LIBERALIZACE POŠTOVNÍHO TRHU Česká pošta, s.p. Ing. Marcela Hrdá Generální ředitelka 4.5.2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

Příprava krajů na programovací období Tisková konference , Praha.
Energetická bezpečnost ČR - představy x mýty x realita; technologický úhel pohledu Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
LIBERALIZACE POŠTOVNÍHO TRHU Karel KOUKAL.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
JUDr. Karel Zuska Mgr. Michaela Hájková
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
1 Záměry státu v oblasti zdanění energií a dopady na průmysl Seminář SVSE, Praha Vladimír Toman Hutnictví železa, a.s.
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Jan Husák: Digitální výzvy 2012 „ICT z pohledu PS“
Leoš Heger, květen 2011 Reformní kroky MZ ČR. Vývoj příjmů a nákladů systému mld. Kč.
Pravidla trhu s plynem v ČR - účastníci trhu s plynem Říčany, červen 2003 Pavel Dočekal, Transgas, a.s.
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
1 Mezinárodní konference 80 let sociálního pojištění „Současnost sociálního pojištění“ Svaz průmyslu a dopravy ČR Ing. Zdeněk Liška generální.
Veřejné podniky a státní monopoly
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Liberalizace poštovního trhu v roce 2013 Ing. Petr Angelis Seminář Fontes Rerum Praha
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
Návrh nového zákona o elektronických komunikacích Hradec Králové 30. března 2004.
Eva Měráková, Lenka Jandová
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Zhodnocení naplnění 2. Komunitního plánu sociálních služeb města Olomouce v letech Zdislav Doleček Olomouc.
Harmonizace, důsledky, budoucnost Jan Öhm Hospodářská fakulta TUL Evropská ekonomická integrace.
Výpočet výše újmy nebo škody způsobené na lesích
Korupce a veřejné zakázky
Návrh novely zákoníku práce předložený vládě Svaz průmyslu a dopravy ČR souhlasil s návrhem novely zákoníku práce Stanovisko ze dne 31. března 2011.
0 Jak ovlivňuje členství v EU obchodování s elektřinou v ČR Seminář AEM Praha, 8-9. září 2004 Jan Kanta.
Produkt.
MARKETING.
1 Cenová úroveň roku 2005, vývoj cen pro OZ Asociace Energetických Manažerů Partyzánská 7, Praha 7 Sdružení velkých spotřebitelů energie.
Rámec financování výzkumu a vývoje v České republice a OP VaVpI (k 28. červnu 2007) Dr. Marek Blažka Sekretář Rady pro výzkum a vývoj.
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Liberalizace energetiky a její vliv na PRE
1 Společné politiky EU Mezinárodní ekonomická integrace VŠFS LS 2004/05 MS prezenční přednáška
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Liberalizace trhu z elektřinou a plynem má být prostředkem k dosažení větší konkurenceschopnosti evropského průmyslu, ne cílem za který je často vydávána.
1 Cenová úroveň roku 2003, vývoj cen pro OZ 1. a 2. etapy otevírání trhu, problematika LDS – stručné shrnutí a úvod dalšího bloku Asociace Energetických.
Vnitřní trh ES Dr. Petr Kolář. Charakteristika vnitřního trhu n Cíl: konkurenceschopnost na světovém trhu n Definice (Smlouva ES, čl. 14) „vnitřní trh.
České plynárenství po vstupu do EU a před otevřením trhu Ing. Jan ZAPLATÍLEK © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Novela Energetického zákona změny a zkušenosti v oblasti elektroenergetiky a teplárenství Brno Ing. Josef Snítilý © 2005 Ministerstvo průmyslu.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph. D
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
[ 1 ] PharmDr. Martin Beneš © 2011 Státní ústav pro kontrolu léčiv Kam kráčí lékárenství ? Martin Beneš ředitel SÚKL.
Regulace lékového trhu MUDr. Tom Philipp Ph.D., MBA; náměstek pro zdravotní pojištění Mgr. Martin Mátl; ředitel odboru farmacie Podvýbor pro ekonomiku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) Lucie.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže1 Ing. Martin Pecina, MBA předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Fungování energetických trhů v ČR a EU Budoucnost.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
Fungování energetických trhů v ČR a EU Praha, Žofín, 29. září 2009.
Zákon o sociálním bydlení pohledem obcí a menších měst Ing. Radim Sršeň, Ph.D., 1. místopředseda.
Síťová neutralita od revize regulačního rámce do DigiČeska ver. 2.0 Praha, 18. května 2015.
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Aktuální otázky v oblasti kohezní politiky a rozvoje měst
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
A – FORUM CS A KVALITA Mgr. Bc. Jan Vojvodík A – FORUM CS
Webové portály LDS/MDS
zřízen Upraven : - zákonem č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích - zákon č. 406/2000.
Transkript prezentace:

