Sčítání a odčítání zlomků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
POZORUJ: = = =
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_18 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
CELÁ ČÍSLA.
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic

Nejmenší společný násobek
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Pythagorova věta – úvod
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
7.
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozšiřování a krácení zlomků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Matematika a její aplikace
Vy_32_INOVACE_M.1.08-Sčítání a odčítání v oboru do 20-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník.
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Vánoční matematický kufr
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Střední příčky trojúhelníku
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Úhly – grafické přenášení
Celá čísla – základní pojmy
Znaky dělitelnosti – teorie
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Racionální čísla.
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
Počítání se smíšenými čísly Matematika – 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Základní škola Čelákovice
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Základní škola Čelákovice
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Transkript prezentace:

Sčítání a odčítání zlomků VY_32_INOVACE_18 Sčítání a odčítání zlomků Matematika pro 7. třídu – Aritmetika – Číslo a proměnná – Zlomky Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. prosinec 2011 ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_18 – Sčítání a odčítání zlomků autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. Žáci se seznámí s postupem při sčítání a odčítání zlomků s různými jmenovateli. Na vzorových příkladech je jim představen algoritmus výpočtu, jsou upozorněni na možnost zjednodušení zápisu. Součástí prezentace jsou řešené příklady z pracovního sešitu žáků, na kterých si žáci mohou procvičit postup výpočtu.

Sčítání a odčítání zlomků Postup: zlomky převedeme na společného jmenovatele (nejmenšího společného) sečteme nebo odečteme „dopočítané“ čitatele výsledek upravíme do základního tvaru zlomku nebo smíšeného čísla Vzorové příklady na sčítání: 1 5 6 : 2 . 1 + 6 : 3 . 5 3 6 + 10 13 6 + = = = 2 3 6 7 1 18 : 9 . 7 – 18 : 6 . 1 14 18 – 3 11 18 – = = = 9 6 18

Řešení příkladů z PS 93/3 (Kočí S. , Kočí L Řešení příkladů z PS 93/3 (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007) 3 3 6 + 21 27 14 + = = 7 2 14 3 2 9 + 10 19 15 + = = 5 3 15 1 1 1 + 4 5 60 1 12 + = = = 60 15 60

Řešení příkladů z PS 93/3 (Kočí S. , Kočí L Řešení příkladů z PS 93/3 (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007) 1 1 4 + 1 5 8 + = = 2 8 8 1 1 5 + 1 6 15 + = = 3 15 15 1 1 3 – 2 1 6 – = = 2 3 6

Řešení příkladů z PS 93/3 (Kočí S. , Kočí L Řešení příkladů z PS 93/3 (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007) 1 1 5 – 4 1 20 – = = 4 5 20 5 1 10 – 7 3 14 – = = 7 2 14 3 7 12 – 7 5 8 – = = 2 8 8

Řešení příkladů z PS 93/3 (Kočí S. , Kočí L Řešení příkladů z PS 93/3 (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007) 7 5 7 10 – 7 3 2 5 – = – = = 2 1 2 2 11 11 3 11 + 24 35 8 + 3 = + = = 8 8 1 8