboard v areálu sídla ČOV Umístění loga partnera ve vstupní hale sídla ČOV

Děkuji za pozornost Ing. Alena Kindová Český olympijský výbor