LIBERALIZACE POŠTOVNÍHO TRHU Česká pošta, s.p. Ing. Marcela Hrdá Generální ředitelka

Obsah  Legislativní rámec  Cíle liberalizace  Česká pošta v procesu liberalizace  Spravedlivá soutěž Liberalizace poštovního trhu

Legislativní rámec liberalizace Liberalizace poštovního trhu  Proces liberalizace zahájen v roce 1992  Postupný proces završuje Směrnice 2008/6/ES z  Úplné otevření trhu nejpozději od  Výjimka pro nové členské země - od Nové členské země neměly pro adaptaci na nové, mnohem náročnější podmínky tolik času jako původní země. Liberalizace spočívá v úplném zrušení dosavadního monopolu poskytovatele univerzální služby na přepravu písemných zpráv, jakož i v odstranění dalších právních i ekonomických bariér, jež brání vstupu konkurentů na tento trh.

CÍLE LIBERALIZACE Liberalizace poštovního trhu Cíl: Zvýšení kvality poskytovaných poštovních služeb  Liberalizace není samoúčelným cílem, je pouhým prostředkem pro to, aby se kvalita těchto služeb zlepšila.  Vznik konkurence by měl přinutit provozovatele univerzální služby k tomu, aby se více než dosud věnovali potřebám zákazníků, aby zvyšovali kvalitu svých služeb a aby v rámci cenové konkurence snižovali své náklady.  Vznik konkurence zákazníkům současně přinese větší výběr služeb než dosud.  Tyto faktory by měly přispět k rozvoji oboru, zvýšení celkové poptávky, které by mělo pro provozovatele univerzální služby přinejmenším zčásti kompenzovat důsledky jeho sníženého podílu na trhu.

ČESKÁ POŠTA V PROCESU LIBERALIZACE Liberalizace poštovního trhu  Rozvoj volného trhu nesmí ohrozit poskytování univerzálních služeb  Provozovatelé univerzální služby by neměli být ohroženi, pokud se na nové podmínky v předstihu adaptují. To mj. vyžaduje, aby zvýšili svou efektivitu (včetně případné restrukturalizace) a aby změnili své dosavadní přístupy pocházející z doby, kdy se ještě nemuseli o zákazníky na trhu ucházet.  Další klíčový faktor – vytvoření spravedlivých podmínek konkurence, zajištění toho aby noví konkurenti nebyli oproti České poště zvýhodněni tím, že nejsou vázáni povinností základní služby na celém území státu.  Česká pošta se nevyhýbá soutěži s konkurenty, je ale nutné zajistit, aby tato soutěž byla spravedlivá.

SPRAVEDLIVÁ SOUTĚŽ Liberalizace poštovního trhu  Základní služby, jsou pro společnost nepostradatelné. Jejich poskytování proto nesmí být vinou liberalizace ohroženo.  Hlavní hrozba pro Českou poštu při poskytování základních služeb je unfair soutěž formou "vyzobávání rozinek" ("picking the cherries"). Náklady na poskytování poštovních služeb se velmi významně liší v závislosti na tom, zda je služba poskytována v místech s velkou koncentrací zákazníků (ve městech), anebo v místech s malou koncentrací (na venkově). Tyto rozdíly jsou mimořádně velké. Bude-li si tedy konkurent vybírat jen lukrativní služby s podprůměrnými náklady (služby ve velkých městech), snadno dosáhne nižších cen než Česká pošta, která je povinně poskytuje na celém území. V soutěži s Českou poštou bude proto nezaslouženě úspěšnější, Česká pošta by ztrácela své pozice na trhu.

Základní zásady spravedlivé soutěže Liberalizace poštovního trhu  Konkurenti si nesmějí vybírat dodávání jen v lukrativních oblastech.  Konkurenti se nesmějí orientovat jen na vybrané zákazníky.  Česká pošta nemůže mít povinnost používat jednotné ceny na celém území.  Česká pošta umožní, aby přístup do její celostátní dodávací sítě získali i její konkurenti.  Poskytování základních služeb nesmí být spojeno se ztrátou.  Ceny základních služeb musí být zároveň všeobecně dostupné.  Možnost kompenzace nezaviněných ztrát spojených s poskytováním základní služby ze strany státu (jedna z diskutovaných variant kompenzace).

Česká pošta považuje to, že napříště bude muset o své zákazníky bojovat s konkurencí v mnohem větší míře než dosud, za výzvu. Na soutěž, která bude probíhat za spravedlivých podmínek, bude připravena. DĚKUJI ZA POZORNOST. Liberalizace poštovního trhu