Týmový herní výkon (THV)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Hra a její atributy doc. PhDr. D. Tomajko, CSc..
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
ZMĚNY V SOUTĚŽÍCH PŘÍPRAVEK. Motto:,,Neberme dětem radost ze hry, oni nám to vrátí“ Proč změny v soutěžích přípravek?  zapojení všech hráčů do hry 
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Motivace.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Diagnostika ve sportovních hrách
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Herní výkon v basketbalu
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Podniková ekonomika Personální činnost.
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Systematika fotbalu.
Rozdíly mezi osobnostmi
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Nabídka sportovního soustředění žákům základních škol Florbalového klubu FBŠ EVVA Bohemians.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Psychologie II Sociální psychologie
Individuální herní výkon (IHV)
Sportovní výkon, sportovní výkonnost
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Řídící činnost učitele/trenéra
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Didaktická technologie
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
Psychologie koučování
Sociální role Petr Machala.
Řízení sportovního tréninku
TALENT ..
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Soutěžení ve SH Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
Sociální psychologie osobnosti
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Psychologie pro sportovní praxi
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
Hra a její atributy Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D. Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Šestá lekce – přihrávání a uvolňování bez míče (základy součinnosti v útoku) (90 minut – interpretace.
Vznik volejbalu * Springfild, stát Massachusetts (USA) * Kanada, Indie, Jižní a Strední Amerika * Japonsko (pan Ohmori) * Čína. V Asii v 16,12,9 hráčích,
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
I. Výzkum sociálních struktur a genderová diferenciace
HERNÍ VÝKON V BASKETBALE
SPORTOVNÍ HRY I - BASKETBAL
Základy součinnosti v útoku s využitím herních činností jednotlivce
Psychologie koučování
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Transkript prezentace:

Týmový herní výkon (THV) Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.

Definice pojmu THV Vyústění společné činnosti hráčů DRUŽSTVO= sociální skupina Je založen na individuálních HV, které podléhají vzájemnému regulačnímu působení

Sociálně psychologické determinanty THV Interakční přístup – 2 skupiny interagujících sil Týmová dynamika Tým jako instituce, role hráče a trenéra- souhru sil vymezujících určité standardy a kladoucí požadavky na chování a jednání Hráč, trenér- jedinečné osobnosti +individuální potřeby a cíle

Potupné ztotožňování hráčových a týmových cílů Dva klíčové cíle: Úspěšný týmový výkon Individuální uspokojení každého hráče z výkonu družstva

Nepravidelnost v opakování stadií Stadia vývoje týmu Zakládající stadium Bouřlivé stadium Stabilizační stadium Výkonové stadium Nepravidelnost v opakování stadií Příchod nových hráčů Příchod nové sezóny

Práce s vybranými celky Kontinuitě týmu brání Časté změny v družstvu Lpění na stejné základní sestavě Práce s vybranými celky Urychlit vývoj týmu – dostat se rychle do výkonového stadia

Faktory sociální koheze F1- uspokojení z týmového výkonu F2- uspokojení z vlastního IHV F3- úkolově orientovaná koheze (vztah k dané SH) F4- afiliační koheze („hraji rád v tomto družstvu“) F5- touha jednotlivce po veřejném uznání

Hodnocení týmového úspěchu Index V/P Satisfakce v týmovém výkonu Afiliační koheze Sociální koheze v praxi Izolace hráčů (sociální odcizenost) Kliky Vliv- stres – efekt kompetice Důležitost utkání

Co ovlivňuje kohezi Spojení rutinérů s mladými hráči Konkurence Vymezení role a příležitosti

Trenér v týmové dynamice Trenér: označení sociálního statutu, tj. společenského místa nebo pozice, kterou člověk vykonává ve skupině na základě vrozených, získaných a připsaných vlastností Status → role a její předpis Subrole → určitá práva a povinnosti

Činnostní determinanty THV THV není pouze suma všech IHV Podmíněnost IHV výkony ostatních spoluhráčů Činnostní koheze v THV: Soudržnost Spolupráce Souhra hráčů Soulad vztahů při činnosti Vnější výraz…. Herní systém družstva realizovaný HK a HČJ

Činnostní participace Míra účasti hráčů na THV Vývoj hráče= vývoj participace na THV Somatické a osobnostní vlastnosti- role hráče Komunikace-společný jazyk (řečové projevy, slovní signály, pohyby) Autonomie Odpovědnost hráče za iniciativu v rámci THV Relativní svoboda rozhodování v rámci směrnic

Problém –přísné vymezení pohybu každého hráče Participace na THV- se řeší IHČ s míčem s bez míče Problém- úzký smysl participace (začátečníci vrcholoví hráči)

Sociálně psychologické determinanty THV Interakční přístup-2 skupiny interagujících sil

Význam participace Podíl hráče na činnostech s míčem během jedné minuty Lední hokej (12 hráčů) 5 s Fotbal (22 hráčů) 2,7 s Basketbal (10 hráčů) 6 s Házená (14 hráčů) 4,3 s Skutečnost je drastičtější-hráč se nedostane k míči i několik minut

Zkoumání problému zda přihrávka je základem THV Počet počet přihrávek celkový počet útoků v jednom útoku přihrávek 130 0 0 72 1 72 29 2 58 8 3 24 1 4 4

  KONEC  