Etologie koní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Simona Svačinová Komunikace zvířat.
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Obvodová nervová soustava
Nervová soustava.
Původ a domestikace zvířat
Krajina a životní prostředí
POHLAVNÍ CHOROBY - úvod - Syfilis
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Etologie K. Šejbová.
Výživa a potraviny Voda a nápoje Obrázek:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování - vývoj jedince
Těhotenství, dětství a dospívání
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Helena Illnerová Fyziologický ústav AV ČR, v. v. i.
Etologie Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Regenerace ve sportu pedagogické prostředky MUDr.Kateřina Kapounková.
Centrální nervový systém
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Reakce a adaptace oběhového systému na zátěž
Etologie aneb na počátku byl …. … kůň … nebo spíše liška ? Hyracotherium (dříve eohippus) Hyracotherium (dříve eohippus) 40 cm 40 cm Severní Amerika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Koně a jejich projevy chování Kristýna Augustinová PCH/ETL Psychologie 1.Ročník Prezenční studium.
- zabývají se studiem živých soustav
Pohlavní a chovatelská dospělost
OSTEOPORÓZA Iveta Antoszyková 2.HA.
Teorie jezdectví pro začátečníky Tereza Šteflíčková
NERVOVÁ SOUSTAVA (NS) - stavba : - základem – neuron : Tělo Dendrity
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Minutový srdeční výdej
ETOLOGIE a DOMESTIKACE
MVDr. Lýdia Lánská Čačková
Etologie – zkoumá aktivitu zvířat v čase a prostoru
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
Zimní spánek Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): 05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém.
Ontogeneze motoriky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Nemoci světa. AIDS  1. případ cca před 25 lety, ale už stihl zabít přes 25 milionů lidí  Aids napadá imunit. systém, tělo pak není schopno se bránit.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období adolescence, plné dospělosti, zralosti, středního věku a stáří.
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Etologie.
Abiotický faktor teplo
MOTIVACE.
Kůň Převalského.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Parelli Natural Horsemanship
čichový, chuťový a hmatový
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Mladší školní věk.
Období lidského života
ETOLOGIE 8. ročník.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Etologie.
Rekreace a věk Miroslav Kyselý.
Transkript prezentace:

Etologie koní

Předmět studia Studuje životní projevy a chování živočichů. Analyzuje formy vrozeného chování a vliv motivace na výsledky učení u zvířat. Etologie koní se potom zabývá chováním koní

Exogenní biologické rytmy periodické děje okolního prostředí tzv. cirkadiánní biologické rytmy (bdění a spánek, změna tělesné teploty )

Endogenní biologické rytmy projev autonomní činnosti organismů (dýchací rytmy, srdeční frekvence, peristaltické pohyby střev……)

Základní druhy životních projevů koní Potravní projevy koní. Odpočinkové projevy. Projevy lokomoce. Stereotypní chování Alternativní postoje Komfortní chování Sexuální chování. Sociální chování Sociální interakce mezi koněm a člověkem

Potravní projevy koní Příjem objemových krmiv Konzumace jádrových krmiv Paběrkování Pití

Odpočinkové projevy Klidový postoj Ležení Spánek

Projevy lokomoce. krok, klus a cval Odraz, pohyb nad zemí ( fáze vznosu ), došlap, nesení, podpor a posunutí

Stereotypní chování Klkání Hrabání Tkalcování

Alternativní postoje a) normální bdělý postoj - uši směřují dopředu nebo do stran b) postoj se zvýšenou pozorností - hlava je vztyčená a uši směřují dopředu c) postoj se zvýšenou nervozitou - kůň stojí strnule a uši směřují dozadu

Komfortní chování zajišťování čistoty a starost o svůj povrch těla zejména o kůži

Sexuální chování březost kobyl je cca 332 - 346 dní Pohlavní pud hřebců, činnost, který nutí k připouštění klisen se u hřebců projevuje poměrně brzy. Zhruba tak okolo 6. měsíce, ale plodnost hřebců je asi od 9. měsíce věku Klisny bývají plodné zhruba od 3.let a narozdíl od hřebců je plodnost pouze cyklická

Sociální chování hierarchii ve stádě ( vůdcovství, podřízenost, apod. )

Sociální interakce mezi koněm a člověkem přechodné období vyznačující se dozráváním smyslových a pohybových orgánů období socializace, které vrcholí obdobím odstavení. Je významné pro kontakt s ostatními hříbaty, kobylami a v neposlední řadě s chovatelem. období dozrávání ( juvenilní ), začíná odstavem a trvá do sexuální zralosti zvířete

„impriting“ - vtištění „impriting“ - vtištění. Jeho podstatou je fixování v paměti, pomocí smyslových orgánů, vlastní matky zrovna tak i ošetřovatele. Dalším důležitým vlivem je „handling“ - hlazení, neboť koně od počátku vývoje provází člověk a pomocí kontaktu mezi chovatelem ( později i jezdcem a trenérem ) získává kůň důvěru k chovateli Percepce