Tolerance a nesnášenlivost ve společnosti - rasismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

RASISMUS Zuzana Dvořáková.
Čínská filozofie Konfucianismus, Taoismus, nauka o Jin a Jang
Základní lidská práva.
DUM - Digitální Učební Materiál
Etnicita a rasa KSS/S2SŠO ZS 07.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
Etnická antropologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Totalitní režimy.
Nástup fašismu.
fašismus nacismus rasismus anarchie darwinismus
Nebezpečí racionální diskriminace VŠFS.
Rasismus.
MULTIKULTURa.
Národnostní menšiny a etnika
Podpora multikulturní výchovy na ZŠ – rozvoj tolerance a sociálních kompetencí CZ.1.07/1.2.08/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Nástup fašismu Itálie.
Problémy menšinových skupin I
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Rasismus.
Rodina jako vzor a příklad
Stát a ekonomika Petr Machala. ekonomie je věda (teorie) ekonomika je praxe 1.Co vyrábět 2.Jak vyrábět 3.Pro koho vyrábět Víte jaký je rozdíl mezi ekonomií.
RASISMUS.
Archaické období olympijské hry
I ve škole s pravidly Petr Machala.
LIDSKÉ RASY (PLEMENA) 8. ročník.
Lidská práva v dokumentech
Ochrana majetku Petr Machala.
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Lidské rasy, národy, jazyky
Interkulturní psychologie
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
RASISMUS.
Život v regionech Petr Machala.
OBYVATELSTVO AMERIKY.
E RICH F ROMM KOŘENY ZLA V ČLOVĚKU. E RICH F ROMM * 23. března 1900 (Frankfurt nad Mohanem) † 18. března 1980 psycholog, filosof, vysokoškolský pedagog,
Sociální stratifikace
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Statutární město Kladno Prevence ve škole o.s. Kladno.
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Rasy a národy, rasismus.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Právní aspekty boje s teroristickou a extremistickou propagandou na internetu Renata Novotná CYBER 2008 Praha, 14. listopadu 2008.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
LIDSKÉ RASY.
PROBLÉMY LIDSKÉ NESNÁŠENLIVOSTI
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MENŠINY, ETNICITA, RASA.
LIDSKÉ RASY.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Lidské rasy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Tolerance k národnostním menšinám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Porušování lidských práv
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Soužití národnostních skupin - 2
LIDSKÁ PRÁVA y.
Transkript prezentace:

Tolerance a nesnášenlivost ve společnosti - rasismus Petr Machala

lidská plemena nejsou stejně hodnotná Co je to rasismus? …míchání ras vede k neschopnosti udržet pokrok, neboť existují tzv. vyšší a nižší rasy. Nejvyšší rasou je rasa bílá… Esej o nerovnosti lidských ras) Arthur de Gobineau lidská plemena nejsou stejně hodnotná zdůrazňují se přednosti vlastní rasy nenávist k jiné rase

Definujte klady a zápory jednotlivých ras. Gobineau rozlišuje tři hlavní rasy: žlutá, černá a bílá Žlutá rasa chybí jí fantazie a její jazyk není schopen metafysického vyjadřování Černá rasa postrádá inteligenci Árijská rasa byla kdysi elitou v Indii a později vytvořila teutonskou tradici, má mezi bílými postavení šlechty typickými rysy jsou láska ke svobodě, cti a kult duchovnosti Definujte klady a zápory jednotlivých ras.

Kde se vzal rasismus?

Má rasismus racionální základ?

Jaké znáte historické podoby rasismu?

Jaké jsou projevy rasismu? diskriminace (lat. discriminare = rozlišovat) segregace (oddělení) urážky, slovní napadení, fyzické násilí

Děkuji za pozornost.