Odyssea The Odyssey.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

2 3 Lokalita Pod Javornic kou silnicí 4 směr Solnice směr Javornice směr Vamberk CENTRUM 10min. směr Častolovice.

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
Řecko – balkánský poloostrov
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
AZ KVÍZ Starověké Řecko.
ŘEŠENÍ UMÍSTĚNO ZA UKÁZKAMI (snímek 12)
Kolja 9.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Cesta domů a její hospodaření v roce 2011 Valná hromada
Startegie a perspektivy trhu s biopalivy v ČR Česká zemědělská universita, Praha, listopad Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
zpracovaný v rámci projektu
VY _12_INOVACE_D STAROVĚKÁ KRÉTA , MINOJSKÁ CIVILIZACE – 6
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Temná staletí Antické Řecko.
Starověké Řecko I. počátky.
BOHOVÉ OLYMPU dějepis.
III/2 XV A
Starověká Kréta a Mykény
Starověké Řecko I. počátky.
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. července 2012
6 Antická literatura archaického období
Mínojská a Mykénská kultura (počátek 2. tisíciletí – polovina 14
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
ZŠ JUDr.Josefa Mareše a MŠ, Znojmo Mgr.Miloslav Hubatka
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Starověké Řecko.
Starověké Řecko 6. ročník.
Starověké Řecko.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Starověké Řecko Mykény
Digitální učební materiál VY_32_INOVACE_CJL_1061
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Homér – prý slepý básník údajný autor eposů Ilias a Odysseia popisuje příčiny a průběh trojské války (Ilion = řecky Trója) popis Odysseovy desetileté cesty.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Homérské Řecko. Náboženství starých Řeků Název sady:
VY_12_INOVACE_Tru_I_30 Název Eduard Petiška, Staré řecké báje a pověsti Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Karin Šubrtová.
Mytologie - bájesloví Soubor mýtů ( bájí ) určitého národa  Mýtus ( báje ) je umělý nebo lidový epický útvar z dávných dob.  Pro naši kulturu je významná.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia Stručný.
Epos Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Září 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
MÝTUS, BÁJE Literatura 6. roč..
VĚDĚL JSI
Starověké Řecko I. počátky.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník k výkladu a procvičení učiva.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Bájesloví – 1. část Název : VY_32_inovace_11 Český jazyk a literatura.
Řecké báje (3) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Transkript prezentace:

Odyssea The Odyssey

Řecký král Odysseus odplouvá z Ithaky pokořit Tróju Řecký král Odysseus odplouvá z Ithaky pokořit Tróju. Manželka Penelopé neví, že ho roky neuvidí….

Troja nedovolila vojákům překročit hradby, povedlo se to až lstí Troja nedovolila vojákům překročit hradby, povedlo se to až lstí. Trojský kůň byl skrýš pro bojovníky a krále Oddyssea

Troja je poražena. Danajský dar – dar od Řeků nepřinesl nic, než zkázu

Bohyně Afrodita se rozzlobila za ten čin na Odysseovi vojáky a dělala vše proto, aby zahynuli. Jednou je očarovaly lotosové plody zapomnění

Pak je uvěznil lidožravý obr Kyklop

Zachránili se jen tím, že obra ve spánku oslepili

Aby je konečně příznivé větry zanesly k Ithace – dostali kouzelný měch od krále Aiola.¨- Jenže neposlušná posádka vše pokazila

Kouzelnice Kirké proměnila námořníky v prasata a Odysseus s ní musel strávit celý další rok

Sirény - svým krásným zpěvem neudolaly námořníky, jen díky vosku v uším a pevnému lanu u stěžně

7 let držela nymfa Kalypso Odysea na svém ostrově, až pallas Athéna ji přemluvila k propuštění

Již zcela sám ztroskotal naposled u břehu Fajáků Již zcela sám ztroskotal naposled u břehu Fajáků. Když vyslechli jeho příběh, Dali mu loď, se kterou doplul na IThaku

Moudrá pallas athéna dobře věděla, proč musí odysseus do svého paláce v přestrojení za žebráka…

Nápadníci se roztahovali v Odysseově domě a nutili penelopu k novému sňatku

Chytrá Penelopa souhlasila pod podmínkou, střelby z Odysseova luku

Jen Odysseus měl tak pevnou ruku

Po dlouhých letech se znovu shledali