Přímá a nepřímá úměrnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Funkce.
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Trojčlenka.
Přímá úměrnost Trojčlenka
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
VOLNÝ PÁD.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přímá a nepřímá úměrnost
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Funkce lineární kvadratická nepřímá úměrnost exponenciální
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Přímá úměrnost.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Graf nepřímé úměrnosti
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Trojčlenka v přímé úměrnosti
Graf nepřímé úměrnosti
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Graf nepřímé úměrnosti
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
FUNKCE – nelineární Co vyjadřuje funkce? Co znamená nelineární?
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Přímá a nepřímá úměrnost
VY_32_INOVACE_M7.10 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Nepřímá úměrnost
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Procenta jako přímá úměrnost
8.4 Funkce nepřímá úměrnost
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

Přímá a nepřímá úměrnost

Přímá úměrnost Brigádník si za práci v lese vydělal za 8 hodin 288 Kč. Podle smlouvy má odpracovat 120 hodin. Jaká bude jeho mzda? 1.řešení úvahou 8 hodin .......... 288 Kč 1 hodina ........ 120 hodin ....... 2.řešení trojčlenkou 8 hodin ........ 288 Kč 120 hodin x Kč Kolikrát se zvětší x, tolikrát se zvětší y.

x (hod) 1 8 10 y (Kč) 3.řešení tabulkou, rovnicí, grafem Rovnice přímé úměrnosti je y = k.x Grafem je přímka!!

Formuluj úlohu, jejímž řešením by mohl být tento graf.

Vysvětli, co popisuje následující tabulka. Jaký vztah platí mezi veličinami v tabulce?

1. řešení úsudkem 3 zedníci ......... 8 hodin 1 zedník ........... Nepřímá úměrnost Dvořákovi si objednali tři zedníky a plánovali, že zídka u domu bude hotova za 8 hodin. Jeden zedník však onemocněl. Za jak dlouho postaví zídku dva zbývající? 1. řešení úsudkem 3 zedníci ......... 8 hodin 1 zedník ........... 2 zedníci .......... 2. řešení tročlenkou 3 zedníci ............ 8 hodin 2 zedníci .............x hodin Kolikrát se zvětší x, tolikrát se zmenší y.

x (počet zedníků) 3 1 y (počet hodin) 3.řešení tabulkou, rovnicí, grafem x (počet zedníků) 3 1 y (počet hodin) Rovnice nepřímé úměrnosti je y = k : x Grafem je hyperbola!!

Hyperbola je křivka