Autor výukového materiálu:Mgr. Júlia Holíková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: Číslo klíčové aktivity:VY_32_INOVACE_HV.6.01 Stupeň a typ vzdělávání, ročník:Základní škola speciální, 1. stupeň-2. období, 6. třída Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tématický okruh, téma: Umění a kultura. Hudební výchova, poslechová činnost Zvuky Druh učebního materiálu:Prezentace Očekávaný výstup:Vnímat, napodobovat a rozlišovat různé nehudební i hudební zvuky. Metodický list/anotace:Seznámit s pojmem zvuk, soustředit se na poslech různých zvuků a dokázat je rozlišovat.
Zvuky
Všechno co kolem sebe slyšíme jsou ZVUKY. Slyšíme je po celý den,ale i v noci. Zvuky nás obklopují a natolik jsme si na ně zvykli, že už je mnohdy ani nevnímáme. Nepřítomnost jakéhokoliv hluku označujeme jako TICHO. Ale v „živé přírodě“ úplně dokonalé ticho neexistuje. Můžeme si toho všimnout třeba večer,když ležíme v posteli a okolo nás je klid. V tu chvíli slyšíme zvuky,kterých si jinak sotva všimneme např.:bzukot komára nebo mouchy,tikot hodin,šumění větru za oknem nebo kapky deště dopadající na okno. Všechno živé i neživé v přírodě může být zdrojem zvuku. Působí na nás a vyvolává příjemný nebo nepříjemný pocit.
Zkuste si vzpomenout na některé zvuky které jste dnes slyšeli. autobus auto budík Kohoutek na vodu pes pták rádio telefon
Zavřete oči a pozorně poslouchejte, jaké zvuky uslyšíte. Pokuste se namalovat zdroj zvuku,který jste teď slyšeli.
Umíte napodobit některé zvuky z přírody? Šumění stromu vítr déšť
Umíte napodobit některé zvuky zvířat? kachna včela pták sova prase had
Obrázky jsou dostupné pod licencí Microsoft Office na www: |