Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 10.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketingová komunikace
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Propagace Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Propagace
Vítejte na Marketingu.
1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
Komunikační politika klíčová slova
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
MARKETING 5 PROPAGACE. Význam propagace Důležitý nástroj marketingu Zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě strany Pro výrobce – nejméně.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingové techniky
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Psychologické působení propagace
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.

Nástroje propagace Reklama Podpora prodeje Public Relations Osobní prodej (od. 90. let posilována propagace řadou dalších nástrojů - direct marketing, využívání elektronických prostředků - Internet)

Nekontrolovaná komunikace Ústní předávání zpráv mezi zákazníky „dobré zboží se chválí samo“ pozitivní hodnocení ústní komunikace - účinná a levná propagace!

Sdělení Sdělení = jádro propagační činnosti (v ideálním případě by mělo): upoutat pozornost udržet zájem stimulovat/prohloubit vznik potřeby vést k zakoupení a užívání výrobku

Obsah sdělení Racionální pohnutky (vyžaduje uplatnění vlastních rozumových schopností a myšlenkových procesů) Emocionální pohnutky (ovlivnění spotřebitele pomocí citových podnětů) Humor Strach/stud struktura sdělení předložení závěru sled argumentů

Proč propagace? získat nové uživatele znovu získat staré uživatele, kteří již produkt neužívají získat na svoji stranu uživatele konkurenčních produktů posílit věrnost zákazníků, kteří střídají varianty zvýšit spotřebu současných uživatelů

Reklama + funkce reklamy Placená forma neosobní prezentace produktu Informační přesvědčovací upomínací

Reklama a média Jaká média propagace zvolit? Jací nositelé propagace? Jaký počet reklam do každého média zařadit?

Vlastnosti médii Naléhavost demonstrativnost identifikace balení rychlost odezvy náklady výrobní náklady penetrace hlavních trhů

Příklad: účinná tisk. reklama Titulek Text Ilustrace

II - Podpora prodeje = jakýkoliv časově omezený program prodejce, snažící se učinit svoji nabídku atraktivnější pro zákazníky, přičemž se vyžaduje jejich spoluúčast časová omezenost - přesně definované a spotřebitelům oznámené období participace - aktivní zapojení (různé formy) reklama = přesvědčuje o důvodu koupě podpora = konkrétní motiv koupě

Podpora prodeje Výhody = rychlejší, bezprostřednější a intenzivnější reakce zákazníka; zajímavé zejména pro spotřebitele bez vyhraněné značkové preference a citlivé na cenové relace Nevýhody = nemusí vést k posílení spotřebitelské věrnosti (změna a narušení nákupních zvyklostí)

Cílové skupiny podpory prodeje 1) spotřební podpora prodeje = zákaznické akce (sampling, kupony, prémie, ochutnávky a předvádění výrobků, multi-balení a cenová zvýhodnění, soutěže a výherní loterie, věrnostní karty,…) 2) obchodní podpora prodeje (slevy při nákupu, poskytování rabatu dle prodaného zboží, reklama v místě prodeje, výstav. zařízení) 3) prodejní týmy - (školení, soutěže s hmotnými i nehmotnými odměnami, obchodní schůzky)

Public relations = plánovitá a systematická činnost s cílem vytvářet a upevňovat důvěru, porozumění a dobré vztahy organizace s klíčovými skupinami veřejnosti cílové segmenty (publics nebo stakeholders) komunikační přednost public relations je důvěryhodnost (lze snáze ovlivnit řadu zákazníků, kteří se úmyslně vyhýbají vlivu reklamy PR vyžaduje aktivní přístup organizace

Cíl PR = vybudovat v dlouhodobém horizontu příznivý image firmy (dobrou pověst, dobrý zvuk), která by stmelovala firmu uvnitř a zároveň posilovala její vnější prezentaci pozitivní hodnota firmy působí jako propagační prostředek

Konkrétní formy PR publicita - tiskové zprávy, tiskové konference, interview ve sdělovacích prostředcích organizování událostí - výročí podniku, významné ocenění, předvedení nového produktu lobbying - zastupování organizací při jednání sponzorování - kulturních, sportovních či sociálních aktivit aktivity v případě krizového stavu (havárie, kalamity, skandály,…)

Osobní prodej = bezprostřední osobní působení  účinněji ovlivnit a přesvědčit zákazníka  efektivnější komunikace mezi partnery, seznámemí se s reakcemi zákazníků a operativně na ně reagovat, podtrhuje důležitost a jedinečnost zákazníka  dosah působení malý, velice nákladný, horší kontrola prodejců v jejich působení osobní prodej - zboží dlouhodobé spotřeby a služby (kosmetika, pojišťovny) multilevel marketing - přímý prodej prostřednictvím sítě nezávislých distributorů