Vytvořil František Macek Lubomír Skokan.  Nerostné bohatství je souhrn věci, které potřebujeme k životu. Nejčastěji jde o stavební materiály(Mramor,pískovec,kámen….)rudy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nerostné suroviny České republiky
Advertisements

Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
TĚŽBA NEROSTNÝCH SUROVIN
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Opec.
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Těžba nerostných surovin ve světě
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Registrační číslo projektu
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
NEROSTNÉ SUROVINY ČESKÁ REPUBLIKA.
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Těžební průmysl Jan Plicka.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Elektrická energie.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nerudní suroviny 5. ročník
Těžba nerostných surovin
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Pavel Koutný VOŠ a SPŠE Olomouc
Nerostné suroviny Zemská kůra je zdrojem minerálů a hornin Pokud je průmyslově využitelné,označujeme je jako nerostné suroviny Minerály jsou ovšem často.
Nerostné bohatství 4. ročník
Název Těžba nerostných surovin Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Nerostné bohatství na zemi
Název prezentace v zápatí1 Uhlovodíkové systémy – ropa a zemní plyn … 1 POPULARIZACE VĚDY A VÝZKUMU V PŘÍRODNÍCH VĚDÁCH A MATEMATICE S VYUŽITÍM POTENCIÁLU.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Těžba podle lokality 1. Těžba v dolech- Zahrnuje těžbu a dopravu vytěženého nerostu z dolu. Těží se v porubech, chodbách. 2. Těžba v lomech- Doprava vytěženého.
CENTRÁLNÍ ASIE.
Krajina a životní prostředí
Pří_023_Rozmanitost přírody – Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Evropa: Hospodářství a průmysl
ZEMĚPIS Téma: Austrálie
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. Úvod 6% zemského povrchu přibližně 1/5všech lesů největší „lékárna světa“
VY_32_INOVACE ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod Nerostné suroviny ČR Hana Sedláčková NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu v deváté třídě na základní škole. Zeměpis –
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_307_ČR nerostné suroviny Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
Neživá příroda Nerosty a horniny.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Nerudní suroviny 5. ročník
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
Energetické suroviny - palivo
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
SVĚTOVÁ NALEZIŠTĚ NEROSTNÝCH SUROVIN
Uhlí.
VY_32_INOVACE_04_32_ENERGETICKÉ SUROVINY (PALIVA)
Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Česká republika Nerostné suroviny ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
RUSKO VY_12_INOVACE_Rů_II_2 Název projektu: OP VK
Nerudní suroviny 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
Transkript prezentace:

Vytvořil František Macek Lubomír Skokan

 Nerostné bohatství je souhrn věci, které potřebujeme k životu. Nejčastěji jde o stavební materiály(Mramor,pískovec,kámen….)rudy (železo,hliník,stříbro,zlato…) a pohonné hmoty (ropa,plyn,uhlí….)  Jejich největším problémem je,že ubývají, tudíž lidstvo musí hledat nové a nové zdroje.  Jejich nedostatek by v budoucnu mohl vést k válkám,panice a nepokojům.  Získáváme je prostřednictvím dolů,lomů,ropných věží.

Jak jsme se již zmínil nerostné bohatství lze získávat prostřednictvím 3 nejrozšířenějších prostředků.Nyní si povíme o nich podrobněji na následujících stránkách

 Jedná se o objekt,kde se těží rudy a uhlí.  !Pozor nezaměňujme s lomem!  Dělíme na dvě hlavní skupiny:Povrchový a hlubinný.

 Jedná se o povrchový důl,kde se „lámou“ stavební materiály.  Lom bývá k přírodě šetrnější než povrchový důl.

Ropa se ve věži získává 3 metodami: 1)Primarní (20%)-kdy se využívá přítomný zemní plyn. 2)Sekundární(25-35%)-Kdy se využívá pumpováním zpět zemního plynu případně CO2 3)Terciální (5-15%)-Zapálení části ropy pro zvýšení vizkozity.

 Ničení krajiny těžařskou technikou.  Destabilizace podloží  Při těžbě uranu hrozí problémy radiace.  Ropné havárie při těžbě ropy

Stále klesající počet těhle surovin má za následek širokou škálu záporných věcí: (války,vydírání,otrokaření….) A to vše kvůli jedinému aspektu-peníze. Lidé jsou někdy schopni zajít až do krajnosti,jaké ovšem jsou hranice?