InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
III. výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Řízení lidských zdrojů
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Personální informační systém
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
1 „Správná argumentace“  S čím musíme bojovat?  Co chtějí slyšet?  kroky úspěšné prezentace  Těžce na cvičišti, lehce na bojišti.
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Struktura personální směrnice
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Politický kontext a řízení rizik v rámci PPP Školení na řízení rizik v projektech PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Ulrike Rosner „Týmová práce“ 1 Týmová práce v Městské knihovně Chemnitz Vývoj, úkoly a organizace.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Řízení personální činnosti personálním útvarem
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Postavení rozpočtu nákladů v systému plánů a rozpočtů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Personální plánování.
InSITE - between you and information Doporučení a možná řešení analýzy vzdělávacích potřeb v roce 2005 Hynek Rais, ředitel pro poradenství inSITE, s.r.o.
Stav realizace projektu AutoAdapt RNDr. Danica Pražáková Rada ředitelů AutoSAP
Moderní personalistika
1 Výběr a přijímání zaměstnanců. 2 Výběr a přijímání zaměstnanců : Je realizováno na základě jednotné metodiky přijímacího pohovoru, jehož základem je.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Řízení a plánování kariéry
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Personální strategie mezinárodní firmy
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Ekonomika malých a středních podniků
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

inSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“ , konferenční centrum PWC, Praha Část III. Kuchařka - Jak se připravit na rok 2005

1.Plán a proces jeho přípravy 2.Jak sestavit správný plán vzdělávání 3.Praktická doporučení pro sestavení plánu a rozpočtu 4.Výměna zkušeností Hlavní struktura III. pracovní části inSITE - between you and information

1.Plán a proces jeho přípravy – příklad harmonogramu a postupu Realizace plánu Sestavení plánu vzdělávání I/05II/05III/05IV/05V/05VI/04XII/04XI/04X/04 Osobního hodnocení Hodnocení 04 a stanovení cílů 05 VII/04VIII/04IX/ Korekce rozpočtu vzdělávání Nástřel rozpočtu vzdělávání Tvorba Business Plánu 05 Proces tvorby plánu vzdělávání X Upřesnění s manažery plán jednotlivých vzdělávacích akcí Definování priorit vzdělávání celofiremních a jednotlivých útvarů Schválení plánu a priorit poradou vedení Korekce plánu dle požadavků Business plánu Sestavení základního směrného plánu vzdělávání s jednotlivými senior managery X.1.05X Distribuce plánu jednotlivým útvarům Vyhodnocení plánu vzdělávání 04 Základní vstupy pro plán vzdělávání 05

 Jaké klíčové otázky je nutné si položit pro přípravu dobrého plánu a rozpočtu vzdělávání ? např.  Komu bude plán prezentován?  Kdo bude plán schvalovat?  Jaký byl rozpočet v minulém roce?  ……………………………………….. 2. Jak sestavit správný plán vzdělávání inSITE - between you and information

A. Pracujte s úrovněmi potřeb vzdělávání např.  Firemní úroveň  Skupinová/profesní úroveň  Individuální úroveň B. Stanovte priority např.  A - povinné, zákonné, nutné pro fungování organizace  B - důležité pro rozvoj a pro další vývoj organizace  C - „nice to have“, spíše motivační 3. Plán a rozpočet vzdělávání – doporučení inSITE - between you and information

Porovnání priorit personálního oddělení v letech 1999 až 2004 (Zdroj:PayWell 2004 – Personální controlling, PricewaterhouseCoopers) inSITE - between you and information Zvyšování produktivity práce Interní komunikace Zvyšování produktivity práce Rozvoj vedoucích pracovníků 2. Zvyšovaní produktivity práce Motivace a spokojenost zaměstnanců Organizační a kulturní změna Motivace a spokojenost zaměstnanců 3. Interní komunikace Motivace a spokojenost zaměstnanců Organizační a kulturní změna Rozvoj vedoucích pracovníků Zvyšovaní produktivity práce Interní komunikace 4. Rozvoj vedoucích pracovníků Školeni a vzděláváni Motivace a spokojenost zaměstnanců Příprava na vstup ČR do EU 5. Organizační a kulturní změna Řízení nákladů na lidské zdroje Školeni a vzděláváni Odměňování a výhody Změna firemní kultury Zvyšovaní produktivity práce

C. Pracujte „od konce“ D. Sledujte měřitelné poměrové ukazatele a trendy E. Počítejte s rezervami (plánovaná vs. nenaplánovaná část) 3. Plán a rozpočet vzdělávání – doporučení inSITE - between you and information

E. Pracujte ve variantách F. Připravte si argumentaci pro vedení G. Definujte přínosy a rizika jednotlivých variant plánu 3. Plán vzdělávání a rozpočet– doporučení inSITE - between you and information

Zamyslete se nad našimi doporučeními a porovnejte s vlastními zkušenostmi a případně formulujte další doporučení. Co se mi osvědčilo ! Co se ukázalo být neefektivní ? 4. Výměna zkušeností inSITE - between you and information

 Překlad cílů organizace do cílů vzdělávání  Zmapování všech potřeb vzdělávání, které je třeba ošetřit a navrhnout řešení  Plánování, stanovení priorit  Vyčíslení plánu, zmapování zdrojů  Zdůvodnění, definice přínosů  Definice rizik Shrnutí role útvaru vzdělávání při vytváření plánu a rozpočtu vzdělávání inSITE - between you and information

Děkujeme za pozornost inSITE - between you and information