Starověký Egypt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

Čím se podle tebe lidé v Egyptě živili
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VÝVOJ SUMERSKÝCH MĚSTSKÝCH STÁTŮ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mezopotámie Sumerové - jih Mezopotámie písmo, kolo, zavlažovací kanály
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
STAROVĚKÝ EGYPT.
EGYPT.
Název školy: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor Autor: Mgr
EGYPT KLÁRA KOŘÍNKOVÁ 2010.
Vznik státních útvarů II.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Starověký Egypt.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu
POZDNÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
Egypt.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Egypt – organizace státu a společnosti
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
EGYPT země faraonů a pyramid Zpracovala: Helena CYPRIANOVÁ.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Starověký EGYPT.
Sakkára Autor: Titul. Jméno Příjmení Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Starověké Řecko BC Archaické období.
STAROVĚK.
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
Egypt Země bohů.
Archaické období Dagmar Zemanová
Dějepis Starověký Egypt 1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.5 Opakování starověkého Egypta Název sady: Staroorientální.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Armáda starověkého Egypta Vypracoval: Roman Chvátal 6.A.
Oděv, úprava hlavy a líčení Krátká sukně Dlouhé šaty z jemné látky Šperky a ozdoby.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
STAROVĚKÝ EGYPT 1) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
OP VK Využívání ICT Sada č
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Vznik městských států Vznik hospodářsky soběstačných vesnic
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15-13_ Úvod do Starověkého Egypta Číslo projektu:
Život mezi řekami Mezopotámie.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Starověký Egypt

Starověký Egypt Jaké jsou zde přírodní podmínky?

Řeka Nil Jakou roli hraje Nil v životě Egypta?

Přírodní podmínky Řeka Nil délka téměř 1500 km „životní tepna“ – zajišťuje vláhu, úrodnou půdu (každoroční záplavy), dopravu, rybolov základ pro závlahové zemědělství pás kolem řeky jedna z nejúrodnějších oblastí starověku

Zemědělství červen – září = záplavy říjen – osévání jaro – sklizeň při dobrých podmínkách i dvě úrody ročně

Zemědělství Jaká zařízení používali egyptští zemědělci?

Zemědělství zavlažovací zařízení rádlo tažené dobytkem nástroje – srpy, motyky

Přehled historie Egypta

Sjednocení Egypta Horní Egypt – jih (hornatý, suroviny) Dolní Egypt – sever (delta Nilu, úrodná půda) 3100 p.K. sjednoceny faraonem Menim hlavní město Mennofer

Sjednocení Egypta Horní Egypt Sjednocený Egypt Dolní Egypt

Společnost

Faraoni vtělení bohů – synové bohů vlastní veškerou půdu pronajímá chrámům a rolníkům dostává daně a část úrody neomezená moc

Kněží velká moc občas mocnější než faraon prostředníci mezi bohy a lidmi

Vojáci profesionální armáda odměna – půda a potraviny často dědičné povolání pěchota a bojové vozy luky, meče, sekery

Úředníci opora panovníkovy moci výběr daní státní správa velká moc

Rolníci nejpočetnější svobodní v době záplav práce na veřejných stavbách – pyramidy, chrámy, zavlažovací zařízení – za stravu a oblečení

Řemeslníci Hrnčířský kruh, vypalovací pece Tkalcovství – výroba oděvů Kovolitectví a kovotepectví Stavitelé (pyramidy, chrámy, paláce...) Umělci a lékaři – považováni za řemeslníky

Otroci méně než v jiných starověkých civilizacích váleční zajatci státní majetek – možnost prodeje a pronájmu sluhové, pomocníci v zemědělství, horníci v dolech – nejhorší práce

Egyptská města

Opakování Kdy a jak vznikl egyptský stát? Jaké byly přírodní podmínky v Egyptě? Jakou roli hraje řeka Nil? Jak vypadala egyptská společnost?

K přemýšlení Čím se zabývají lidé na obrázku?

Pocvič si angličtinu